بسته شدن نتیجه انتخابات، عدم اطمینان طولانی مدت در مورد سیاست های اقتصادی را بدتر می کند

[ad_1] به نظر می رسد رجب طیب اردوغان، رهبر ترکیه، پس از رویارویی با کمال قلیچداراوغلو، رقیب اپوزیسیون خود در دور دوم رای گیری در 28 مه، در مسیر گسترش و تحکیم حکومت خود است. مقابله با عدم توازن‌های خارجی بزرگ، هم رئیس جمهور رجب طیب اردوغان را ملزم می‌کند که ترکیب سیاست‌های پس از

کد خبر : 360175
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۳:۲۱
بسته شدن نتیجه انتخابات، عدم اطمینان طولانی مدت در مورد سیاست های اقتصادی را بدتر می کند

[ad_1]

به نظر می رسد رجب طیب اردوغان، رهبر ترکیه، پس از رویارویی با کمال قلیچداراوغلو، رقیب اپوزیسیون خود در دور دوم رای گیری در 28 مه، در مسیر گسترش و تحکیم حکومت خود است.

مقابله با عدم توازن‌های خارجی بزرگ، هم رئیس جمهور رجب طیب اردوغان را ملزم می‌کند که ترکیب سیاست‌های پس از انتخابات را تغییر دهد و هم برای ائتلاف اپوزیسیون، در صورتی که موفق به پیروزی در دور دوم شود، با یک صدا در مورد سیاست‌های مهم صحبت کند. بزرگی چالش‌های اقتصادی و پیچیدگی سیاست بازنشانی نیازمند مبادلات ظریف برای هر دو گروه است.

صعودی برای رتبه بندی ترکیه در کوتاه مدت تا میان مدت بعید است

همانطور که تنش در بازارهای مالی در دور اول نزدیک رای گیری ریاست جمهوری در روز یکشنبه نشان داد، هر گونه صعودی برای رتبه بندی ترکیه (از B-/منفی از رتبه بندی Scope) در نزدیک تا میان مدت بعید است، صرف نظر از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پر مناقشه. رای دور دوم با این حال، بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله چند روز قبل از انتخابات دور اول در 14 مه به بالاتر از 15 درصد رسید و تا چهارشنبه 17 می به 8.5 درصد کاهش یافت.

فشار بر لیر (-33 درصد در برابر دلار از ژانویه 2022)، ذخایر خالص ارز خارجی نزدیک به رکورد پایین سوآپ (منفی 54.5 میلیارد دلار تا پایان مارس 2023)، کسری حساب جاری گسترده، و تورم بالا. (43.7 درصد سالانه در آوریل 2023) با یا بدون رهبری سیاسی جدید، با توجه به زمان لازم برای عادی سازی سیاست ها و بهبود اقتصادی، ادامه خواهد داشت.

ماندن رئیس جمهور اردوغان در قدرت پس از انتخابات 2023، که سناریوی اصلی ما در سال های گذشته بوده است، به احتمال زیاد به تداوم سیاست و عدم اطمینان ادامه خواهد داد. سیاست پولی سست (شکل 1قوانین احتیاطی کلان پیچیده و سیاست بودجه انبساطی، اقتصاد را از طریق یک بحران فزاینده ارزی و مشکلات عمیق تر تراز پرداخت ها، همواره در معرض تعدیل بی نظمی قرار می دهد.

در غیاب حمایت نهادی چندجانبه، ترکیه به توافق‌های موقت و کوتاه‌مدت با شرکای دوجانبه – که در گذشته شامل کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و روسیه می‌شد – نیاز دارد تا به ارز سخت دسترسی داشته باشد و به میزان متوسطی در برآوردن الزامات تامین مالی خارجی کمک کند.

شکل 1. کاهش تورم از بازگشت به نرخ های بهره واقعی بالاتر در بحبوحه سیاست های پولی هنوز سست حمایت می کند.

منبع: بانک مرکزی جمهوری ترکیه، Scope Ratings

اگر احزاب اپوزیسیون قدرت را به دست گیرند، چالش اقتصادی سختی در انتظار است

به طور مشابه، پیروزی ائتلاف اپوزیسیون، که در این مرحله کمتر محتمل است، اما همچنان ممکن است، با توجه به عدم وجود اکثریت در پارلمان، مستلزم عدم قطعیت سیاسی بزرگ است. اگرچه معکوس کردن ترکیب سیاست در درازمدت با کاهش عدم توازن اعتبار مثبت خواهد داشت، اما اتحاد یک ائتلاف بسیار متنوع و بی تجربه از احزاب مخالف را آزمایش خواهد کرد، که نیاز به ایجاد اعتبار و نشان دادن ظرفیت برای بازگشت منظم به کشورهای بیشتر دارد. سیاست های مرسوم

توالی اصلاحات سیاست، اول از همه در مورد سیاست پولی و اقدامات احتیاطی کلان، از جمله طرح حمایت از سپرده، دشوار خواهد بود. سیاست‌های پولی سخت‌تر و تورم پایین‌تر می‌تواند کمک کند، اما ترکیه در طول زمان تحت ریاست‌جمهوری اردوغان، عدم توازن عمیق و عمیقی ایجاد کرده است.

شرایط سیاسی ترکیه پس از انتخابات این ماه هر چه باشد، ریسک‌های نزولی در کوتاه‌مدت ادامه خواهند داشت و بدترین سناریو نوعی بن‌بست سیاسی است، بدون نتیجه انتخاباتی روشن یا چالش‌برانگیز و سیاست‌گذاری اقتصادی در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

عدم پیروزی قاطعانه برای حزب اتحاد خلق اردوغان یا رهبر اپوزیسیون کمال قلیچداراوغلو (ائتلاف ملت)، در بحبوحه مشارکت بالای انتخابات، خطر بی ثباتی را افزایش می دهد. با وجود پیش‌بینی رشد 2.7 درصدی تولید ناخالص داخلی در سال جاری، که کمتر از پتانسیل 3.9 درصدی است، این امر اقتصاد را بیشتر کند می‌کند.

عدم قطعیت در موضع سیاست پس از انتخابات مستلزم خطرات قابل توجهی است که در چشم انداز منفی ضمیمه رتبه بندی ناشران ارز خارجی B ترکیه از مارس 2022 آمده است. بررسی تقویم بعدی Scope Ratings در 4 اوت 2023 است.

برای نگاهی به همه رویدادهای اقتصادی امروز، ما را بررسی کنید تقویم اقتصادی.

توماس ژیلت مدیر رتبه‌بندی‌های بخش دولتی و دولتی است Scope Ratings GmbH.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.