بررسی «سنگتراشی هخامنشی» توسط آلمان و ایران

سمپوزیوم آنلاین «سنگتراشی دوره هخامنشی: روش‌ها، تئوری‌ها و تکنیک‌ها» توسط مؤسسه باستان‌شناسی آلمان با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، زهره زهبری، باستان‌شناس ایرانی و عضو مؤسسه باستان‌شناسی آلمان گفت: تعداد زیادی از پژوهشگرهای ایرانی و غیرایرانی در حوزه‌های

کد خبر : 104305
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
بررسی «سنگتراشی هخامنشی» توسط آلمان و ایران



سمپوزیوم آنلاین «سنگتراشی دوره هخامنشی: روش‌ها، تئوری‌ها و تکنیک‌ها» توسط مؤسسه باستان‌شناسی آلمان با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، زهره زهبری، باستان‌شناس ایرانی و عضو مؤسسه باستان‌شناسی آلمان گفت: تعداد زیادی از پژوهشگرهای ایرانی و غیرایرانی در حوزه‌های باستان‌شناسی، زبان‌شناسی، مرمت و باستان‌سنجی دعوت شده‌اند که در این برنامه راجع به پژوهش‌های جدید خود در سه روز سخن بگویند. قرار است ۲۴ سخنرانی برگزار شود.

او در ادامه بیان کرد: سنگتراشی از جمله هنرهای بسیار کاربردی در دوره هخامنشی بوده و آثار منقول و غیرمنقول زیادی از جنس سنگ از این دوران به جا مانده که نشانگر شناخت کافی شمار زیادی از سنگتراشان است که برای دربار این شاهنشاهی خدمت می‌کرده‌اند.

عضو مؤسسه باستان‌شناسی آلمان گفت: بحث راجع به چگونگی کار با سنگ، ابزارهای به کار رفته، معادن سنگ مورد استفاده، تکنیک‌های به کارگیری شده در ساخت سازه‌های سنگی و مباحثی از این قبیل، دهه‌هاست مورد پژوهش قرار گرفته است.

زهبری افزود: در این میان پژوهشگران ایرانی و غیرایرانی، سال‌ها برای روشن شدن زوایای گوناگون این موضوع کوشش کرده‌اند، ولی با این وجود، تاکنون برنامه سخنرانی منسجمی که تنها «بر هنر سنگتراشی دوره هخامنشی» متمرکز باشد، برگزار نشده بود و همواره این موضوع مهم در کنار سایر مباحث این دوره ارائه شده بود.

 این باستان‌شناس اظهار کرد: مؤسسه باستان‌شناسی آلمان، شعبه تهران  (DAI Eurasien-Abteilung, Außenstelle Teheran)، با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری ۲۶ تا ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ خورشیدی سمپوزیوم آنلاینی را به زبان انگلیسی با عنوان «سنگتراشی دوره هخامنشی: روش‌ها، تئوری‌ها و تکنیک‌ها» که مشخصاً بر این موضوع مهم متمرکز است، برگزار خواهد کرد.

این برنامه توسط یودیت تومالسکی (مؤسسه باستان‌شناسی آلمان)، زهره زهبری (مؤسسه باستان‌شناسی آلمان) و الکساندر ناگل (دانشگاه نیویورک) و با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برنامه‌ریزی شده و مقالات استخراج شده از آن  پس از برگزاری سمپوزیوم، به زبان انگلیسی در آلمان منتشر خواهد شد.

انتهای پیام 



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.