برند «روستای جهانی» چه نفعی برای ایران دارد؟

[ad_1] هم‌زمان با اجلاس سازمان جهانی گردشگری در ازبکستان و معرفی هشت روستای ایران برای رقابت جهانی، رییس هیأت مدیره جامعه انجمن‌های بومگردی‌های کشور گفت: این رویداد باعث ایجاد یک برند جهانی می‌شود و روستاها در مسیرهای بین‌المللی سفر قرار می‌گیرند و در اشتغال تاثیرگذار خواهد بود. یاور عبیری در گفت‌وگو با ایسنا، به مناسبت

کد خبر : 416475
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
برند «روستای جهانی» چه نفعی برای ایران دارد؟

[ad_1]

هم‌زمان با اجلاس سازمان جهانی گردشگری در ازبکستان و معرفی هشت روستای ایران برای رقابت جهانی، رییس هیأت مدیره جامعه انجمن‌های بومگردی‌های کشور گفت: این رویداد باعث ایجاد یک برند جهانی می‌شود و روستاها در مسیرهای بین‌المللی سفر قرار می‌گیرند و در اشتغال تاثیرگذار خواهد بود.

یاور عبیری در گفت‌وگو با ایسنا، به مناسبت برگزاری بیست‌وپنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری UNWTO در شهر سمرقند ازبکستان که عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هیأت همراه از ایران در آن حضور دارند، یادآور شد: سازمان جهانی جهانگردی  (UNWTO)از سال ۲۰۲۱ موضوعی را با عنوان دهکده‌های جهانی گردشگری مطرح کرده و هدف از این اقدام را پیشبرد نقش گردشگری در حفاظت از روستاها عنوان کرده است. بر این اساس موضوعاتی از جمله مناظر طبیعی، فرهنگی، ارزش‌ها و فعالیت‌های محلی شامل خوراک‌شناسی و حفظ هویت بومی روستاها مورد تاکید قرار گرفت و شعار سال گردشگری بر مبنای آن گردشگری سبز نام گرفت.

او معتقد است: این رویداد باعث ایجاد یک برند جهانی برای روستاها و ایجاد شبکۀ جهانی است.

عبیری افزود: با این برند، روستاها در مسیرهای گردشگری بین‌المللی قرار گرفته که در جذب گردشگر و اشتغال بسیار حائز اهمیت است.

او در مقام رییس میز گردشگری روستایی اظهار کرد: این ترادف توانسته به نقطه قوت ایجاد برندینگ دهکده جهانی منجر و مؤثرتر واقع شود. بنابراین ایجاد اشتغال و کارآفرینی، ایجاد شرکت تعاونی تامین نیاز بومگردی‌ها، تشکیل بازارچه‌ها و تیمچه‌های بومگردی در شهرهای بزرگ نیز با همین رویکرد در دستور کار قرار دارد.

رییس هیأت مدیره جامعه انجمن‌های بومگردی‌های کشور ادامه داد: ظرفیت‌افزایی بوم‌ها در سال‌های اخیر و سیاست‌گذاری جامعه بومگردی‌های کشور، متقارن با نگاه تخصصی بر ظرفیت‌های روستایی از طریق میز گردشگری روستایی، در یک سال گذشته، توانسته است دستاوردهای مثمرثمری رقم بزند که امید داریم در این راه به توفیق خدمات ارزنده‌تری دست یابیم.

عبیری همچنین گفت: در انتظار اخبار نویدبخشی در نشست مجمع سازمان جهانی گردشگری در ازبکستان از سمت وزیر در روزهای آتی خواهیم بود و امیدواریم خبر مسرت‌بخش دهکده جهانی شدن را به زودی به گوش جهانیان برسانیم.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش‌تر، هشت روستای ایران را برای رقابت در بخش روستای جهانی به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) معرفی کرده بود. روستای کندوان استان آذربایجان‌ شرقی، روستای میمند کرمان، روستای سهیلی هرمزگان، روستای قاسم‌آباد گیلان، روستای کندلوس مازندران، روستای پالنگان کردستان، روستای ابیانه اصفهان و روستای بیشه لرستان روستاهایی هستند که به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این رقابت جهانی شرکت خواهند کرد.

تعداد کل کاندیداها در سطح جهان، ۱۲۵۶ روستا اعلام شده است که طبق تجربه سال‌های گذشته، از این تعداد کمتر از ۵۰ روستا به عنوان روستاهای جهانی در فهرست روستاها قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.