برگ‌ریزان گلدان آفت‌زده! – خبرآنلاین

مریم روحی: در فاصله حدود شش ماه مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، گلدان آفت زده فوتبال ایران اوضاع و احوال خوشی ندارد و مدام در حال برگ ریزی است. در روزهای پس از صعود به جام جهانی که رکورد سریع ترین صعود تاریخ برای ایران بود، همه از تدارک تیم ملی برای حضور

کد خبر : 204855
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۰۰
برگ‌ریزان گلدان آفت‌زده! – خبرآنلاین


مریم روحی: در فاصله حدود شش ماه مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، گلدان آفت زده فوتبال ایران اوضاع و احوال خوشی ندارد و مدام در حال برگ ریزی است. در روزهای پس از صعود به جام جهانی که رکورد سریع ترین صعود تاریخ برای ایران بود، همه از تدارک تیم ملی برای حضور موفق در جام جهانی و اولین صعود از مرحله گروهی می گفتند اما شرایط این روزهای فدراسیون فوتبال که متولی اصلی و نهاد تصمیم گیرنده برای تدارک است، به قدری آشفته است که با نگاهی بدبینانه باید آرزو کرد اتفاق های بدی در دوحه رقم نخورد.فدراسیونی که رئیس ندارد، نایب رئیس‌اش در بازداشت به سر می برد؛افشای پاداش های نجومی و بی حساب و کتابش تیتر رسانه هاست و به گفته سرپرستش فقط در حد حقوق کارکنانش پول دارد اما هیچ یک از اعضا حاضر به دل کندن از کار در چنین شرایط بی پولی نیستند و با تمام وجود فداکارانه برای خدمت گزاری حاضرند و دودستی صندلی شان را چسبیده اند تا کس دیگری روی آن ننشیند.

فدراسیون در حال حاضر به معنای واقعی بی در و پیکر است. ترکیب ماجدی، کامرانی فر، استیلی که پس از عزل عزیزی خادم سکان هدایت فوتبال را در دست گرفته اند مجموعه ای از اظهارنظرهای متناقض و مبهم را در خصوص تدارک تیم ملی تحویل جامعه فوتبال داده اند. اگر در گذشته نام تیم های بزرگ حداقل برای بازارگرمی و بستن دهان منتقدان مطرح می شد، در حال حاضر شرایط به گونه ای است که حتی نام تیم بزرگ،مطرح نشده تکذیب می شود تا کانادا دندان گیرترین حریفی باشد که برای بازی دوستانه مقابل یوزها قرار می گیرد.

جلسه مجمع فدراسیون فوتبال در راه است تا تصمیم نهایی برای ریاست فدراسیون گرفته شود. در حال حاضر ماجدی سرپرست است و شاید از جنبه قانونی اختیارات رئیس را داشته باشد، اما از نظر حسی و روانی اقتدار لازم برای رایزنی، دریافت بودجه و اعتبار و برنامه ریزی را ندارد اما این تمام ماجرا نیست و آن طور که از شواهد پیداست عزیزی خادم دوباره شهامت به خرج داده! و عزمش را جزم کرده تا به هر شکل ممکن بتواند از راه‌هایی که مشاورانش پیش پای او قرار داده اند استفاده کرده و به صندلی ریاست فدراسیون برگردد.

فدراسیون فوتبال نشان داد از مدیریت کردن یک بازی تشریفاتی تیم ملی و برگزاری آن در شهری غیر از تهران عاجز است و فاجعه ای در حد بازی ایران – لبنان می آفریند و حتی بدون عذرخواهی،طلبکارانه بیانیه می دهد و از موضع بالا،تقصیری را متوجه خود نمی داند. حال چگونه می توان امید داشت که در فاصله شش ماهه تا جام جهانی بتواند یک تیم ملی قدرتمند و آماده را به قطر بفرستد؟

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال شامل اعضایی است که به نظر قدرت تصمیم گیری و نفوذ اجتماعی، ورزشی و سیاسی لازم را ندارند. علاوه بر این اختلاف داخلی بین اعضا باعث شده تا فدراسیون کارزار جنگ قدرت بین چهره هایی باشد که تا همین چند وقت پیش در فوتبال ایران زیاد روی بورس نبودند و امروز برای پست و مقام با هم کورس گذاشته اند. افرادی که مدعی بودند برای سامان بخشیدن به اوضاع فوتبال کشور اقدام به برکناری عزیزی خادم کرده اند حالا در چنان باتلاقی گیر کرده اند که گویا فقط پای کار خودشان ایستاده اند و نه فوتبال و تیم ملی! آقای ماجدی،دوستان و رفقا،اگر بنای ریاست و مدیریت به عکس گرفتن با اینفانتینو بود که عزیزی خادم این کار را بهتر انجام می داد و خنده هایش هم نمکین تر بود!

برگ‌ریزان گلدان آفت‌زده!

وضعیت نگران کننده فدراسیون فوتبال از چشم پشت میز نشینان نیز دور نمانده و اخیرا وزیر ورزش و جوانان نسبت به وضعیت فدراسیون ابراز نگرانی کرده و گفته بود: امیدوارم هرچه زودتر این اختلاف‌ها در هیات رییسه و کندی تصمیم گیری برطرف شود و فوتبال ما به ساحل آرامش برسد. سعی ما این است که بهترین اتفاق برای فوتبال کشور بیفتد و از وضعیت فعلی راضی نیستیم.

ایستادن پای فوتبال به خاطر منافع شخصی

در هیاهوی عزل عزیزی خادم مهرداد سراجی به عنوان چهره مخالف رئیس فدراسیون شناخته شد و در یکی از اظهارنظرهای خود هم مدعی شد که پای فوتبال ایستاده است. با این حال سراجی در جلسه اخیر هیات جلسه شرکت نکرد تا جلسه ای که با 8 نفر رسمیت داشت، از رسمیت بیفتد! با عزل عزیزی خادم و غیرقانونی بودن حضور حیدر بهاروند و حمیدرضا مهرعلی در جلسات هیات رییسه سراجی باید در جلسه شرکت می کرد تا جلسه رسمیت پیدا کند.

این رفتار سراجی هیچ نشانی از ادعای چند ماه پیش نداشت و به نظر می رسد هنوز به آن چه که اهدافش بوده نرسیده است!براتی عضو هیات رئیس فدراسیون هم در اظهارنظری عجیب درباره غیبت سراجی گفت: اختلافات در هر جمعی وجود دارد. نظرات و سلایق مختلف، نشان از پویایی آن جمع است! جالب اینجاست که اصلا مشخص نیست این پویایی تا به حال چه نفعی به فوتبال ایران رسانده است!

براتی و افرادی که باید بروند و نمی روند!

احمدرضا براتی دیگر عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره حضور بعضی افراد از فدراسیون گذشته و اینکه آن ها باید برکنار شوند نیز صحبت کرد. حسن کامرانی فر جزو این نفرات است اما براتی بدون اینکه اسم او را تایید یا تکذیب کند گفت: این فدراسیون یک روز به یک نتیجه‌ای رسیده که با یک شخصی قطع همکاری کند. بخشی از آن دلایل قطع همکاری منتسب به کسانی است که هنوز در فدراسیون حضور دارند. برای من سوال است که ما به یک نفر می‌گوییم، می‌خواهیم با شما به فلان دلایل قطع همکاری کنیم در حالی که مسئول آن دلایل هنوز در فدراسیون حضور دارد.

او درباره اینکه آیا منظورش کامرانی فر است یا خیر گفت: هیچ مستندی در این که یک شخص خاص باشد وجود ندارد، همینطور که سعی کردند در رسانه ها مساله را القا کنند. این‌ها در اکثریت هستند و من به عنوان اقلیت، می توانم فشاری به اکثریت وارد کنم؟ آیا جریان رسانه ای فوتبال می‌پذیرد که من در اقلیت باشم و فشاری وارد کنم!

براتی همچنین نسبت به عدم اطلاع رسانی مسائلی که باید در جریان آن باشد گفت: خیلی از مسائل مهمی که باید اعضای هیات رییسه در جریان باشند را من در جریان نیستم. مثلا نامه‌ای که از فیفا در تاریخ ۱۲ آوریل به دست ما رسید، باید با من در جریان گذاشته می‌شد. این نامه ۲۳ فروردین به دست ما رسید و ۵ روز بعد جوابش را دادیم. من نه اصل نامه را دیدم و نه پاسخ این نامه را. فردا همین مجمع من را به خاطر این نامه مورد خطاب قرار می‌دهد. برخی از اعضای مجمع درباره برخی از اعضای هیات رییسه سوالاتی را مطرح کردند که من نسبت به هیچکدام از موضوعات مطرح شده دخالتی نداشتم. دوستان با اختیارات مدیریتی خودشان تصمیماتی گرفتند و من هم اعتراضاتی به آن تصمیم‌ها ندارم. من چرا باید نسبت به مسائلی که دخالتی در آن نداشتم، پاسخگو باشم؟ چرا نباید نسبت به این بی‌اطلاعی‌ها اعتراض کنم؟ فردا همین دوستان در همین مجمع به ما می‌گویند که اگر بی‌اطلاع بودی، چرا ما را در جریان نگذاشتی. اعضای محترم مجمع من دارم شما را در جریان می‌گذارم. بنده در همین چند موضوع بی‌اطلاع بودم. مثلا درباره این که هیات رییسه رسمیت دارد یا ندارد. این مسائل در ابتدا باید در هیات رییسه بررسی می‌شد. ماده ۸۵ تجویز کرده است که ما مسائل را تفسیر کنیم و اگر به بن‌بستی خوردیم، آن موقع باید استعلام صورت دهیم. چرا من به عنوان عضو هیات رییسه نباید در جریان این استعلام باشم که فدراسیون فوتبال به این شکل در بلاتکلیفی قرار نگیرد؟گلایه‌های من از جنس پاسخگویی به اعضای مجمع است. آن‌ها و خانواده فوتبال از من توضیح می خواهند و خطای یک نفر به پای این جمع و به خصوص من نوشته می‌شود.

اما احسان اصولی سخنگوی فدرسایون فوتبال درباره اعتراضات براتی گفت: این عضو هیات رییسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت‌های احمدرضا براتی، عضو هیات رییسه این فدراسیون درباره برخی از مسائلی که با هیات رییسه هماهنگ نشده است، خاطرنشان کرد: در مورد جزییات باید خود ایشان صحبت کنند. ما جلسه هیات رییسه نداشتیم و آن نامه هم خطاب به سرپرست فدراسیون فوتبال بوده است. به فراخور دوستانی که در فدراسیون حضور پیدا کرده بودند، از مسائل مطلع بودند یا من کسب اطلاع دقیقی نکرده‌ام. محور کارهای ما باید قانون و اساس‌نامه باشد. اگر جایی اساس‌نامه تردید داشته باشد، بر اساس ماده ۸۵ تصمیم‌ هیات رییسه و مراجع AFC و فیفا را در پیش دارد.

درگیری و کنایه ها اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تنها نکته جالب این جلسه نبود چرا که شهره موسوی نایب رئیس زنان فدراسیون نیز که به خاطر پرونده اقتصادی در بازداشت به سر می برد به صورت مجازی در این جلسه شرکت کرد تا عجایب و افتضاحات فوتبال ایران تکمیل شود!

بیشتر بخوانید:

ماجدی: صحبت‌ها درباره ماجرای من و گل‌گهر محلی از اعراب ندارد/ کسی صدای اینفانتینو را ضبط نکرد

اصولی: پیشنهادی برای برکناری کامرانی فر مطرح نبود

علی کفاشیان:حرف‌هایی دارم که نباید بزنم اما اگر اتفاقی برایم بیفتد، می‌گویم

آشتیانی: تا مجمع یکدیگر را تحمل کنید!

امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال، درمورد اتفاقات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: حرف من با کل اعضای هیات رئیسه است. طبق برداشت من، معنی منافع ملی به بعضی از دوستان خوب تفهیم نشده است. دیده‌ایم در برخی مواقع هماهنگی با برخی اعضای هیات رئیسه صورت نمی‌گیرد ولی با وجود این ناهماهنگی‌ها دلیلی ندارد منافع ملی را فراموش کنیم. حدود ۲۰ روز تا برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال زمان باقی مانده و آقایان به خاطر منافع کشور و فوتبال در بعد داخلی و بین‌المللی، باید در این مدت همدیگر را تحمل کنند. چرا باید منیت به منافع ملی اولویت پیدا کند؟ با فرض بر اینکه حق به جانب برخی اعضای هیات رئیسه باشد، زمان فعلی جای گلایه کردن نیست. اگر بنا باشد خرده گیری کنیم، طرف مقابل هم می‌تواند این کار را انجام داده و گلایه هایی را مطرح کند. پیشنهاد من این است اگر اساسنامه و قانون به مجمع اجازه می‌دهد، اعضای مجمع فدراسیون تحولی هم بین اعضای هیات رئیسه ایجاد کنند. این هیات رئیسه و رئیس قبلی فدراسیون فوتبال هیچ انسی با هم نداشته و البته شایستگی‌ لازم برای اداره فدراسیون فوتبال را هم نداشتند. مجمع باید به شکلی خسارتی که با این انتخاب داشت جبران کند. در ابتدا بابت وضعیت فعلی فدراسیون باید به مجمع گلایه کنیم. مجمعی که برخی اعضای آن باند باز، دروغ‌ ساز، قبیله‌گرا هستند که منافع ملی برای آنها مهم نیست و فقط منافع مادی و فردی را در نظر می‌گیرند.

وی درمورد اینکه آیا نباید تمام اعضای هیات رئیسه را در جریان امور قرار داد تا چنین تنش‌هایی ایجاد نشود،گفت: تا زمان برگزاری مجمع اتفاق ویژه ای نمی‌افتد. اعضای هیات رئیسه همدیگر را تحمل کنند. امکان ندارد انتقاد یک طرفه باشد اما آنها دست کم در مقابل افکار عمومی به این شکل وانمود کنند که وحدت رویه و انسجام دارند و تا روز مجمع در ظاهر انسجام خود را حفظ کنند. در شرایط موجود خوراک رسانه‌ای دادن و متشنج کردن فضا، هیچ کمکی به فوتبال ما نمی‌کند.

۲۵۳۲۵۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.