برنامه بعد از عیدِ تالار اصلی مشخص شد

ابراهیم پشت‌کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «مکبث‌زار» که اصالتا اهل بندرعباس است، درباره تازه‌ترین اثر خود می‌گوید: «براساس صحبتی که با تئاتر شهر داشته‌ایم، قرار است نمایش «مکبث‌زار» از اواخر فروردین سال ۱۴۰۲ در تالار اصلی این مجموعه روی صحنه برود.» او که بهمن امسال همین نمایش را در جشنواره چهل‌ویکم تئاتر فجر اجرا کرده

کد خبر : 331684
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۴۴
برنامه بعد از عیدِ تالار اصلی مشخص شد



ابراهیم پشت‌کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «مکبث‌زار» که اصالتا اهل بندرعباس است، درباره تازه‌ترین اثر خود می‌گوید: «براساس صحبتی که با تئاتر شهر داشته‌ایم، قرار است نمایش «مکبث‌زار» از اواخر فروردین سال ۱۴۰۲ در تالار اصلی این مجموعه روی صحنه برود.»

او که بهمن امسال همین نمایش را در جشنواره چهل‌ویکم تئاتر فجر اجرا کرده بود، درباره تفاوت‌های احتمالی اجرای جشنواره در قیاس با اجرای عمومی توضیح می‌دهد: «قبلا نمایش «تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مبکث» را با نگاهی به «مبکث» شکسپیر نوشته و اجرا کردم که در چند کشور خارجی هم روی صحنه رفت و جوایزی هم دریافت کرد. «مکبث‌زار» درواقع نسخه تازه‌تر و به‌روزشده همان نمایش است که در جشنواره فجر هم اجرایش کردیم و اجرای عمومی آن در قیاس با جشنواره تفاوت چندانی نخواهد داشت. البته ظاهرا برای اجرای عمومی باید بازبینی دیگری انجام دهیم.»

پشت‌کوهی درباره تغییرات احتمالی در گروه اجرایی این نمایش نیز توضیح می‌دهد: «احتمالا خردادماه اجرای خارج از کشور داشته باشیم و بعضی بازیگران به دلیل نداشتن کارت پایان خدمت، نمی‌توانند همراه ما باشند. به همین دلیل در آن مقطع به احتمال قوی تغییراتی داشته باشیم ولی اضافه شدن بازیگران جدید، سبب نمی‌شود کسی از گروه قبلی کنار برود. ضمن اینکه شبیر پرستار به عنوان مجری طرح به گروه ما پیوسته است.»

او پیش از این نسخه دیگری از «مکبث» شکسپیر را در داخل و خارج از کشور روی صحنه برد که با استقبال روبه‌رو شد. نمایش «تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث» در جشنواره‌ آوینیون و جشنواره تئاتر مسکو روی صحنه رفت و به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد. این نمایش در مونیخ هم تقدیر شد و در آذربایجان و ارمنستان نیز روی صحنه رفت.

اجرای نمایش «مکبث‌زار» در جشنواره چهل‌ویکم تئاتر فجر نیز با استقبال تماشاگران تئاتر روبه‌رو شد و نمایشی بود که در اجرای آن همه صندلی‌های تالار اصلی تئاتر شهر پر شد و تماشاگران تا پایان اجرا، در سالن حضور داشتند.

۲۵۹۲۵۹



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.