برنامه رسانه اجتماعی غیرمتمرکز مبتنی بر بیت کوین Zion ممکن است در آینده از Nostr استفاده کند

[ad_1] از هویت گرفته تا داده، مدیر عامل Zion توضیح می دهد که چگونه برنامه را در آینده توسعه می دهند. معرفی اخیر پروتکل غیرمتمرکز رسانه های اجتماعی Nostr، دنیای فناوری توزیع شده را طوفانی کرد. حتی جک دورسی، مدیرعامل بلاک، علاقه خود را به پروتکل، تشویق به استفاده از پروتکل، تأمین مالی توسعه و

کد خبر : 333175
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۲۵
برنامه رسانه اجتماعی غیرمتمرکز مبتنی بر بیت کوین Zion ممکن است در آینده از Nostr استفاده کند

[ad_1]

از هویت گرفته تا داده، مدیر عامل Zion توضیح می دهد که چگونه برنامه را در آینده توسعه می دهند.

معرفی اخیر پروتکل غیرمتمرکز رسانه های اجتماعی Nostr، دنیای فناوری توزیع شده را طوفانی کرد. حتی جک دورسی، مدیرعامل بلاک، علاقه خود را به پروتکل، تشویق به استفاده از پروتکل، تأمین مالی توسعه و استفاده از آن به شدت ابراز کرده است. در این بین، Zion، یک برنامه غیرمتمرکز رسانه های اجتماعی، شاهد رشد Nostr بوده است. از جاستین رضوانی، مدیرعامل و موسس Zion پرسیدم که آیا این دو در رقابت هستند یا خیر. اما او تصریح کرد که صهیون و خودش مزایای آن را می بیند و تأیید کرد که معتقد است صهیون در آینده نزدیک با نوستر در هم تنیده خواهد شد.

رضوانی توضیح داد: «تا آنجایی که Nostr می‌گوید، Zion یک برنامه کاربردی و Nostr یک پروتکل است، بنابراین ما آن را رقابتی نمی‌دانیم، بلکه به‌عنوان جنبه‌های مکمل می‌بینیم». «صهیون احتمالاً در آینده از Nostr استفاده خواهد کرد. چیزی که ما می سازیم حول نوآوری در پیام رسانی، شناسه و پرداخت متمرکز است. Zion اولین برنامه برای این فناوری است. آنچه ما بر اساس هویت غیرمتمرکز (DID) و گره‌های وب غیرمتمرکز (DWN) ساخته‌ایم مکمل کاری هستند که Nostr انجام می‌دهد و من بسیار هیجان‌زده هستم که ببینم چگونه افزودن Nostr تأثیر تجربه کاربر را برای سازندگان بر روی Zion افزایش می‌دهد. این بخشی از هدف و چیزی است که ما را راهنمایی می‌کند، تجربه بهتری برای سازندگان.»

رضوانی معتقد است یکی از جنبه‌های محتوای غیرمتمرکز رودکس که Nostr از دست می‌دهد، ذخیره‌سازی داده است، اما او می‌گوید که Zion به خوبی به این موضوع می‌پردازد: «این ایده که شما یک ویدیو ارسال کنید و رله‌های Nostr در سراسر جهان فقط آن محتوا را به صورت رایگان ذخیره کنید، مزخرف. شما به یک مکانیسم ذخیره‌سازی اطلاعات قابل اعتماد نیاز دارید و من معتقدم ترکیب DID، DWNS و Nostr می‌تواند ترکیبی باورنکردنی باشد.»

علاوه بر این، ایده توانمندسازی تولیدکنندگان محتوا است تا بتوانند مستقیماً از خود درآمدزایی کنند. Zion در واقع یکی از اولین کسانی بود که از این فرصت استفاده کرد و Nostr را شکست داد که اخیراً شاهد انفجاری در فعالیت پرداخت خرد بوده است.

رضوانی توضیح داد: از آگوست 2021 که ما راه اندازی کردیم، Zion در برنامه ما دارای ‘zaps’ بوده و در شش ماه اول زنده بودن، 120k ‘zaps’ داشتیم. «در دنیایی که هزینه محتوا به صفر می‌رسد، شما به چیزی نیاز دارید که تأثیرگذارترین محتوای محتوا را نشان دهد. اگر کسی در حال خلق چیزی معنادار است که با مخاطبانش طنین انداز می شود، باید آن را شناسایی کرد و به او پاداش داد.»

وجود داشته است احتیاط ها مطرح شد در رابطه با مدیریت کلید Nostr و حریم خصوصی. در حالی که پروتکل در حال حاضر نسبتا کوچک است، این مسائل می تواند چالش های بزرگی را بعدا ایجاد کند. رضوانی در رابطه با نحوه رسیدگی Zion به این مسائل گفت: «ما از DID های متصل به بیت کوین به عنوان هویت شما در Zion استفاده می کنیم. هنگام ایجاد یک حساب کاربری، ما یک عبارت 12 کلمه‌ای به شما می‌دهیم، کلید خصوصی را فاش نمی‌کنیم.» ویدیو در پایین تر پست شده در موضوع توییتر که قبلاً پیوند داده شده است.

با این حال، گرفتن تاج به عنوان پلتفرم رسانه اجتماعی منتخب جهان آسان نخواهد بود. بیت کوین‌داران به‌ویژه قدرت تأثیرات شبکه را درک می‌کنند و توییتر با فاصله زیادی پر استفاده‌ترین پلتفرم در جهان است. اما این مانع صهیون نمی شود.

«شبکه‌های قدیمی مشکلات واقعی دارند که اکنون باید حل شوند، و این چیزی است که ما هر روز از دریچه تمرکززدایی در حال اجرا هستیم. رضوانی گفت که این شروع به توانمندسازی اقتصاد سازنده می‌کند تا مالکیت محتوا، داده‌ها و جوامع خود را در دست بگیرد و چیزی بسازد که واقعاً متعلق به خودشان باشد.

و او تنها نخواهد بود ظاهراً متا در حال شروع کار بر روی جایگزین غیرمتمرکز توییتر خود است و ظاهراً متوجه مزایایی است که چنین پلتفرمی به همراه دارد. با ورود متا، رقابت شدید، سالم برای بازار غیرمتمرکز رسانه های اجتماعی، شروع به ظهور کرده است.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.