بررسی ملی برای زگیل سیب زمینی زودتر از موعد انجام شد – زگیل سیب زمینی شناسایی نشد

[ad_1] 23 دسامبر 2021 – اتاوا، ON – آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) بررسی ملی خود را برای زگیل سیب زمینی زودتر از موعد مقرر تکمیل کرده است و زگیل سیب زمینی شناسایی نشده است. نظرسنجی ملی که در پاییز امسال انجام شد شامل آزمایش خاک در مناطقی از

کد خبر : 146656
تاریخ انتشار : جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۸:۳۲
بررسی ملی برای زگیل سیب زمینی زودتر از موعد انجام شد – زگیل سیب زمینی شناسایی نشد

[ad_1]

23 دسامبر 2021 – اتاوا، ON – آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا

آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) بررسی ملی خود را برای زگیل سیب زمینی زودتر از موعد مقرر تکمیل کرده است و زگیل سیب زمینی شناسایی نشده است. نظرسنجی ملی که در پاییز امسال انجام شد شامل آزمایش خاک در مناطقی از کانادا بود که سیب زمینی بذر کشت می‌کنند (به جز نیوفاندلند) تا تأیید کند که مناطق غیرقابل تنظیم کانادا عاری از این آفت هستند. این نشان دهنده تعهد کانادا به پیشگیری و مدیریت شیوع این بیماری است، از صادرات حمایت می کند و انتظار می رود اعتماد شرکای تجاری به سیب زمینی کانادایی را تقویت کند.

تکمیل سریع این بررسی گام مهمی در برنامه اقدام دولت کانادا برای اطمینان بخشیدن به شرکای تجاری بین المللی در مورد ایمنی سیب زمینی بذر کانادایی است. همچنین اطلاعاتی است که ایالات متحده (ایالات متحده) به عنوان بخشی از بررسی مداوم خود در مورد مهار و کنترل CFIA در مورد زگیل سیب زمینی به دنبال آن است. آخرین شواهد علمی جمع‌آوری‌شده از نظرسنجی ملی در اوایل امروز در اختیار سرویس بازرسی سلامت حیوانات و گیاهان ایالات متحده (APHIS) قرار گرفت و باید به آنها اطمینان خاطر بدهد که از سرگیری تجارت سیب‌زمینی تازه مطمئن است. ایالات متحده همچنین به دنبال نتایج تحقیقات CFIA در مورد شناسایی های اخیر زگیل سیب زمینی در PEI است تا نشان دهد که اقدامات کاهش مناسب و یک برنامه نظارتی مداوم برای یک منطقه قرنطینه شده به وضوح تعریف شده در کنترل گسترش زگیل سیب زمینی کلیدی است.

داده‌های علمی واضح مانند این نتایج نظرسنجی، گامی برای تضمین شرکای تجاری است که تجارت سیب‌زمینی از مزارع غیرقرنطینه‌شده ایمن است و خطری برای مناطق عاری از آفت ایجاد نمی‌کند. این خبر مهمی برای تولیدکنندگان سیب زمینی در جزیره پرنس ادوارد و سراسر کانادا است. CFIA قاطعانه می‌ایستد که بر اساس علم، خطرات مربوط به انتقال زگیل سیب‌زمینی از سیب‌زمینی تازه در صورت وجود اقدامات مناسب کاهش خطر ناچیز باقی می‌ماند.

همکاری تولیدکنندگان بذر سیب زمینی در انجام این بررسی ملی ضروری بود و CFIA نتایج بررسی را به اطلاع آنها رسانده است.

دولت کانادا در حال اتخاذ رویکرد تیم کانادا برای حل این مشکل مبتنی بر علم است و با در دسترس بودن اطلاعات جدید به ارائه به روز رسانی ها ادامه خواهد داد. همکاری با تولیدکنندگان سیب زمینی، صنعت، سایر ادارات دولتی و شرکای تجاری برای از سرگیری دسترسی به بازار برای سیب زمینی تازه PEI و اطمینان از دسترسی مداوم به بازار برای سیب زمینی با کیفیت بالا از سراسر کانادا ضروری است.

حقایق فوری

  • زگیل سیب زمینی یک قارچ بسیار پایدار در خاک است که باعث کاهش عملکرد در مزارع می شود. می تواند از طریق جابجایی خاک، تجهیزات مزرعه و سیب زمینی از مزارع دارای زگیل سیب زمینی گسترش یابد. به عنوان یک آفت تحت کنترل قانون حفظ نباتات، تشخیص آن ممکن است اقداماتی را برای کنترل بیماری و جلوگیری از گسترش آن ایجاد کند.
  • زگیل سیب زمینی هیچ تهدیدی برای سلامت انسان ندارد.
  • زگیل سیب‌زمینی از سال 1909 در نیوفاندلند وجود دارد. اقدامات قرنطینه‌ای سختی برای جلوگیری از گسترش احتمالی این آفت به سایر مناطق کانادا وجود دارد.
  • آزمایش خاک همیشه مبنای تشخیص و تایید زگیل سیب زمینی در کانادا بوده است. حتی زمانی که یک غده آلوده به CFIA ارائه می شود، مرحله بعدی آزمایش مزرعه از طریق نمونه برداری از خاک است.
  • تعداد نمونه های خاک برای زگیل سیب زمینی سال به سال بر اساس تقاضای بازار، الزامات تحقیقات و برنامه مدیریت بلند مدت داخلی زگیل سیب زمینی در نوسان است.
  • در 21 نوامبر 2021، CFIA در پاسخ به نگرانی های ایالات متحده، گواهی صادرات سیب زمینی تازه از جزیره پرنس ادوارد (PEI) به ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورد. این اقدام به منظور جلوگیری از اجرای دستور فدرال ایالات متحده که واردات سیب زمینی تازه از PEI را ممنوع می کند، انجام شد که لغو آن بسیار چالش برانگیز است.
  • همچنین در 21 نوامبر 2021، یک دستور وزیر برای جلوگیری از گسترش زگیل سیب زمینی در بقیه کانادا و خارج از آن وضع شد. این اقدامات برای حفاظت از صنعت ملی سیب زمینی کانادا و حمایت از آینده بلندمدت این صنعت در PEI ضروری است.
  • در 20 دسامبر 2021، وزیر کشاورزی و غذای کشاورزی مبلغ 28 میلیون دلار برای حمایت از تولیدکنندگان سیب زمینی جزیره پرنس ادوارد که تحت تأثیر اختلالات تجارت قرار گرفته اند، اعلام کرد.

پیوندهای مرتبط

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.