بریکس برای تقویت همکاری اقتصادی – شرپا خواستار افزایش تجارت با ارزهای ملی شد

[ad_1] شرپا بریکس آفریقای جنوبی می گوید یکی از اولویت های اجلاس آتی بریکس «تقویت همکاری اقتصادی» است. وی افزود: ما به یک معماری مالی جهانی پایدار، یک عرصه مالی جهانی نیاز داریم. به همین دلیل است که می گوییم باید با ارزهای خود معامله کنیم.» وی همچنین معتقد است که پیش بینی های رکودی

کد خبر : 360269
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۳۰
بریکس برای تقویت همکاری اقتصادی – شرپا خواستار افزایش تجارت با ارزهای ملی شد

[ad_1]

بریکس برای تقویت همکاری اقتصادی - شرپا خواستار افزایش تجارت با ارزهای ملی شد

شرپا بریکس آفریقای جنوبی می گوید یکی از اولویت های اجلاس آتی بریکس «تقویت همکاری اقتصادی» است. وی افزود: ما به یک معماری مالی جهانی پایدار، یک عرصه مالی جهانی نیاز داریم. به همین دلیل است که می گوییم باید با ارزهای خود معامله کنیم.» وی همچنین معتقد است که پیش بینی های رکودی صندوق بین المللی پول (IMF) و بانک جهانی تاثیری بر کشورهای بریکس نخواهد داشت.

شرپاهای BRICS اولویت های اجلاس سران را مورد بحث قرار می دهند

شرپا بریکس آفریقای جنوبی، آنیل سوکلال، در مصاحبه ای با تلویزیون بریکس که روز چهارشنبه منتشر شد، به برنامه ها و اولویت های اجلاس آتی بریکس تحت ریاست آفریقای جنوبی پرداخت. سوکلال قبلا در دانشگاه کوازولو-ناتال و دانشگاه آفریقای جنوبی تدریس می کرد. وی همچنین تا ژانویه 2022 به عنوان معاون مدیر کل بخش روابط و همکاری بین المللی آسیا و خاورمیانه خدمت کرد. از سال 2006 تا 2012 به عنوان سفیر آفریقای جنوبی در اتحادیه اروپا، بلژیک و لوکزامبورگ خدمت کرد.

اجلاس بریکس از 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ برگزار خواهد شد. از همه رهبران پنج کشور عضو (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) برای شرکت دعوت شده است. سوکلال خاطرنشان کرد: این اولین نشست رو در رو در چهار سال گذشته خواهد بود.

بریکس به عنوان یک انجمن جهانی بر سه پایه استوار است: امنیت سیاسی، توسعه اقتصادی و مالی و تعامل اجتماعی بین کشورهای عضو. شرپا آفریقای جنوبی توضیح داد که در بعد اقتصادی و مالی، هر سه ستون برای ایجاد یک معماری سیاسی جهانی که منصفانه و عادلانه است، که یک محیط امن پایدار برای همه است، مهم هستند.

ما به یک معماری مالی جهانی باثبات، یک عرصه مالی جهانی نیاز داریم. به همین دلیل است که می گوییم باید با ارزهای خود معامله کنیم.

بلوک اقتصادی بریکس در حال بررسی راه اندازی یک ارز مشترک است که انتظار می رود رهبران بریکس در اجلاس اوت در مورد آن بحث کنند. با افزایش روند دلارزدایی در سراسر جهان، بسیاری از مردم انتظار دارند که ارز بریکس سلطه دلار آمریکا را از بین ببرد.

وی در خصوص اهداف اجلاس آتی بریکس تصریح کرد: یکی از اولویت ها تقویت همکاری های اقتصادی است. سوکلال افزود که این گروه نسخه دوم استراتژی مشارکت اقتصادی بریکس را پذیرفته است. وی تصریح کرد: این سند زمینه های اصلی همکاری بریکس را تا سال 2025 در زمینه های زیر مشخص می کند: تجارت، سرمایه گذاری و مالی، اقتصاد دیجیتال و توسعه پایدار.

وی با اشاره به اینکه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول (IMF) «توافق کرده‌اند که حدود یک سوم اقتصاد جهان در سال جاری در رکود باشد»، گفت:

فکر نمی کنم این پیش بینی روی کشورهای بریکس تاثیر بگذارد. ما شاهد پویایی مثبت خواهیم بود. برخی از اقتصادهایی که سریع‌ترین رشد را دارند، هند و چین هستند. آنها نه تنها به اقتصاد بریکس، بلکه اقتصاد جهانی به عنوان یک کل کمک می کنند.

سوکلال با بحث در مورد علاقه فزاینده به پیوستن به گروه BRICS فاش کرد که در خلال نشست پکن در سال گذشته، “رهبران BRICS از ما خواستند که گسترش انجمن را در نظر بگیریم و دستورالعمل هایی را برای پذیرش اعضای جدید توسعه دهیم.” او اخیرا فاش کرد که 19 کشور برای پیوستن به بریکس یا ابراز علاقه کرده اند. وی تأکید کرد: «این یک خبر مثبت برای بلوک است، زیرا نشان دهنده اعتماد جنوب جهانی به رهبری انجمن ما است».

نظر شما در مورد گسترش BRICS چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.