بستری بالغ بر ۴۳ هزار بیمار کرونایی در سطح کشور

[ad_1] ایسنا/گیلان جان بابایی، با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۴۳ هزار بیمار در بیمارستان‌های کشور بستری هستند، افزود: حدود ۲۵ هزار بیمار نیز در کل کشور در وضعیت بستری موقت هستند که خدمات بستری موقت دریافت می کنند. دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه سفر به گیلان و دیدار با استاندار، با اشاره به

کد خبر : 88577
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۳۹
بستری بالغ بر ۴۳ هزار بیمار کرونایی در سطح کشور

[ad_1]

ایسنا/گیلان جان بابایی، با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۴۳ هزار بیمار در بیمارستان‌های کشور بستری هستند، افزود: حدود ۲۵ هزار بیمار نیز در کل کشور در وضعیت بستری موقت هستند که خدمات بستری موقت دریافت می کنند.

دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه سفر به گیلان و دیدار با استاندار، با اشاره به اینکه گیلان پس از پیک اول جزو استان های آرام کشور از لحاظ مواجهه با کرونا بوده، گفت: سویه جدید بیماری کاملا متفاوت است و بر این اساس تمامی ظرفیت ها، پای کار هستند و خوشبختانه در سطح کشور و استان، تخت برای پذیرش بیماران تعبیه شده و مردم نگرانی نداشته باشند.

وی به راه‌اندازی سایت لاکان برای پذیرش بیماران اشاره و آن را طرحی الگویی برای سایر استان های کشور دانست و افزود: به زودی ۲۰۰ تخت جدید در این مجموعه و نیز بیمارستان حشمت رشت آماده پذیرش بیماران کرونایی می شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،با بیان اینکه شرایط بیماری به رفتارهای مردم و میزان مراعات دستورالعمل های بهداشتی بستگی دارد، از ارسال چند دستگاه اکسیژن ساز به گیلان تا هفته آتی خبر داد و اظهار کرد: برخی مشکلات در تامین دارو و سرم هم به زودی در حال برطرف شدن است.

جان‌بابایی خواستار نظارت بر درمانگاه های شبانه روزی و پذیرش در تمامی درمانگاه های دولتی، نهادها و نیروهای مسلح برای ارائه خدمات سرپایی و تزریقات کرونایی شد.

وی با اشاره به افزایش روند صعودی ابتلا به کرونا در کشور، اظهار کرد: علاوه بر استان های شمالی، استان های تهران و خراسان رضوی نیز سیر صعودی کرونا را طی می‌کنند.

معاون وزیر بهداشت، با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۴۳ هزار بیمار در بیمارستان‌های کشور بستری هستند، افزود: حدود ۲۵ هزار بیمار نیز در کل کشور در وضعیت بستری موقت هستند که خدمات بستری موقت دریافت می کنند.

وی از مهیا کردن زیرساخت‌های موقت در کشور جهت بستری بیماران خبر داد و گفت: تخت های صحرایی و سالن های بحران از جمله اقداماتی است که جهت بستری بیماران احتمالی کرونا در کل کشور پیش‌بینی شده است.

جان بابایی، با اشاره به فرمایش صبح امروز رهبر مقام معظم رهبری در خصوص در پیش گرفتن اقدامات کنترلی بیماری کرونا، تصریح کرد: پیگیری طرح شهید سلیمانی در کنار واکسیناسیون، بهترین راهکار جهت کنترل بیماری کرونا است چرا که ویروس جدید بسیار مسری است.

معاون وزیر بهداشت، از افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور خبر داد و متذکر شد: در حال حاضر روزانه بالای ۵۰۰ هزار دوز واکسن تزریق می‌شود که در صورت همراهی مردم و تقویت طرح شهید سلیمانی روزهای بهتری مورد انتظار مردم است.

وی از تامین تخت های درمانی به مردم اطمینان خاطر داد و افزود: تخت های لازم برای بستری بیماران مبتلا و همچنین تخت های موقت در کشور به اندازه کافی موجود است اما نیاز مبرم به همکاری مردم داریم.

جان بابایی، با بیان اینکه کرونا همچون سایر کشورها همیشه در ایران باقی خواهد ماند، گفت: پیشگیری و درمان این بیماران واکسیناسیون است و با خطوط تولید واکسن هایی چون برکت و پاستور یقینا آینده ای بهتر در انتظار ما است.

ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز، با قدردانی از تلاش های کادر درمان و حمایت های وزارت بهداشت یادآور شد: گیلان از نخستین استان های درگیر با کرونا بود و پس از دو ماه ابتدایی شیوع ویروس، در پیک های دوم، سوم و چهارم با بیمارهای کمتری نسبت به میانگین استان های دیگر مواجه شد.

وی کاهش رعایت دستورالعمل ها و سرعت سرایت سویه جدید این بیماری را از عمده علل افزایش موج کرونا و تعداد بستری شدگان در استان دانست و افزود: گیلان متاسفانه جزو پنج استان در کمترین میزان مراعات دستورالعمل های بهداشتی قرار دارد که انتظار است مردم فهیم استان همچون دوره های گذشته مقابله با بیماری، همکاری های لازم را با کادر درمان داشته باشند.

استاندار گیلان، پرهیز از عادی انگاری و افزایش مراقبت ها توسط مردم را گامی موثر برای دستیابی به سیر نزولی بیماری دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در پیام تلویزیونی امروز خود بر لزوم رعایت دستورالعمل ها به ویژه در مراسم های ایام محرم تاکید کرده اند.

زارع، با اشاره به اینکه حجم فشارها بر کادر درمان بسیار بالاست، بر لزوم تقویت تجهیزات و امکانات موردنیاز دانشگاه علوم پزشکی و دارو تاکید و خاطرنشان کرد: در بخش درمان با افزایش تخت‌های ICU و ویژه کرونایی، امکانات سی تی اسکن، اکسیژن ساز و ونتیلاتور نیز تقویت شده است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.