برنامه‌های صبحگاهی تلویزیون زیر ذره‌بین/ کدام مجریان موفق‌ترند؟

 این برنامه‌ها گاه مانند «صبحی دیگر» جزو برندهای اصلی شبکه است و گاه مثل «صبح بخیر ایران» از باسابقه‌ترین برنامه‌های در حال پخش سیما. در گزارش امروز، پنج برنامه شاخص صبحگاهی در تلویزیون بررسی شده است که در ادامه می‌خوانید. صبح بخیر ایران قدیمی‌ترین برنامه صبحگاهی حاضر تلویزیون، سحرخیزترین برنامه هم هست و حدود ساعت

کد خبر : 84715
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۱۶
برنامه‌های صبحگاهی تلویزیون زیر ذره‌بین/ کدام مجریان موفق‌ترند؟



 این برنامه‌ها گاه مانند «صبحی دیگر» جزو برندهای اصلی شبکه است و گاه مثل «صبح بخیر ایران» از باسابقه‌ترین برنامه‌های در حال پخش سیما. در گزارش امروز، پنج برنامه شاخص صبحگاهی در تلویزیون بررسی شده است که در ادامه می‌خوانید.

صبح بخیر ایران

قدیمی‌ترین برنامه صبحگاهی حاضر تلویزیون، سحرخیزترین برنامه هم هست و حدود ساعت 6 صبح آغاز می‌شود. «صبح بخیر ایران» مانند اغلب برنامه‌های صبحگاهی، حدود یک ساعت و 45 دقیقه به طول می‌انجامد. بخشی از برنامه به ورزش صبحگاهی اختصاص دارد که به شکل تولیدی از پارک‌های تهران روی آنتن می‌رود. عبدالرضا امیراحمدی و میلاد شیران مجریان مستر برنامه هستند و در روزهای زوج و فرد به صورت چرخشی برنامه را اجرا می‌کنند. عیب بزرگ هر دوی آن‌ها، این است که زمان زیادی را به مونولوگ با دوربین می‌پردازند؛ اگرچه در گفت‌وگوها نیز برگ برنده‌ای ندارند. امیراحمدی با شوخی‌هایی گاه بامزه، فضای صمیمی‌تری به برنامه می‌دهد. «صبح بخیر ایران» گزارش میدانی ندارد و عملا غیر از بخش ورزشی، تمام برنامه در داخل استودیو می‌گذرد. این برنامه هر روز  دو  گفت‌وگوی زنده روی آنتن می‌برد؛ گفت‌وگوهایی فاقد جذابیت که نه با میزبانی از چهره‌های مطرح انجام می‌شوند و نه چالشی‌اند؛ حتی مناظره‌ای نیز که چندی پیش درباره طرح صیانت در «صبح بخیر ایران» برگزار شد و می‌توانست بسیار داغ باشد، فاقد چالش بود. هر قسمت از این برنامه در تلوبیون، به طور میانگین حدود 330 بازدید دارد.

در انتهای الوند

برنامه صبحگاهی شبکه دو را که حدود ساعت 7:15 روی آنتن این شبکه می‌رود، سه مجری جوان این شبکه اجرا می‌کنند: نجمه جودکی، مجید یحیایی و حامد مهربانی. بین این سه نفر که تقریبا به صورت مساوی روی آنتن حاضرند، جودکی با فاصله مسلط‌تر و راحت‌تر است؛ اگرچه مدتی به دلیل ابتلا به کرونا در این برنامه غایب بود. «در انتهای الوند» که مدت‌ها برنامه شبانگاهی شبکه دو بود، مدتی است برای حدود یک ساعت و 45 دقیقه به صبح‌ها آمده و بخش شبانگاهی‌اش به حدود 20 دقیقه محدود شده است. برنامه صبحگاهی شبکه دو با ورزش صبحگاهی با حبیب‌ا… حامدیان آغاز می‌شود. این قسمت اگرچه در استودیو برگزار می‌شود، اما به خاطر روحیه خاص حامدیان، حسابی پرانرژی است و برگ برنده «در انتهای الوند» است. اگرچه استودیوی این برنامه بسیار کوچک است و همه پشت یک میز به گفت‌وگو و اجرا می‌پردازند، اما «در انتهای الوند» را می‌توان متنوع‌ترین برنامه صبحگاهی شبکه‌های مختلف تلویزیون از نظر محتوا دانست که کارشناسان متعدد و بخش‌های فراوان‌تری نسبت به رقبا دارد. موضوعات مورد بحث در «در انتهای الوند»، اغلب سبک زندگی و اجتماعی است و کمترین گفت‌وگوها را با مسئولان دارد. به همین دلیل نسبت چندانی با جنجال‌سازی و چالش ندارد که نقطه ضعف آن محسوب نمی‌شود. هر قسمت از بخش صبحگاهی «در انتهای الوند»، حدود 327 بازدید در تلوبیون ثبت می‌کند.

سلام صبح بخیر

برنامه صبحگاهی شبکه سه که از ابتدای مرداد به دلیل همزمانی با مسابقات المپیک روی آنتن نرفته، طولانی‌ترین برنامه صبحگاهی سیماست که حدود ساعت 7 صبح آغاز می‌شود و نزدیک به 2 ساعت و نیم به طول می‌انجامد. مجری مستر این برنامه شاهین جمشیدی است و زهره سادات هاشمی، محمدرضا باقری، نازنین پیرکاری و سعید اکبری وی را همراهی می‌کنند. «سلام صبح بخیر» از نظر جذابیت بصری، بهتر از رقباست؛ دکور نسبتا وسیعی دارد که از دیگر برنامه‌های صبحگاهی چشم‌نوازتر است. ماسک‌های رنگارنگ و هم شکل مجریان که با لوگوی برنامه هم تزیین شده، از چیزهایی است که فقط در «سلام صبح بخیر» یافت می‌شود. با این حال محتوای برنامه دچار ضعف‌های جدی است و بیشتر با وایرال‌سازی مصنوعی در فضای مجازی مورد توجه قرار می‌گیرد. در همین خصوص تلاش عجیبی از سوی سازندگان برنامه برای فراهم کردن خوراک صفحات اینستاگرامی در جریان است که ضعف‌های جدی بر آن حادث کرده است. دیگر نقطه ضعف «سلام صبح بخیر»، بخش ورزشی آن است که با مهمان کردن فوتبالیست‌های سابق به خصوص از استقلال و پرسپولیس، پرونده ماجراهای قدیمی را به شکلی سطحی باز می‌کند و آورده خاصی ندارد. «سلام صبح بخیر» را می‌توان سیاسی‌ترین برنامه صبحگاهی سیما دانست که همواره به جریان‌های اجتماعی-سیاسی توجه می‌کند و البته جهت‌گیری قابل پیش‌بینی نیز دارد. گفت‌وگوهای سیاسی اجتماعی به‌روز این برنامه، نقطه قوت مهم آن است. «سلام صبح بخیر» تا پیش از خداحافظی موقت از آنتن، در هر قسمت به طور میانگین 709 بازدید در تلوبیون دارد.

چاپ اول

«چاپ اول» یکی از کوتاه‌ترین برنامه‌های صبحگاهی در شبکه‌های اصلی تلویزیون است که در دو بخش حدودا 45 دقیقه‌ای روی آنتن می‌رود. مجریان اصلی برنامه صبحگاهی شبکه خبر سه نفر هستند که بین آن‌ها محمد قاسمی ثابت است و المیرا شریفی‌مقدم و سوسن حسنی‌دخت به صورت چرخشی برنامه را اجرا می‌کنند. بی‌تردید حضور شریفی‌مقدم که برند شاخص شبکه خبر است، از برگ‌های برنده «چاپ اول» به شمار می‌آید. این برنامه را که به اقتضای شبکه پخش‌کننده، خبری‌ترین برنامه صبحگاهی تلویزیون است، نمی‌توان از نظر محتوایی دارای تنوع مناسبی دانست. «چاپ اول» از گزارش‌های تولیدی میدانی استفاده می‌کند و دوربین را گاه به خارج از استودیو می‌برد که نقطه قوتی هرچند ضعیف، برای آن است. در روزهای برگزاری المپیک، حضور پیمان اسدیان، مجری این شبکه در توکیو که با ارائه گزارش‌های زنده از طریق اینترنت همراه است، به طراوت «چاپ اول» کمک کرده است. برنامه صبحگاهی شبکه خبر، بخش توئیت‌خوانی هم دارد که البته انتخاب‌هایی هم‌جهت و با موضع‌گیری قابل پیش‌بینی دارد. نقطه ضعف دیگر این برنامه، در زمان گفت‌وگوهای کوتاه آن است که مجریان مستر در اتفاقی نسبتا نامتعارف، دورتر روی صندلی می‌نشینند و در عین حال که گفت‌وگوکننده نیستند، گاه به بحث وارد می‌شوند به  طوری که اختیار گفت‌وگو از دست مجری خاص آن بخش خارج می‌شود. هر قسمت از «چاپ اول» به صورت میانگین حدود 340 بازدید در تلوبیون دارد.

صبحی دیگر

برنامه صبحگاهی شبکه آموزش که دیرتر از دیگر برنامه‌ها پخش می‌شود،هر روز حدود ساعت 9:20روی آنتن می‌رود و با حدود یک ساعت وقت، مابین برنامه‌های شاخص صبح، کوتاه‌ترین برنامه محسوب می‌شود. مجری مستر این برنامه نیما کرمی است که حضورش برگ برنده مهم «صبحی دیگر» به شمار می‌آید. او چه در گفت‌وگوها و چه در مونولوگ با بینندگان، مسلط جلوه می‌کند و از اخبار روز نیز انتخاب‌هایی دقیق دارد. نیما کرمی از جمله مجریان صبحگاهی است که شوخی‌ها و واکنش‌هایش از برنامه بیرون نمی‌زند و برخلاف برخی دیگر، با هدف وایرال‌سازی مصنوعی نیست. «صبحی دیگر» دوز مناسبی از خبرها و اتفاقات روز را در کنار بخش‌های فان و سرگرمی روی آنتن می‌برد که رنگ‌آمیزی متنوعی به آن بخشیده است. در لابه‌لای برنامه صبحگاهی شبکه آموزش، از ترانه‌های شاد استفاده‌ای به‌قاعده شده است تا بینندگان این برنامه، صبح را پرانرژی آغاز کنند. همچنین دوربین این برنامه در گزارش‌های میدانی به بیرون از استودیو می‌رود که برای مخاطبان جذاب است. هر قسمت از برنامه «صبحی دیگر» در تلوبیون 197 بازدید دارد.

2323



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.