بلاک چین جایگزین سوئیفت برای جلوگیری از قطع ارتباط کشورها و بانک‌ها – مالی بیت‌کوین نیوز

[ad_1] یک دانشگاه روسی آماده آزمایش آنالوگ مبتنی بر بلاکچین خود با شبکه پیام‌رسان پرداخت جهانی سوئیفت است که بانک‌های روسی از آن به عنوان بخشی از تحریم‌های غرب قطع شده بودند. توسعه دهندگان می گویند سیستم آنها اجازه قطع ارتباط کشورها و بانک ها را نمی دهد. توسعه دهندگان روسی جایگزین سوئیفت را با

کد خبر : 228625
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
بلاک چین جایگزین سوئیفت برای جلوگیری از قطع ارتباط کشورها و بانک‌ها – مالی بیت‌کوین نیوز

[ad_1]

یک دانشگاه روسی آماده آزمایش آنالوگ مبتنی بر بلاکچین خود با شبکه پیام‌رسان پرداخت جهانی سوئیفت است که بانک‌های روسی از آن به عنوان بخشی از تحریم‌های غرب قطع شده بودند. توسعه دهندگان می گویند سیستم آنها اجازه قطع ارتباط کشورها و بانک ها را نمی دهد.

توسعه دهندگان روسی جایگزین سوئیفت را با استفاده از بلاک چین ایجاد می کنند

کارشناسان مرکز صلاحیت ابتکار فناوری ملی در دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ در روسیه اعلام کردند که در حال آماده شدن برای آزمایش یک سیستم پرداخت بین بانکی جدید، جایگزینی برای سوئیفت هستند. بانک‌های بزرگ روسیه به دلیل محدودیت‌های مالی اعمال شده به دلیل تصمیم مسکو برای حمله به اوکراین، اکنون به بانک‌های بزرگ روسیه دسترسی ندارند.

این دانشگاه در بیانیه ای اعلام کرد: «نسخه آزمایشی سیستم پیام رسانی مالی بین بانکی غیرمتمرکز برای آزمایش آماده است و می تواند در بانک ها استفاده شود. افراد پشت این پروژه، متخصص در زمینه دفتر کل توزیع شده، از فناوری های بلاک چین برای ایجاد این پلتفرم استفاده کرده اند.

الکساندر کریف، مدیر فنی مرکز گفت که آزمایشات اولیه نتایج خوبی را نشان داد. سرعت انتقال در حال حاضر بیش از 25000 پیام در ثانیه در یک گره است و ظرفیت شبکه می تواند در آینده افزایش یابد.

به نقل از پایگاه خبری رمزارز روسی Bits.media، دانشگاه توضیح داد که این پلتفرم می‌تواند سازمان‌های مالی جدید را افزایش داده و ادغام کند. نمایندگان آن همچنین تاکید کردند که قطع ارتباط هر ایالت یا موسسه بانکی شرکت کننده غیرممکن خواهد بود زیرا هر مشتری از حقوق و دسترسی مشابهی برخوردار است.

تیم توسعه دهندگان خاطرنشان کردند که استفاده از یک دفتر کل توزیع شده برای تبادل پیام های مالی بین مرزی امکان تراکنش های امن و قابل اعتماد را فراهم می کند. پروژه آنها دومین پروژه مبتنی بر بلاک چین است که جایگزین سوئیفت در روسیه می شود، پس از اینکه غول فناوری دولتی Rostec در ماه ژوئن پلتفرم مشابهی را اعلام کرد که برای تسهیل تسویه حساب های بین المللی بین روسیه و شرکای آن طراحی شده است.

روسیه همچنین معادل سنتی تر خود را با سوئیفت، یعنی سیستم انتقال پیام های مالی (SPFS) دارد که در بحبوحه تنش های مشابه پس از الحاق کریمه در سال 2014 راه اندازی شد. بر اساس این گزارش، حدود 70 سازمان از 12 کشور در حال حاضر به هم متصل هستند. به SPFS پلتفرم CELLS Rostec همچنین برای فعال کردن پرداخت های بین المللی و تراکنش های چند ارزی و همچنین ذخیره ارز دیجیتال در نظر گرفته شده است.

در بحبوحه مداخله نظامی مداوم خود در اوکراین، فدراسیون روسیه به طور فزاینده ای از سیستم مالی جهانی، از جمله ذخایر ارز خارجی خود قطع می شود. در پاسخ، مسکو در تلاش است تا با شرکای تجاری خود به پرداخت به ارزهای ملی تبدیل شود و در عین حال امکان استفاده از ارزهای دیجیتال برای تسویه حساب های بین المللی را نیز در نظر گرفته است.

برچسب ها در این داستان

بانک، بانکداری، بانک‌ها، بلاک چین، فناوری‌های بلاک چین، رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، دفتر کل توزیع‌شده، پرداخت‌های بین‌المللی، تسویه حساب‌های بین‌المللی، پیام‌ها، سیستم پیام‌رسان، شبکه، پرداخت‌ها، پلت فرم، روسیه، روسیه، SPFS، سوئیفت، سیستم، دانشگاه

آیا انتظار دارید روسیه جایگزینی مبتنی بر بلاک چین برای سوئیفت را اجرا کند؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.