بلومبرگ یک مقام فارکس می گوید چین می تواند با افزایش نرخ های فدرال رزرو سازگار شود

(بلومبرگ) – یک مقام ارشد ارز خارجی گفت که چین می تواند تاثیر افزایش نرخ های فدرال رزرو را کنار بگذارد و نگرانی ها در مورد ضعف یوان و خروج سرمایه را کم اهمیت جلوه دهد. وانگ چونیینگ، سخنگوی اداره ارز دولتی ایالتی، گفت: تحرکات اخیر در واحد پول چین مبتنی بر بازار بود و

کد خبر : 196845
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
بلومبرگ یک مقام فارکس می گوید چین می تواند با افزایش نرخ های فدرال رزرو سازگار شود




(بلومبرگ) – یک مقام ارشد ارز خارجی گفت که چین می تواند تاثیر افزایش نرخ های فدرال رزرو را کنار بگذارد و نگرانی ها در مورد ضعف یوان و خروج سرمایه را کم اهمیت جلوه دهد.

وانگ چونیینگ، سخنگوی اداره ارز دولتی ایالتی، گفت: تحرکات اخیر در واحد پول چین مبتنی بر بازار بود و انتظارات برای یوان “اساساً ثابت” بوده است. او گفت که بازار ارز احتمالاً به دلیل پایه‌های اقتصادی انعطاف‌پذیر چین، تداوم مازاد تجاری و جریان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، ریسک پایین بدهی خارجی و افزایش انعطاف‌پذیری چین، ثابت خواهد ماند.

وانگ روز جمعه در یک جلسه توجیهی گفت: «با تقویت انعطاف‌پذیری در بازار ارز، چین اساس و شرایط لازم برای انطباق با تعدیل سیاست فدرال رزرو را دارد.

این اظهارات در حالی مطرح شد که تجارت خارجی ارز چین به سمت بزرگترین کاهش هفتگی خود از آگوست 2015 پیش می رود، زمانی که چین ارزش یوان را برای کمک به مبارزه با رکود اقتصادی کاهش داد. تا ساعت 5:41 بعدازظهر به وقت محلی، 0.69% کاهش یافت و به 6.5258 در هر دلار رسید، که ضررهای پنج روز گذشته را به 2.26% افزایش داد.

وانگ اصرار داشت که حرکات یوان دو طرفه بوده و “پایدار و سالم” بوده است. او گفت که پول از طریق تجارت کالا و سرمایه گذاری مستقیم به کشور وارد شده است، در حالی که سرمایه گذاری شرکت های چینی در خارج از کشور “عقلانی تر” شده است و تقاضای خانوارها برای ارز خارجی در میان محدودیت های سفر برای مهار کووید ضعیف است. او افزود که خرید ارز محلی توسط فعالان بازار در صورت کاهش آن نیز به محدود کردن فضا برای کاهش بیشتر کمک می کند.

ادامه افزایش بازدهی ایالات متحده تهدیدی برای تشدید جریان خروجی از بازار اوراق قرضه چین است، زیرا بانک خلق چین سیاست‌های خود را برای مقابله با بادهای معکوس اقتصادی ناشی از قرنطینه‌های کووید کاهش داده است.

وانگ گفت که مزیت بازدهی اوراق قرضه دولتی چین نسبت به اوراق خزانه ایالات متحده – که برای اولین بار از سال 2010 در این ماه ناپدید شد – تنها عاملی نیست که بر تصمیمات سرمایه گذاران خارجی تأثیر می گذارد.

روند بلندمدت جریان‌های خارجی بدون تغییر باقی می‌ماند، زیرا چین همچنان پس از تورم نرخ بهره را نسبت به ایالات متحده حفظ می‌کند و اجازه می‌دهد بازده اوراق قرضه خود را ثابت کند و چرخه اقتصادی متفاوت به این معنی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند دارایی‌های یوآن را برای تنوع بخشیدن به ریسک‌ها خریداری کنند. . بانک های مرکزی جهانی همچنین به دنبال ارزهای ذخیره جایگزین هستند و با اضافه شدن چین به شاخص های جهانی، جریان اوراق قرضه غیرفعال ادامه خواهد یافت.

وانگ گفت که جریان خروجی از بازارهای اوراق قرضه و سهام چین تا پایان ماه مارس تعدیل شد و در آوریل بیشتر کاهش یافت، بدون اینکه مشخص کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.