بستگان برخی از بازداشت شدگان سعودی با نگرانی در انتظار سفر بایدن هستند

دویش در ویدئویی که قبل از دستگیری ضبط کرده و توسط رویترز دیده شده است، گفت: «من واقعاً از راز دستگیری پدرم اطلاعی ندارم. اما بسیار عجیب است که او محاکمه نشده است تا دادگاه بتواند اتهاماتی را که علیه او مطرح شده است بررسی کند.» نزدیکان دویش از جمله صدها سعودی هستند که از

کد خبر : 228615
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
بستگان برخی از بازداشت شدگان سعودی با نگرانی در انتظار سفر بایدن هستند


دویش در ویدئویی که قبل از دستگیری ضبط کرده و توسط رویترز دیده شده است، گفت: «من واقعاً از راز دستگیری پدرم اطلاعی ندارم. اما بسیار عجیب است که او محاکمه نشده است تا دادگاه بتواند اتهاماتی را که علیه او مطرح شده است بررسی کند.»

نزدیکان دویش از جمله صدها سعودی هستند که از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهند تا برای آزادی عزیزانی که در سرکوب مخالفان زندانی شده‌اند، در هنگام دیدار از مهمترین متحد عرب واشنگتن در این هفته، لابی کند.

اما برخی از نزدیکان سعودی‌های بازداشت شده به رویترز گفتند که نگرانند حقوق بشر در رأس برنامه‌های او در دیدار با رهبران سعودی قرار نگیرد.

در تفسیر واشنگتن پست در 9 ژوئیه، بایدن گفت که هدفش تغییر جهت دادن و عدم قطع روابط با عربستان سعودی است و خاطرنشان کرد که منابع انرژی این کشور برای کاهش تاثیر تهاجم روسیه به اوکراین بر عرضه بالای نفت حیاتی است. با این حال، بایدن همچنین نوشت که آزادی های اساسی همیشه در هنگام سفر به خارج از کشور “در دستور کار” است.

دولت عربستان سعودی به درخواستی برای اظهار نظر در مورد پرونده دویش یا اینکه آیا حقوق بشر در جریان سفر بایدن با مقامات آمریکایی بحث خواهد شد، پاسخی نداد.

مقامات سعودی می گویند این پادشاهی زندانی سیاسی ندارد. آنها نقض حقوق بشر را رد می کنند و می گویند که فقط با افراط گرایی، فساد و حفاظت از امنیت ملی پادشاهی می جنگند. آنها از نظارت بر فعالان برای حفظ ثبات اجتماعی دفاع کرده اند.

شورای امنیت ملی کاخ سفید به درخواست برای اظهار نظر درباره دستگیری مالک الدویش پاسخی نداد.

دستگیری

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت، بایدن در دیدار دوجانبه خود با سعودی‌ها، مطمئناً «مسائل مربوط به حقوق بشر و نگرانی‌های ما را مطرح خواهد کرد»، اما او به هیچ مورد خاصی اشاره نکرد.

بایدن پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست در ترکیه توسط عوامل سعودی در سال 2018، متعهد شده بود که پادشاهی را به یک «پریا» تبدیل کند. اطلاعات ایالات متحده، ولیعهد محمد بن سلمان، که به نام MbS نیز شناخته می‌شود، در این قتل نقش داشته است. دولت عربستان هرگونه دخالت وی را رد کرده است.

وضعیت اسفبار دویش بخشی از سرکوب مخالفان است که توسط شاهزاده محمد هدایت شده است، حتی زمانی که او از اصلاحاتی مانند اجازه دادن به زنان برای رانندگی و اجرای پروژه‌ها برای ایجاد شغل حمایت کرده است.

دو منبع آشنا به پرونده وی گفتند که دستگیری دویش پس از آن صورت گرفت که وی در سال گذشته دو بار توسط سرویس های امنیتی به دلیل تقاضای آزادی پدرش مورد بازجویی قرار گرفت. این منابع به دلیل ترس از مجازات از معرفی شدن خودداری کردند.

رویترز نتوانست وکیلی برای داویش جوان پیدا کند و نمی‌توانست تعیین کند که او کجا نگهداری می‌شود.

چندین گروه راست گفته اند که خانواده او در سال 2016 با پدرش سلیمان الدویش ارتباط خود را قطع کردند. آنها قبلاً بدون ذکر جزئیات گفته بودند که پدر به دلیل ارتباط با ولیعهد سابق محمد بن نایف (MbN) که در کودتای کاخ در سال 2017 توسط MbS جایگزین شد، شناخته شده بود.

دولت عربستان سعودی به سوالاتی در مورد ارتباط پدر با MbN یا دلیل دستگیری وی پاسخی نداد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.