بزرگ‌ترین سازمان منطقه‌ای جهان به تسویه ارزهای ملی تغییر می‌دهد – اخبار مالی بیت کوین

[ad_1] یک سازمان منطقه‌ای به رهبری چین که بیش از نیمی از اوراسیا را پوشش می‌دهد، قصد دارد به تسویه حساب به ارز اعضای خود تبدیل شود. در حالی که برنامه کنار گذاشتن دلار آمریکا در پرداخت های متقابل است، کشورهای شرکت کننده هنوز به فکر یک ارز مشترک نیستند. سازمان همکاری شانگهای دلار را

کد خبر : 352306
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵:۰۰
بزرگ‌ترین سازمان منطقه‌ای جهان به تسویه ارزهای ملی تغییر می‌دهد – اخبار مالی بیت کوین

[ad_1]

یک سازمان منطقه‌ای به رهبری چین که بیش از نیمی از اوراسیا را پوشش می‌دهد، قصد دارد به تسویه حساب به ارز اعضای خود تبدیل شود. در حالی که برنامه کنار گذاشتن دلار آمریکا در پرداخت های متقابل است، کشورهای شرکت کننده هنوز به فکر یک ارز مشترک نیستند.

سازمان همکاری شانگهای دلار را به نفع ارزهای ملی کنار می گذارد

سازمان همکاری شانگهای (SCO) در حال آماده شدن برای دور شدن از دلار آمریکا و روی آوردن به تسویه حساب به ارزهای ملی کشورهای عضو خود است. گریگوری لوگوینوف معاون دبیرکل اتحادیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی بلاروس 1 اظهار داشت:

یک نقشه راه برای گذار به تسویه با ارزهای ملی در حال تدوین است.

همچنین به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، دیپلمات روسی تاکید کرد که تلاش ها در این راستا “جدی و اساسی” است.

لوگوینوف خاطرنشان کرد: «فرآیند ساده نیست زیرا متأسفانه دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی بسیار عمیق است، از جمله در سیستم های پول ملی. او توضیح داد که برای کنار گذاشتن کامل دلار، «هنوز کارهای زیادی باید انجام شود و راه بسیار زیادی در پیش است».

سازمان همکاری شانگهای که در سال 2001 در شانگهای به عنوان یک اتحاد سیاسی، اقتصادی و دفاعی تأسیس شد، بزرگترین سازمان منطقه ای جهان است که تقریباً 60 درصد از خاک اوراسیا و همچنین 40 درصد از جمعیت کره زمین را پوشش می دهد.

چین، روسیه، هند، پاکستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان در حال حاضر عضویت کامل خود را دارند در حالی که بیش از ده کشور دیگر از جمله ایران، عربستان سعودی و ترکیه از جمله ناظران و شرکای آن هستند.

گریگوری لوگوینوف خاطرنشان کرد، علیرغم خروج برنامه ریزی شده از تسویه دلار، معرفی ارز واحد هنوز توسط اعضای سازمان همکاری شانگهای در نظر گرفته نشده است. وی تصریح کرد: در مورد معرفی نوعی ارز واحد سازمان همکاری شانگهای هنوز اینگونه نیست و چنین هدفی هنوز تعیین نشده است.

در همین حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که گروه بریکس متشکل از اقتصادهای نوظهور پیشرو، که چین، روسیه و هند نیز اعضای آن هستند، در حال کار برای ایجاد ارز جدیدی برای پرداخت‌های فرامرزی است و قصد دارد در اجلاس سران بریکس درباره توسعه آن بحث کند. در ماه آگوست. چشم انداز ارز بریکس نگرانی ها در مورد از بین بردن سلطه دلار را در ایالات متحده افزایش داده است.

برچسب ها در این داستان

بریکس، چین، پرداخت های فرامرزی، ارزها، ارز، دلار، گریگوری لوگوینوف، هند، تسویه حساب های بین المللی، لوگوینوف، ارزهای ملی، روسیه، سازمان همکاری شانگهای، تسویه حساب ها، شانگهای، سازمان همکاری شانگهای، ایالات متحده، دلار آمریکا

آیا فکر می کنید سازمان همکاری شانگهای در نهایت ارز واحدی را برای تسویه حساب های بین المللی راه اندازی خواهد کرد؟ انتظارات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری آذربایجان

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.