بسته ابزار ژاپن برای مبارزه با کاهش شدید ین توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: نمونه‌هایی از اسکناس‌های ین ژاپن در کارخانه‌ای از دفتر ملی چاپ که اسکناس‌های بانک ژاپن را تولید می‌کند در یک رویداد رسانه‌ای درباره سری جدیدی از اسکناس‌ها که قرار است در سال ۲۰۲۴ معرفی شوند، در توکیو، ژاپن، ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ نمایش داده می‌شوند. نوشته لیکا کیهارا توکیو (رویترز) –

کد خبر : 367423
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۰۱
بسته ابزار ژاپن برای مبارزه با کاهش شدید ین توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: نمونه‌هایی از اسکناس‌های ین ژاپن در کارخانه‌ای از دفتر ملی چاپ که اسکناس‌های بانک ژاپن را تولید می‌کند در یک رویداد رسانه‌ای درباره سری جدیدی از اسکناس‌ها که قرار است در سال ۲۰۲۴ معرفی شوند، در توکیو، ژاپن، ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ نمایش داده می‌شوند.

نوشته لیکا کیهارا

توکیو (رویترز) – مقامات ژاپنی با فشار مجدد برای مبارزه با کاهش جدید ین مواجه هستند که ناشی از انتظارات بازار است که بانک ژاپن نرخ بهره را بسیار پایین نگه دارد، حتی در شرایطی که سایر بانک های مرکزی سیاست های پولی خود را برای مهار تورم تشدید می کنند.

در اینجا اقدامات احتمالی وجود دارد که دولت و بانک مرکزی می توانند برای مقابله با ضعف بیشتر ین انجام دهند، که صادرات را تقویت می کند اما با افزایش هزینه های واردات سوخت و غذا به خانوارها و خرده فروشان آسیب می رساند.

افزایش مداخله کلامی – به احتمال زیاد

مقامات ژاپنی این هفته بازارهای فک فک را آغاز کردند و کاهش اخیر ین را “تند و یک طرفه” توصیف کردند. ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارزی، همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مداخله ممکن است امکان پذیر باشد، گفت که هیچ گزینه ای را رد نمی کند.

اگر سرعت نزول ین تسریع شود، مقامات ممکن است هشدارهای خود را تشدید کنند تا قول «اقدام قاطع» در برابر حرکات سفته بازانه بدهند.

چنین اظهاراتی که قبل از مداخله قبلی ژاپن در خرید ین در سال گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد که توکیو به مداخله مستقیم در بازار ارز نزدیک‌تر شده است.

مداخله خرید ین را انجام دهید – احتمال کمتری دارد

توکیو در سپتامبر و اکتبر سال گذشته برای جلوگیری از سقوط ارزش ین که در نهایت به پایین ترین سطح 32 ساله خود یعنی 151.94 در برابر دلار رسید، هجوم های نادری به بازار ارز انجام داد تا ین را در سپتامبر و اکتبر سال گذشته تقویت کند.

در حالی که ین هنوز در سطح پایینی قرار دارد، بسیاری از بازیگران بازار 145 را به عنوان خط تولید توکیو در شن و ماسه می دانند که در صورت نقض، می تواند دور دیگری از مداخله را آغاز کند. دلار/ین در روز سه شنبه در آسیا حدود 143.60 بود.

مقامات گفته اند که سرعت حرکت ین، به جای سطوح، کلید تصمیم گیری برای ورود به بازار است یا خیر. این بدان معناست که اگر نزول ین سریع باشد و عمدتاً ناشی از معاملات سفته بازی باشد، احتمال مداخله افزایش خواهد یافت.

اما مداخله خرید ین پرهزینه خواهد بود زیرا مقامات باید از ذخایر خارجی ژاپن برای فروش دلار استفاده کنند.

توکیو همچنین نیاز به رضایت سایر اقتصادهای بزرگ به ویژه ایالات متحده دارد تا اطمینان حاصل شود که مقیاس مداخله برای تغییر روند کافی است.

BOJ نرخ بهره را افزایش می دهد – بسیار بعید است

بانک ژاپن (BOJ) متعهد شده است که برای حمایت از اقتصاد، نرخ بهره را بسیار پایین نگه دارد، حتی اگر تورم بیش از یک سال از هدف 2 درصدی خود فراتر رفت.

موضع منفی تا حدی باعث سقوط ین می شود، زیرا بازارها بر واگرایی بین ژاپن و بانک های مرکزی ایالات متحده و اروپا که نرخ ها را به شدت افزایش داده اند، تمرکز می کنند.

برخی از بازیگران بازار گمانه زنی می کنند که BOJ ممکن است اجازه دهد نرخ بهره افزایش یابد، مانند افزایش سقف ضمنی 0.5 درصدی هدف بازده اوراق قرضه 10 ساله خود در اوایل ماه جولای.

اما با توجه به عدم اطمینان در مورد ادامه افزایش دستمزدها و خطر رکود عمیق‌تر اقتصاد جهانی که به بهبود شکننده و متکی به صادرات ژاپن ضربه می‌زند، سیاست‌گذاران BOJ نسبت به اتخاذ چنین اقداماتی بسیار محتاط هستند.

BOJ همچنین قصد ندارد از ابزارهای سیاست پولی برای مهار مستقیم کاهش ین استفاده کند – اقدامی که می‌تواند به عنوان دستکاری ارز تعبیر شود و فراتر از وظایف آن است.

این بدان معناست که BOJ سیاست کنترل بازده خود را تنها در صورتی در نظر خواهد گرفت که تورم برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار افزایش یابد و شرکت‌ها را وادار کند که دستمزدها و قیمت‌ها را به صورت پایدار افزایش دهند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.