برپایی یک جشنواره تئاتری متفاوت/ برای تک‌نوازها برنامه داریم

[ad_1] علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با تشریح برخی از دستاوردها و برنامه‌های پیش روی مجموعه تحت مدیریت خود در حوزه‌های نمایشی و موسیقایی بیان کرد: انتصاب بنده به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی استان تهران همزمان شد؛ در این راستا با چالش‌های

کد خبر : 469535
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
برپایی یک جشنواره تئاتری متفاوت/ برای تک‌نوازها برنامه داریم

[ad_1]

علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با تشریح برخی از دستاوردها و برنامه‌های پیش روی مجموعه تحت مدیریت خود در حوزه‌های نمایشی و موسیقایی بیان کرد: انتصاب بنده به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی استان تهران همزمان شد؛ در این راستا با چالش‌های ملی مواجه بودیم اما خوشبختانه با همکاری، مساعدت و تلاش‌هایی که صورت گرفت بودجه این رویداد برای برگزاری یک جشنواره آبرومند محقق شد. در این مسیر نهایت سعی بر این بود تا بتوانیم براساس بودجه‌ای که در اختیار ماست مطالبات همه هنرمندان شرکت کننده را پرداخت کنیم. قطعاً آنچه انجام شده، کار چندانی از سوی ما محسوب نمی‌شود چون انجام چنین کارهایی جزو وظایف اصلی ماست که می‌بایست در قالب درستی صورت می‌پذیرفت.

برگزاری جشنواره تئاتر استان تهران با بودجه ۲ میلیارد تومانی

وی افزود: حضور فعال هنرمندان تئاتر استان تهران در جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر فجر هم یکی دیگر از اتفاقاتی بود که می‌توانم به آن اشاره داشته باشم. شرایطی که منجر به موفقیت چشمگیر و درخشان هنرمندان تئاتر استان شد که لازم می دانم از همه این عزیزان قدردانی ویژه ای داشته باشم چرا که این تجربه و حضور مؤثر در جشنواره تئاتر فجر سال ۱۴۰۲ نیز دیده شد. ما با اتکا به چنین حضور ارزشمند و مؤثری از سوی هنرمندان تئاتر استان تهران است که تصمیم داریم مقدمات برگزاری یک جشنواره در سال ۱۴۰۳ با محوریت و تمرکز استعدادیابی و آموزش در حوزه تئاتر را فراهم کنیم. در این حوزه امیرحسین شفیعی از هنرمندان فعال عرصه تئاتر به عنوان دبیر این رویداد نمایشی انتخاب شده که به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

به روایت مهر -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: با توجه به اهمیت برگزاری این جشنواره، ما مقدمات کار را از آذر ماه سال جاری آغاز کردیم که برهمین مبنا پیش نویس فراخوان نیز آماده شده است. فراخوانی از نگاه ما به عنوان یک «موتور پیشران» برای اعتلای تئاتر استان تهران تنظیم و تدوین شده است. در این چارچوب آنچه برای بودجه این جشنواره در نظر گرفته شده، رقمی بالغ بر ۲ میلیارد تومان است؛ رقمی که برای تأمین بودجه سال جاری جشنواره ۸۰۰ میلیون تومان بود و فکر می‌کنم این افزایش بودجه می‌تواند دربرگیرنده فضای مطلوب‌تری برای برگزاری جشنواره‌ای باشد. در این زمینه هم هیچ منتی نیست چون برای ما اول انجام دادن کار مهم است که امیدوارم دربرگیرنده نتایج مطلوبی باشد.

توسعه زیرساخت‌ها با راه اندازی پلاتو و سالن نمایش

فروزانفر تصریح کرد: البته من همچنان معتقد هستم این جشنواره هنوز در مقایسه با یک جشنواره تراز ملی فاصله دارد اما همین که بتوانیم ظرفیت‌ها را اصلاح کنیم به نظرم می‌تواند جزو اتفاقات خوب و مؤثر باشد. غیر از این موضوع بحث مهم توسعه زیرساخت‌ها به ویژه پلاتوها و سالن‌های اجرای نمایش از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که نسبت به تحقق آنها اراده‌ای جدی داریم. در این مسیر به زودی پلاتو و سالن نمایشی در شهرستان شهریار افتتاح می‌شود که امیدوارم مقدمه خوبی برای ماجرای توسعه زیرساخت‌ها باشد. غیر از این موارد و دیگر پروژه‌هایی که در سطح تئاتر استان تهران در دست انجام است، موضوع «باز طراحی مجموعه تئاتر محراب» هم هست. مجموعه‌ای که وقتی در آن حضور پیدا کرده و قدم می زنیم به وجود چنین مکانی افتخار می‌کنیم اما می‌دانیم که ساختمان این مجموعه فرسوده است به همین جهت برنامه داریم تا به زودی نسبت به بازطراحی و بازسازی این مجموعه مهم نمایشی اقدامات لازم را انجام دهیم.

برپایی یک جشنواره موسیقی تک‌نوازی

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره فعالیت‌های موسیقایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در حوزه موسیقی نیز گفت: بنا داریم یک جشنواره موسیقی تک‌نوازی را برگزار کنیم. اما اکنون ایرادی در کارمان وجود دارد مبنی بر این که انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم. در این زمینه هم بحث احیای انجمن موسیقی استان تهران مورد توجه ماست که می‌بایست انتخابات آن هم برگزار و پس از انتخابات و معرفی هیأت مدیره بتوانیم مسیر منطقی و مؤثری را در موسیقی ادامه دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: نکته دیگری که باید با صراحت آن را اعلام کنم و اصلاً هم نکته جدیدی نیست و بارها درباره آن به اعلام مواضع پرداختیم این است که ما از اینکه بخواهیم در حوزه موسیقی فعالیت کنیم، خجالت نمی کشیم چون کار بدی هم انجام نمی‌دهیم. به هر حال موسیقی است و نظر مقام معظم رهبری در این حوزه کاملاً مشخص و معین است از این رو به عنوان یک نظر مرجع از منظر دین و کسوت روحانیت، چارچوب‌ها از نظر ایشان کاملاً مشخص شده است.

وی یادآور شد: البته که ما در حال حاضر فرسنگ‌ها از آن چه مشخص شده عقب هستیم. شاید سبک‌هایی از موسیقی باشند که اکنون در جامعه با آن مواجه هستیم که خیلی با سلیقه ایرانی ما سازگار نباشد. کما اینکه به این نوع موسیقی‌ها هم کمک می‌کنیم تا ادامه داشته باشد. چون این نوع موسیقی‌ها در چرخه اقتصادی قرار داشته و بخشی از سلیقه مردم را هم جلب کرده است اما موسیقی اصیل ایرانی، موسیقی که می‌تواند مسیر فرهنگی را طی کند، برای ما اهمیت زیادی دارد و دنبال آن هستیم که کارهای مؤثری در این زمینه انجام شود.

تلاش برای استعدادیابی و شبکه‌سازی هنرمندان فعال موسیقی

فروزانفر در پایان صحبت‌هایش گفت: اتفاقاً برگزاری جشنواره تک نوازی در راستای همین اهدافی است که اشاره کردم. در این مسیر بحث استعدادیابی و شبکه‌سازی هنرمندان فعال موسیقی استان تهران و پیگیری مطالبات آنها نیز از جمله برنامه‌های مهم دیگری است که امیدوارم در سال ۱۴۰۳ محقق شود. من بر این باور هستم گرچه چالش در حوزه تئاتر بسیار زیاد است، اما موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی استان تهران مظلوم تر است. به همین دلیل تلاش می‌کنم سال آینده شاهد گشایش‌های خوبی در حوزه فعالیت‌های موسیقایی باشیم. این در حالی است که در بحث کُد گرفتن سالن‌های مختلف، بحث مجوزها و بحث تسهیل گری برگزاری کنسرت‌ها تمام تلاشمان را می‌کنیم که همه کارها سهل تر از قبل انجام شود.

۲۲۰۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.