بلینکن: آمریکایی‌ها از قلدری کردن کشورها بدشان می‌آید!

[ad_1] به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی.بی.اس اظهار کرد: “من فکر می‌کنم اکثر آمریکایی‌ها عمیقا دوست ندارند ببینند یک کشور بزرگ برای کشوری دیگر قلدری می‌کند و آنها تنها احساس می‌کنند این کار اشتباه بود و می‌خواهند کاری در قبالش انجام دهند.” بلینکن در ادامه این

کد خبر : 324910
تاریخ انتشار : شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
بلینکن: آمریکایی‌ها از قلدری کردن کشورها بدشان می‌آید!

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی.بی.اس اظهار کرد: “من فکر می‌کنم اکثر آمریکایی‌ها عمیقا دوست ندارند ببینند یک کشور بزرگ برای کشوری دیگر قلدری می‌کند و آنها تنها احساس می‌کنند این کار اشتباه بود و می‌خواهند کاری در قبالش انجام دهند.”

بلینکن در ادامه این صحبت‌هایش روسیه را به نقض هنجار بین‌المللی عدم تجاوز با دست زدن به “عملیات نظامی ویژه” در اوکراین متهم کرد. روسیه تاکید کرده هدف از این عملیات غیرنظامی سازی و نازی زدایی از مناطقی که حکومت کی‌یف هدف گرفته، محسوب شده و مسکو همچنان یکی دیگر از دلایل این عملیات خود را توسعه ائتلاف ناتو و فعالیتهای بی ثبات کننده آن در اوکراین خوانده است.

ائتلاف ناتو در سال ۱۹۴۹ از سوی ۱۲ کشور تاسیس شد و تا فوریه ۲۰۲۳ به سطح ۳۰ عضو گسترش پیدا کرد. از چند ماه پیش سوئد و فنلاند نیز در روند عضویت در این ائتلاف به عنوان اعضای جدید قرار گرفته‌اند و بوسنی و هرزگوین، گرجستان و اوکراین نیز به عنوان دیگر کشورهای دارایل تمایل به عضویت در این ائتلاف تلقی شده‌اند.

بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی که ائتلاف ناتو در ابتدای امر بر ضد آن گسترش یافت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا درباره امکان پیوستن روسیه به این ائتلاف مذاکره کرد. کلینتون ظاهرا با این درخواست مخالفتی نکرد اما مابقی اعضای هیات آمریکایی همراه با کلینتون به گفته پوتین بسیار عصبی شدند و این ایده به ثمر ننشست.

در سال ۲۰۰۸ ویلیام برنز، سفیر اسبق آمریکا در روسیه که هم اکنون به عنوان ریاست سازمان سیا کار می‌کند، در یادداشت طبقه‌بندی شده‌ای که بعدا از سوی وبسایت افشاگر ویلی لیکس افشا شد، به تحلیل نگرانی‌های روسیه درباره روند گسترش ائتلاف ناتو به ویژه با در نظر داشتن اوکراین پرداخت.

برنز در این یادداشت گفت: “نه فقط روسیه تلقی از محاصره شدن و انجام تلاشهایی در راستای تضعیف نفوذش در منطقه دارد بلکه این کشور همچنین نگران اتفاق نظرهای کنترل نشده و غیرقابل پیش بینی که به صورت جدی بر منافع امنیتی روسیه تاثیر بگذارند، است.”

با وجود این آمریکا و ناتو به پیگیری سیاست گسترش این ائتلاف به رغم درک این تلقی‌های روسیه و واکنش بالقوه‌اش به وضعیت از جمله با احتمال بروز درگیری، ادامه داده‌اند.

پل گوسار، نماینده کنگره آمریکا روز پنجشنبه گفت، بلینکن و ویکتوریا نولاند، معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا دارای یک “نفرت غیرمنطقی عمیق ریشه‌دار” از روسیه هستند. گوسار همچنین از ناتو بابت تلاش برای به زور وارد کردن ائتلاف ناتو به جنگ جهانی سوم انتقاد کرد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.