برنامه شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Damus از اپ استور اپل حذف می شود

[ad_1] در یک چرخش شگفت انگیز، Damus، برنامه شبکه اجتماعی غیرمتمرکز محبوب ساخته شده در Nostr، با حذف از اپ استور اپل روبرو شده است. اپل ادعا می کند که Damus دستورالعمل های آنها را نقض می کند و به کاربران اجازه می دهد “نکته” (zaps) مرتبط با دریافت محتوا از سازندگان محتوای دیجیتال را

کد خبر : 360690
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
برنامه شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Damus از اپ استور اپل حذف می شود

[ad_1]

در یک چرخش شگفت انگیز، Damus، برنامه شبکه اجتماعی غیرمتمرکز محبوب ساخته شده در Nostr، با حذف از اپ استور اپل روبرو شده است. اپل ادعا می کند که Damus دستورالعمل های آنها را نقض می کند و به کاربران اجازه می دهد “نکته” (zaps) مرتبط با دریافت محتوا از سازندگان محتوای دیجیتال را از طریق مکانیزمی غیر از خرید درون برنامه ای ارسال کنند. طبق پیام ارسال شده به خالق Damus ویلیام کاسارین، این نقض دستورالعمل 3.1.1 – تجارت – پرداخت ها – خرید درون برنامه ای، اپل را وادار کرده است تا اقدامی انجام دهد.

این خبر در زمان حساسی برای داموس و خالق آن منتشر می‌شود، که قرار بود در انجمن آزادی اسلو در مورد اینکه چگونه شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز، ادغام شده با فناوری رعد و برق، می‌توانند آزادی مالی را برای توده‌ها به ارمغان بیاورند، سخنرانی کنند. حذف قریب‌الوقوع از اپ استور نگرانی‌هایی را در مورد آزادی تراکنش‌های همتا به همتا بر روی پلتفرم ایجاد می‌کند و پیامدهای گسترده‌تری برای برنامه‌هایی دارد که به ادغام لایتنینگ و مدل‌های ارزش به ارزش در فروشگاه برنامه متکی هستند.

در یک ارتباط رسمی از Apple’s App Review، Damus اطلاعیه‌ای دریافت کرد که برای اطمینان از در دسترس بودن برنامه، به‌روزرسانی مطابق با دستورالعمل‌های بررسی App Store باید ظرف 14 روز ارسال شود. عدم رعایت در بازه زمانی داده شده منجر به حذف برنامه از فروش می شود. علاوه بر این، اگر تشخیص داده شود که Damus از انطباق خارج شده و حتی پس از دوره 14 روزه رد شده است، تا زمانی که به‌روزرسانی سازگار ارسال، تأیید و منتشر نشود، در دسترس نخواهد بود.

حذف Damus از اپ استور نه تنها بر کاربران فعلی آن تأثیر می‌گذارد، بلکه بر تست‌های داخلی و خارجی از طریق نسخه TestFlight نیز تأثیر می‌گذارد. اگر برنامه حذف شود، همه پیوندهای عمومی TestFlight از کار خواهند افتاد.

این توسعه سوالاتی را در مورد آینده برنامه‌های دارای ادغام لایتنینگ و محدودیت‌های احتمالی در تراکنش‌های همتا به همتا در پلتفرم اپل ایجاد می‌کند. باید دید Damus و خالق آن چگونه به این عقب‌نشینی پاسخ خواهند داد و آیا می‌توانند راه‌حلی بیابند که با دستورالعمل‌های اپل همسو باشد و در عین حال اصول اصلی تمرکززدایی و آزادی مالی را حفظ کنند.

یک نکته جالب این است که توییتر در صورت فعال بودن در نمایه، از طریق شبکه لایتنینگ “نکات” را امکان پذیر می کند زیاد بزرگ حساب ها مجبور. مشخص نیست که این عملکرد چگونه با ویژگی zap در Damus متفاوت است، زیرا هر دو از Lightning استفاده می کنند و به خریدهای درون برنامه ای متکی نیستند.

در مواجهه با عدم قطعیت، کاسارین نگرانی‌های خود را بیان کرد و اظهار داشت: «اگر افراد نتوانند آزادانه با p2p روی پلتفرم خود معامله کنند، این پیامدهای بزرگی برای کل اکوسیستم برنامه‌های دارای ادغام لایتنینگ و v4v دارد. این بیانیه شدت وضعیت و پیامدهای بالقوه برای اکوسیستم گسترده تر برنامه های شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز را منعکس می کند.

در یادداشت دیگری که به Nostr ارسال شد، کاسارین گفت که “این یک افتخار برای شما بود”، به این معنی که محتمل ترین قدم بعدی حذف zaps به منظور مطابقت با مقررات اپ استور است. پاسخ‌ها به یادداشت، حمایت و قدردانی خود را از ایجاد این برنامه ابراز می‌کند و امیدواریم که zaps در مقطعی بازگردد.

وارن دیویدسون، نماینده کنگره آمریکا بیانیه ای منتشر کرد در توییتر که بخشی از آن نوشته بود، “پرداخت های همتا به همتا بدون مجوز برای دفاع از آزادی ضروری است.” علاوه بر این، جک دورسی، بنیانگذار و مدیر عامل سابق توییتر در توییت تیم کوک، مدیرعامل اپل این کارکرد «این ظرفیت را دارد که مردم سراسر جهان را بدون دروازه بان های سنتی وارد اقتصاد کند. لطفا در @tim_cook تجدید نظر کنید.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.