بعد کاشت مو چی بخوریم بهتر نتیجه میگیریم ؟

باید نبایدهای تغذیه بعد از کاشت مو رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در موفقیت نتیجه کاشت مو دارد. داشتن یک رژیم غذایی و تغذیه مناسب و مواد مغذی برای تحریک فولیکول های تازه کاشته شده و رشد مو و بازیابی صحیح آن ضروری می باشد. متخصصان همیشه پس از کاشت مو یک برنامه غذایی خوب

کد خبر : 50611
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
بعد کاشت مو چی بخوریم بهتر نتیجه میگیریم ؟


باید نبایدهای تغذیه بعد از کاشت مو

رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در موفقیت نتیجه کاشت مو دارد. داشتن یک رژیم غذایی و تغذیه مناسب و مواد مغذی برای تحریک فولیکول های تازه کاشته شده و رشد مو و بازیابی صحیح آن ضروری می باشد. متخصصان همیشه پس از کاشت مو یک برنامه غذایی خوب در اختیار بیمارانشان برای دستیابی به بهترین نتیجه قرار می دهند.

 

مصرف برخی از مواد غذایی به تقویت و رشد بهتر موهای تازه کاشته شده کمک می کند و مصرف خوراکی های مضر باعث می شود شما به نتیجه مطلوب پس از کاشت مو نرسید. در این قسمت از بخش بهداشت و سلامت نمناک مواد غذایی مفید و مضر پس از کاشت مو را بررسی خواهیم کرد.

چرا مواد غذایی بعد از کاشت مو تاثیر زیادی دارند؟

هر ماده غذایی که می خورید، می تواند اثر خوب یا بد روی فولیکول ها داشته باشد. کمبود ویتامین، پروتئین و مواد معدنی ضروری برای بدن، عملکرد نامناسب سلول ها را رقم می زند و در نتیجه فرد تغذیه نمی کند و ریزش مو بعد از کاشت ادامه خواهد داشت. پس حتماً باید دستورالعمل های پزشکی را بعد از انجام کاشت مو رعایت کنید. زمانی که آن ها را در نظر بگیرید، باید به مواد مغذی هم توجه کنید. یک رژیم غذایی صحیح باعث می شود که موهای سالم تری داشته باشید و در نتیجه پروسه شفابخشی و بازسازی سلول ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

تغذیه

مواد غذایی ضروری و لازم بعد از کاشت مو

مواد غذایی سرشار از آهن

مصرف مصرف غذایی سرشار از آهن می تواند رساندن اکسیژن به سلول های بدن به خصوص سلول های پوست و مو را تسریع کند و از این نظر نقش مهمی در سلامت بدن دارد. کمبود آهن یکی از دلایل ریزش مو است. بسیاری از افراد جهت جذب آهن به بدنشان به قرص های آهن روی می آورند اما بهتر است که با تغذیه بعد از کاشت مو به تامین آهن بدن تان کمک کنید.

مواد مغذی ضروری برای موفقیت آمیز بودن کاشت مو، آهن، لوبیا، دانه های روغنی منبع عظیمی از آهن هستند و برای سلامت مو فواید زیادی دارند. جگر، شیر سویا، دوغ محلی، اسفناج و سایر سبزیجات با برگ سبز، عدس، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی، پرتقال و… منبعی از آهن مناسب برای بافت رشد مو می باشند.

لوبیا

زینک

مطالعات مختلف نشان می دهد که زینک یک ماده ضروری برای سلامت مو است که سلول های آن را سالم کرده و هورمون ها را متعادل می کند. آجیل، تخم مرغ، غذای دریایی، غلات کامل و پنیر حاوی مقدار زیادی زینک هستند.

ویتامین D

فولیکول های مو به هورمون ها حساسیت دارند و یک ماده مغذی برای فعال کردن رشد سلول های مو هستند. ویتامین D به آن ها کمک می کند که مشکلات ریزش مو را برطرف کنند. این ویتامین در روغن جگر، ماهی، آب پرتقال، سالمون و قارچ وجود دارد.

قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید هم بسیار مهم است. مثلاً افراد بدین منظور باید صبح ها 15 الی 20 دقیقه پیاده روی کنند.

آب پرتقال

امگا 3

امگا 3 یک ماده ضروری برای رشد مو است. امگا3 نوعی اسیدهای چرب طبیعی و مفید برای بدن است که به تقویت ریشه موها از طریق مرطوب نگهداشتن آنها و مانع خشک شدن تارهای مو، کمک می کند. می توانید امگا 3 را به صورت قرص هم کنار مکمل غذایی مصرف کنید. بدن نمی تواند خودش امگا 3 تولید کند . امگا 3 در موادی مثل روغن ماهی، روغن تخم مرغ، روغن کریل، دانه خولان دریا، روغن دانه کلری، روغن جلبک، روغن بذرکتان، روغن دانه های چیا، روغن ساشااینچی، روغن اچیوم وجود دارد.

پروتئین

پروتئین یک منبع مهم برای بافت بدن و مو است. بعد از کاشت مو افراد باید از مواد غذایی پروتئین دار استفاده کنند که به رشد موها کمک می کند. پس باید غذاهایی با پروتئین با کیفیت مصرف شود. مثل گردو، تخم مرغ ، لوبیا، ماهی، گوشت مرغ و خروس.

پروتئین

ویتامین ها مخصوصا ویتامین ب کمپلکس

ویتامین های B کمپلکس مانند B7 (بیوتین) و B12 نقش بسیار مهمی در ساختار، کیفیت و رشد سالم رشته های مو دارند.این ویتامین ها با رساندن مواد مغذی به بدن، از جمله فولیکول های مو و مو ، از متابولیسم تغذیه ای نیز پشتیبانی می کنند. پس از کاشت مو حتماً باید ویتامین ب کمپلکس را مصرف کنید. سبزیجات برگ دار و سبز مانند اسفناج، شنبلیله و میوه هایی مثل موز و محصولات گوشتی مثل مرغ و غذاهای دریایی و لبنیات منبع مناسبی از این ویتامین ها هستند.

روی

روی نقش مهمی در ترمیم بافت ها، تولید کلاژن، تکثیر سلولی، تعادل هورمونی، جذب ویتامین ها و سنتز پروتئین دارد. در صورت کمبود روی، با ریزش مو روبرو می شویم. برخی غذاهای سرشار از روی گوشت، نخود، میگو، غلات کامل، اسفناج ، تخم مرغ و ماهی هستند.

روی

ویتامین E

ویتامین E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و باعث تسریع در بهبود پوست و بهبود جای زخم می شود. پس ازکاشت مو برای ترمیم زخم های دهنده و گیرنده بهبود از روغن ویتامین E استفاده کنید.

برخی غذاهای سرشار از ویتامین E عبارتند از:

  • بادام
  • آووکادو 
  • اسفناج
  • آفتابگردان 
  • روغن زیتون

آووکادو

ویتامین C

ویتامین C آنتی اکسیدان فراوان دارد و در تولید کلاژن و بهبود زخم ها و در مبارزه با استرس اکسیداتیو ، مفید است. انواع فلفل، کلم، کیوی، کلم بروکلی، میوه های کوچک دانه ای و مرکبات غذاهای غنی از ویتامین C هستند.

ویتامین A

ویتامین A برای رشد و نمو ریشه مو لازم است و در تولید سبوم نیز مؤثر است. کمبود ویتامین A می تواند منجر به ریزش مو و همچنین باعث خشکی و خارش پوست سر شود. هویج، سیب زمینی شیرین، گوشت گاو، کلم، اسفناج و کدو تنبل از غذاهای سرشار از ویتامین A هستند.

سیب زمینی شیرین

فولیک اسید

فولیک اسید نقش بسیار مهمی در رشد مو دارد. فولات یک ماده طبیعی در بسیاری از سبزیجات و میوه هاست. پزشک در صورت نیاز برای شما قرص های فولیک اسید را تجویز می کند. مواد غذایی حاوی ویتامین آ مثل هویج ، سیب زمینی شیرین و اسفناج هم گزینه مناسبی برای تولید سبوم هستند که پوست را مرطوب می کند و سلامت آن را افزایش می دهد.

نوشیدن آب و مایعات

در روزهای بعد از کاشت مو، در کنار داشتن رژیم غذایی مفید آب و مایعات بیشتر بنوشید. نوشیدن آب برای سلامتی بدن و سلامت پوست و مو کمک زیادی می کند. آب سبب رقیق تر شدن خون و بهتر شدن گردش جریان خون شده و موجب می شود که خون به ریشه فولیکول های مو بهتر برسد.

نوشیدن آب

مواد غذایی که باید از آن ها دوری کرد

کافئین

مصرف قهوه قبل و بعد از کاشت مو قطعاً تاثیرات منفی روی فشار خون دارد و در نتیجه خونریزی را در حین کاشت مو افزایش می دهد . پس دو الی سه روز قبل و بعد از جراحی از مصرف قهوه خودداری کنید.

غذای تند

مصرف غذای تند و ادویه ها بیش از حد نرمال باعث عرق سر می شود و در نتیجه تاثیری منفی بر روی رویش مو دارد.

فلفل

سیگار

سیگار هم مانند الکل هرگز نباید قبل و بعد از کاشت مو استفاده شود. حداقل دو هفته بعد از کاشت مو نیز افراد هرگز نباید سیگار بکشند.

غذا های بیش از حد چرب

مواد غذایی که چربی اشباع زیادی دارند، دشمن شما بعد از کاشت مو هستند ؛ مخصوصاً غذاهای فست فود که عاملی برای بیماری های قلبی عروقی چاقی است و هرگز نباید در رژیم غذایی شما جای بگیرد.

برخی از انواع ماهی

برخی از ماهی ها از جمله اره ماهی و یا ماهی تن دارای سطح بالایی از جیوه هستند، سطح بالای جیوه می تواند منجر به ریزش مو شود.

ماهی

غذا های فرآوری شده

مطالعات نشان داد که غذاهای بسته بندی عاملی برای ایجاد بیماری ها مخصوصاً سرطان است. مواد غذایی بسته بندی شده مانند کیک، کلوچه، شکلات، چیپس، پفک و سوسیس همگی عاملی مخرب هستند، زیرا نمک و شکر بسیار زیادی دارند و رشد مو را مختل می کنند. فست فود ها غذاهای فراوری شده و نامناسبی هستند که علاوه بر آسیب جدی به موهایتان باعث بروز مشکلات متعددی برای سلامتی شما خواهند شد.

نوشابه ها رژیمی و غیر رژیمی

چندین بار در بخش بهداشت و سلامت نمناک به این مسئله اشاره کرده ایم که نوشابه ها دارای مواد مصنوعی مضر هستند پس باید از خوردن آن ها اجتناب کنید و آنها را با آبمیوه های طبیعی و مفید جایگزین کنید. مصرف نوشیدنی های الکلی باعث کاهش سطح روی در بدن و سبب خشک و شکننده شدن موها می شود.

نوشابه

قند ها و مواد شیرین

مواد شیرین از جذب پروتئین های مورد نیاز مو و از رشد موها جلوگیری می کند.

نشاسته

برخی مواد غذایی مانند نان سفید، کیک ها و… دارای نشاسته فراوری و تصفیه شده هستند و باعث ریزش مو می شوند.

قبل از کاشت مو چه غذاهایی مصرف کنیم ؟

داشتن تغذیه مناسب قبل از کاشت مو به شما کمک می کند که احساس بهتری داشته باشید و استرس کاشت مو را برطرف نمایید. فردی که قصد کاشت مو دارد، باید در روزهای قبل از عمل غذاهای مقوی مصرف کند تا در زمان کاشت مو دچار ضعف نشود، احساس گرسنگی نکند و یا به عبارتی دیگر دچار مشکلاتی مانند افتادن قند خون نشود.

تغذیه

داشتن تغذیه مناسب قبل از کاشت مو قند خون شما را تنظیم می کند تا دچار ضعف و بی حسی نشوید. سبب می شود داروی بی حس کننده موضعی که برای کاشت مو استفاده می شود، تاثیر بهتر و ماندگاری بیشتری داشته باشد وبعد از عمل احساس گیج بودن نداشته باشید. وعده غذایی قبل از عمل را به غذاهای مقوی اختصاص دهید و حتما سعی کنید که مواد غذایی حاوی قند مصرف کنید.

تغذیه بعد کاشت مو ؛ لیست خوراکی های ممنون و مجاز

56

این مطلب مفید بود ؟60



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.