بررسی سیاست جدید آژانس بین المللی انرژی می گوید سیاست های جسورانه کانادا و حمایت از نوآوری می تواند زمینه ساز انتقال موفقیت آمیز انرژی باشد

برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه آب و هوایی، کانادا باید از برق پاک خود برای کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه ای در بخش حمل و نقل، صنعت و نفت و گاز استفاده کند. 13 ژانویه 2022 طبق بررسی سیاست آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، کانادا تحول بلندپروازانه‌ای را در سیستم انرژی خود آغاز کرده است و

کد خبر : 155331
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
بررسی سیاست جدید آژانس بین المللی انرژی می گوید سیاست های جسورانه کانادا و حمایت از نوآوری می تواند زمینه ساز انتقال موفقیت آمیز انرژی باشد


برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه آب و هوایی، کانادا باید از برق پاک خود برای کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه ای در بخش حمل و نقل، صنعت و نفت و گاز استفاده کند.

13 ژانویه 2022

طبق بررسی سیاست آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، کانادا تحول بلندپروازانه‌ای را در سیستم انرژی خود آغاز کرده است و سیگنال‌های سیاستی روشن برای گسترش سرمایه‌گذاری‌های بخش انرژی در منابع انرژی پاک و پایدار مهم خواهد بود.

از زمان آخرین بررسی عمیق آژانس بین المللی انرژی در سال 2015، کانادا یک سری تعهدات بین المللی و داخلی در زمینه تغییرات آب و هوایی، به ویژه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به میزان 40 تا 45 درصد نسبت به سطح سال 2005 تا سال 2030 و تعهد برای رسیدن به میزان خالص را تعیین کرده است. انتشار صفر تا سال 2050

برای حمایت از این اهداف آب و هوایی و انرژی، دولت‌های کانادا در سال‌های اخیر روی تعدادی از اقدامات سیاستی، از جمله سیستم قیمت‌گذاری بلندپروازانه کربن، استاندارد سوخت‌های پاک، تعهد به حذف تدریجی برق با سوخت زغال سنگ تا سال 2030، هسته‌ای کار کرده‌اند. توسعه نیروگاه، مقررات متان در بخش نفت و گاز، برنامه های بهره وری انرژی و اقداماتی برای کربن زدایی بخش حمل و نقل.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی که امروز به همراه جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی کانادا، گزارش را ارائه می‌کند، گفت: «کانادا در داخل و خارج از کشور، رهبری چشمگیر را در زمینه انتقال انرژی پاک و عادلانه نشان داده است. ثروت کانادا از برق پاک و روحیه نوآورانه آن می تواند به ایجاد تحول ایمن و مقرون به صرفه در سیستم انرژی آن کمک کند و به تحقق اهداف بلندپروازانه آن کمک کند. به همان اندازه مهم، تلاش های کانادا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای – هم دی اکسید کربن و هم متان – از تولید نفت و گاز می تواند به تضمین جایگاه این کشور به عنوان تامین کننده قابل اعتماد انرژی برای جهان کمک کند.

نمایه کانادا به عنوان یک تولید کننده، مصرف کننده و صادرکننده بزرگ انرژی، چالش ها و فرصت هایی را برای دستیابی به اهداف پیشرفته این کشور ارائه می دهد. انرژی 10 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و منبع اصلی سرمایه گذاری سرمایه، درآمد صادرات و اشتغال است. علاوه بر این، سیستم حکومتی بسیار غیرمتمرکز کانادا به این معنی است که هماهنگی نزدیک بین دولت‌های فدرال، استانی و منطقه‌ای برای انتقال موفق انرژی ضروری است.

وزیر ویلکینسون گفت: «این گزارش تلاش‌های جاه‌طلبانه و سرمایه‌گذاری‌های تاریخی کانادا را برای توسعه مسیرهایی برای دستیابی به انتشار گازهای گلخانه‌ای خالص تا سال 2050 و اطمینان از انتقالی که با هدف مشترک ما برای محدود کردن گرمایش جهانی به 1.5 درجه سانتی‌گراد مطابقت دارد، تأیید می‌کند». اینها مسیرهایی هستند که بیشترین معنا را برای مردم، اقتصاد و کشور ما دارند و همچنین فناوری، محصولات و دانش قابل صادرات و اعمال در سراسر جهان را به همراه خواهند داشت.»

آژانس بین‌المللی انرژی دریافت که شدت انتشار حاصل از تولید نفت و گاز کانادا در سال‌های اخیر کاهش یافته است، اما این بخش همچنان منبع اصلی گازهای گلخانه‌ای است و حدود یک چهارم از انتشار گازهای گلخانه‌ای این کشور را تشکیل می‌دهد. همراه با اقدام قوی برای مهار انتشار گاز متان، بهبود نرخ نوآوری فناوری انرژی برای کربن زدایی عمیق که در تولید نفت و گاز و همچنین در بخش حمل و نقل و صنعت مورد نیاز است، ضروری است. کانادا به طور فعال در حال پیشبرد نوآوری در تعدادی از زمینه های کلیدی، از جمله جذب کربن، استفاده و ذخیره سازی است. هیدروژن تمیز؛ و راکتورهای هسته ای کوچک مدولار، با این دیدگاه که به عنوان تامین کننده انرژی و راه حل های اقلیمی برای جهان خدمت کنند. آژانس بین المللی انرژی خاطرنشان می کند که حمایت بیشتر فدرال برای تحقیق، توسعه و نمایش به تسریع پیشرفت در جهت این اهداف کمک می کند.

آژانس بین المللی انرژی همچنین توصیه می کند که دولت فدرال کانادا یک استراتژی جامع بهره وری انرژی را با مشورت استان ها و مناطقی که اهداف روشنی را برای بهره وری انرژی در بخش های ساختمان، صنعت و حمل و نقل تعیین می کند، ترویج کند.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی تاکید می‌کند که تامین برق کانادا یکی از پاک‌ترین برق‌ها در جهان است و بیش از 80 درصد آن از منابع غیرقابل انتشار تامین می‌شود و این به لطف تسلط نیروگاه‌های آبی و نقش مهم هسته‌ای است. برای حمایت بیشتر از گسترش برق پاک و برق رسانی، این گزارش افزایش اتصالات متقابل بین استان ها و مناطق را تشویق می کند تا از پیشرفت متوازن کربن زدایی در سراسر کشور اطمینان حاصل شود.

آژانس بین‌المللی انرژی از کانادا به خاطر تلاش‌هایش برای پیشبرد رویکرد مردم‌محور برای انتقال انرژی پاک خود، از جمله ابتکارات برای ارتقای تنوع و گنجاندن در بخش‌های انرژی پاک قدردانی می‌کند. برنامه های افزایش دسترسی به انرژی پاک در جوامع شمالی، دورافتاده و بومی؛ و اقداماتی برای ایجاد امکان گذار عادلانه برای کارگران زغال سنگ و جوامع آنها.

دکتر بیرول گفت: “کانادا مجموعه ای جامع از اقدامات سیاستی و سرمایه گذاری در بخش ها را برای دستیابی به اهداف آب و هوایی خود، از جمله یک جزء قوی انرژی پاک در تلاش های خود برای بهبود اقتصادی COVID-19 تنظیم کرده است.” “امیدوارم این گزارش به کانادا کمک کند تا مسیر خود را به سمت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در سطح اقتصاد و آینده ای خالص صفر طی کند.”

.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.