بعد از ورود به کانادا چه کنیم؟ کارهای لازم در کانادا

[ad_1] در این مقاله به شرح کامل اقدامات لازم پس از ورود به خاک کانادا می‌پردازیم. همیشه بیشترین صحبت‌های مهاجرت، مربوط به قبل از آن است. یعنی فاصله‌ی زمانی از وقتی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرید، تا گرفتن ویزا و رزرو بلیط هواپیما. مطالب و مقالات زیادی در این مورد وجود دارد. از مدارک لازم

کد خبر : 466171
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
بعد از ورود به کانادا چه کنیم؟ کارهای لازم در کانادا

[ad_1]

در این مقاله به شرح کامل اقدامات لازم پس از ورود به خاک کانادا می‌پردازیم.

همیشه بیشترین صحبت‌های مهاجرت، مربوط به قبل از آن است. یعنی فاصله‌ی زمانی از وقتی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرید، تا گرفتن ویزا و رزرو بلیط هواپیما. مطالب و مقالات زیادی در این مورد وجود دارد. از مدارک لازم تا اقدامات مورد نیاز برای اخذ سریعتر ویزا. اما کمتر مقاله‌ای به مسائل بعد از مهاجرت پرداخته است.

بسیاری از افراد، پس از مهاجرت با مسائل مختلفی مواجه می‌شوند که در آن احتیاج به کمک دارند. از جمله‌

  • مسائل مالی و بانکی
  • تفاوت‌های فرهنگی
  • دریاف مجوز‌های قانونی

اقدامات لازم پس از ورود به کانادا کدام موارد هستند؟

اکنون شما موفق شده‌اید پس از تلاش و پیگیری فراوان، ویزای کانادا را دریافت کنید؛ چمدان‌هایتان را ببندید و وارد این کشور شوید.

به محض اینکه پرواز شما در یکی از فرودگاه‌های کشور کانادا به زمین نشست، باید آماده‌ی یک زندگی جدید و احتمالا تنها و بدون حمایت خانواده باشید.

  1. اقدامات لازم در فرودگاه: از پرواز خارج شوید و بارهای خود را تحویل بگیرید. در فرودگاه، اتاقی تحت عنوان بازرسی وجود دارد. باید در این اتاق پاسپورت خود را ارائه دهید و به تعدادی سوال پاسخ دهید. پس از آن، مسئول بازرسی یک رسید به شما می‌دهد. با در دست داشتن این رسید باید به افسر مرزی فرودگاه مراجعه کنید. افسر مرزی اگر به شما مشکوک شود یا تشخیص دهد به هر دلیلی قادر به زندگی در کانادا نیستید، می‌تواند از همانجا شما را به کشورتان دیپورت کند. با صداقت و احترام کامل به سوالات افسر مرزی پاسخ دهید. اگر ویزای کاری دارید مجوزی با عنوان «work permit» و اگر ویزای تحصیلی دارید، مجوزی با عنوان «study permit» را از افسر مرزی دریافت کنید.
    متداول ترین ویزاهای مهاجرین کانادا، ویزای تحصیلی کانادا و ویزای کاری کانادا است. هر کدام از انواع ویزا را که دریافت کرده باشید، باید برای ادامه فعالیت در کانادا، مجوز دریافت کنید.

 

  1. دریافت سین نامبر: sin number یا شماره بیمه اجتماعی یک شماره‌ی نه رقمی است که به مهاجران و شهروندان کانادا با مجوز اقامت دائم تعلق می‌گیرد. داشتن این شماره ضروری است و برای مجوزهای کار و سایر امور در کانادا باید آن را ارائه کنید. در حقیقت سین نامبر  نوعی سند هویتی محرمانه است. داشتن آن حاکی از این است که هویت شما تایید شده و فعالیت‌های‌تان قانونی است. هوشیار باشید که این شماره را در اختیار افراد قرار ندهید.

 

  1. سیم‌کارت تهیه کنید: برای تماس با خانواده و اتصال به اینترنت و پیگیری امور خود احتیاج به سیم‌کارت کانادایی دارید. در کانادا شرکت‌های مختلفی اقدام به عرضه‌ی سیم کارت با امکانات و قیمت‌های مختلف کرده‌اند. سیم‌کارت‌های کانادایی احتیاج به پرداخت حق اشتراک ماهیانه دارند. برای خرید سیم‌کارت کانادا به نمایندگی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سیم‌کارت، یا اداره‌ی پست کانادا و حتی سوپرمارکت‌های بزرگ مراجعه کنید.

 

  1. جایی را برای اسکان موقت رزرو کنید: اولین نیاز شما داشتن خانه است. پس بهتر است تا پیدا کردن خانه‌ای با شرایط مناسب، جایی را برای اسکان موقت در نظر بگیرید. اگر با ویزای تحصیلی وارد کانادا شده‌اید از خوابگاه دانشجویی استفاده کنید. همچنین ماندن در منزل دوستان و آشنایان و در نهایت رزرو موقت هتل هم برای این منظور مناسب است.

 

  1. بیمهی‌ سلامت عمومی: اگر ویزای کاری را دریافت کرده باشید، کارفرما امور مربوط به بیمه‌ی شما را انجام خواهد داد. بیمه برای تقبل هزینه‌های درمانی، ضرورت دارد. بعضی خدمات درمانی مانند خدمات دندانپزشکی، در کانادا تحت پوشش بیمه نیست. پس از تکمیل امور مربوط به بیمه‌ی سلامت، به شما کارت بیمه می‌دهند و هنگام مراجعه به مراکز درمانی، می‌توانید این کارت را ارائه دهید. مهاجران کانادا نیز حق استفاده از بیمه سلامت عمومی را دارند، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا مدارک آنها کامل شده و کارت  بیمه به دستشان برسد. پیشنهاد می‌شود تا وقتی که کارت بیمه عمومی را دریافت نکرده اید، خود را به صورت خصوصی بیمه کنید. همچنین دانستن این نکته ضروریست که هر استان کانادا قوانین بیمه و درمان مخصوص به خود را دارد.

 

  1. افتتاح حساب بانکی: برای انجام کارهای روزانه، استفاده از حمل و نقل عمومی، خرید کردن و پرداخت شهریه و اجاره بها و … باید کارت بانکی داشته باشید. همچنین پولی که همراه خود دارید را برای حفاظت، به بانک بسپارید. بعضی بانک‌ها در کانادا امکان افتتاح حساب به صورت آنلاین را دارند. در مرحله‌ی اول، یک بانک با خدمات متناسب با نیازتان را انتخاب کنید. مدارک خود را آماده کنید. پرسشنامه‌ی بانک را با دقت و صحیح پر کنید. بهتر است برای پیشگیری از هرگونه ایجاد مشکل، افتتاح حساب را به صورت حضوری انجام دهید.اقدامات لازم پس از ورود به کانادااقدامات لازم پس از ورود به کانادا
  1. مراجعه به دانشگاه یا محل کار: پس از ورود به کانادا اگر ویزای کاری دارید، باید در اولین فرصت، با کارفرمای خود ملاقات کنید. احتمالا از کارفرمای کانادایی در کشور خود، جاب آفر دریافت کرده‌اید. در دیدار اول لباس مناسب بپوشید و با ارائه‌ی مدارک لازم، در مورد جزییات کاری، ساعات کار، میزان حقوق، اضافه کار، مرخصی، مزایا، بیمه و … صحبت کنید. از تاریخ مقرر کار خود را را آغاز کنید. چنانچه با ویزای تحصیلی وارد کانادا شده‌اید، به دانشگاهی که پذیرفته شده‌اید، مراجعه کنید. مراحل ثبت نام و واریز شهریه را تکمیل کنید. کارت دانشجویی بگیرید و  برنامه‌‌ی تحصیلی خود را دریافت کنید.

 

  1. پیدا کردن خانه: بهتر است برای اسکان دائم خود به فکر پیدا کردن خانه یا آپارتمان باشید. برای این منظور به مشاورین املاک مراجعه کنید. برای اجاره‌ی اولین خانه‌ی خود در کانادا بسیار مراقب افراد سودجو و کلاهبردار باشید. قبل از عقد قرارداد با مالک، از یک وکیل یا یک فرد دارای اقامت دائم کانادا کمک بگیرید و مفاد موجود در قرار داد را قبل از امضا کاملا بررسی کنید. تا حد امکان خانه‌ی پیشنهاد شده را از نزدیک ببینید و به دیدن عکس و فیلم اکتفا نکنید. به مسافت بین منزل تا محل کار یا تحصیل  توجه کنید و مراقب باشید با اجاره‌ی منزلی دور اما با اجاره بهای کم تر، باعث نشوید هزینه‌ی حمل و نقل شما چند برابر شود.

 

  1. پیدا کردن کار: اگر دانشجو هستید، احتمالا افسر مرزی فرودگاه، هنگام ورود به شما مجوز کار پاره وقت را داده است. اگر این مجوز را ندارید، ابتدا مجوز تحصیل خود را اصلاح کنید سپس با داشتن سین نامبر، به جست‌و‌جوی کار مناسب خود برخیزید.

 

  1. خرید لوازم منزل: برای منزل اجاره‌ای خود به فکر تهیه وسایل باشید‌. ممکن است خانه را مبله اجاره کرده باشید و یک سری از وسایل ضروری در خانه موجود باشد. اما باز هم احتیاج به خرید دارید. این وسایل را می‌توانید به صورت نو یا دست دوم، حضوری یا اینترنتی سفارش دهید.

 

  1. آشنایی با قوانین کانادا: در حال حاضر شما ساکن کانادا هستید و لازم است با قوانین مختلف زندگی در این کشور آشنا باشید و به آنها احترام بگذارید. این قوانین شامل قانون‌های:
  • رانندگی
  • مالک و مستاجر
  • بیمه و درمان
  • تصادفات
  • سیگار کشیدن و استفاده از عطر و ادکلن در اماکن عمومی
  • خرید کردن
  • پرداخت‌های مالیات
  • حمل حیوانات در مکان‌های عمومی
  • رفتار و صحبت با کودکان
  • شنا و کمپینگ
  • انواع ورزش
  • قوانین آپارتمان نشینی و حقوق همسایگی
  • قوانین مربوط به مجوزهای کار و تحصیل و اقامت
  • و ….
    هستند. آگاهی نسبت به این قوانین و رعایت آنها برای ساکنین کانادا الزامی است و سرپیچی از آنها موجب جریمه مادی و یا زندان می‌شود.
  1. تسلط به زبان و لهجه کانادایی : اکنون تنها راه ارتباطی شما با سایر افراد جامعه، زبان انگلیسی است. در کانادا دو زبان انگلیسی و فرانسوی رایج است. برای زندگی راحت و بدون دردسر لازم است به زبان رسمی شهری که در آن کار و تحصیل می‌کنید، کاملا مسلط شوید. اگر چه داشتن مدرک معتبر زبان لازمه‌ی مهاجرت به کانادا است اما وقتی که وارد خاک کانادا می‌شوید، متوجه تفاوت زیاد سطح تسلط به زبان بین خود و سایر مردم خواهید شد؛ اما نگران نباشید. می‌توانید در کلاس‌های زبان (رایگان و یا با هزینه) شرکت کنید و مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید.

 

  1. آشنایی با خطوط حمل و نقل: خطوط مترو، تاکسی، اتوبوس، مسیرهای پیاده روی، بلیط‌ها و کارت های اعتباری ویژه‌ی حمل و نقل عمومی، همه مواردی هستند که در ابتدای ورود به کانادا باید شناسایی کنید و به خوبی یاد بگیرید. به خصوص در ابتدای سکونت، استفاده از حمل و نقل عمومی تنها گزینه‌ی پیش روی مهاجران است. خطوط مختلف را از مبدا تا مقصد بررسی کنید و بر حسب موقعیت جغرافیایی خود، بهترین و نزدیک ترین مسیرها را برای جابه‌جایی انتخاب کنید.

 

  1. یادگیری مسیر منزل تا مراکز مختلف: مسیرهای ضروری را شناسایی کنید و به خاطر بسپارید. مسیر منزل تا محل‌ کار یا دانشگاه، مسیر منزل تا مرکز پلیس، مرکز آتش‌نشانی، بیمارستان، اداره‌ی مهاجرت، منزل تا مراکز خرید و منزل تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای جزو مسیرهایی هستند که باید کاملا بیاموزید.

 

  1. دریافت گواهینامه رانندگی کانادا: اگر قصد خرید ماشین و رانندگی در کانادا را دارید باید گواهینامه‌ی رانندگی در کانادا را دریافت کنید. برای اینکار باید در مراکز آموزش رانندگی ثبت نام کرده و پس از گذراندن کلاس‌های آموزشی در نهایت گواهینامه رانندگی در کانادا بگیرید. چنانچه در کشور خود گواهینامه رانندگی داشته اید باید IDP یا گواهینامه بین المللی دریافت کنید.

 

  1. تعیین پزشک و دندانپزشک خانواده: پزشک خانواده، یک پزشک عمومی است که پس از دریافت کارت بیمه درمانی کانادا به شما معرفی می‌شود. پزشک خانواده اولین کسی است که بیماران توسط او ویزیت و بررسی می‌شوند. در صورت نیاز به بررسی بیشتر، پزشک خانواده شما را به پزشکان متخصص ارجاع می‌دهد. پس از اتمام امور بیمه درمانی، در لیست انتظار قرار می‌گیرید تا پزشک خانواده به شما معرفی شود. بهتر است در ابتدای ورود به کانادا یک پزشک خانواده را به کمک تجربه دوستان و آشنایان کانادایی، شناسایی کنید و اگر ظرفیت پذیرش بیمار داشت، او را به عنوان پزشک خانواده خود معرفی کنید. در این صورت فرایند انتخاب پزشک خانواده به سرعت طی می‌شود‌ و در صورت نیاز فورا به او مراجعه خواهید کرد. همچنین یک دندانپزشک را هم پیدا کنید و آدرس او را بررسی کرده و تا در مواقع ضروری بدون فوت وقت به او مراجعه کنید.

 

  1. ثبت نام فرزندان در مدرسه: اگر با خانواده به کانادا مهاجرت کرده‌اید و فرزند بالای پنج سال دارید، هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام او در مدرسه اقدام کنید.

 

 

سوالات متداول

آژانس اسکان مهاجران، مراکزی در کانادا هستند که به مهاجران و تازه واردان به کانادا کمک می‌کنند. وکیل‌های مهاجرت، سرپرست امور دانشجویان در دانشگاه، کارفرمای محل کار، افرادی هستند که می‌توانید مشکلات خود را با آنها در میان بگذارید و از آنها کمک بگیرید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.