بررسی تخصصی P ۳۰ Pro؛ سوپرزوم دوست‌داشتنی هواوی

برترین ها – سهیل بالینی: کیفیت دوربین در گوشی‌های هوشمند، به نکته‌ای بسیار مهم تبدیل شده است. اهمیت دوربین در استفاده از شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا گوشی‌های قدرتمند از این نظر، فروش بهتری در بازار داشته باشند. هدف اصلی هواوی پی ۳۰ پرو نیز در همین راستا است تا با ارائه بهترین دوربین، به

کد خبر : 6451
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰:۲۲
بررسی تخصصی P ۳۰ Pro؛ سوپرزوم دوست‌داشتنی هواوی


برترین ها – سهیل بالینی: کیفیت دوربین در گوشی‌های هوشمند، به نکته‌ای بسیار مهم تبدیل شده است. اهمیت دوربین در استفاده از شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا گوشی‌های قدرتمند از این نظر، فروش بهتری در بازار داشته باشند. هدف اصلی هواوی پی ۳۰ پرو نیز در همین راستا است تا با ارائه بهترین دوربین، به گوشی محبوب جوانان و علاقه‌مندان به شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود.

هواوی P۳۰ Pro یک گوشی پیچیده نیست. طراحی کلاسیک و شیشه‌ای گوشی و استفاده از پردازنده آشنا و قدرتمند Kirin ۹۸۰، نقطه تمایزی برای پی ۳۰ پرو به‌حساب نمی‌آید. این تلفن همراه هوشمند از اغلب خصوصیات و توانایی‌های به روز، مثل شارژ بی‌سیم و ضد آب بودن پشتیبانی می‌کند، هرچند کیفیت صفحه‌نمایش را نمی‌شود با پرچم‌داری مانند گلکسی S۱۰ مقایسه کرد. علاوه بر این قیمت ۹۹۹ یورویی پی ۳۰ پرو نکته‌ای است که باید پیش از انتخاب این گوشی به‌عنوان تلفن همراه جدید خود در نظر بگیرید.

بررسی تخصصی P۳۰ Pro، سوپرزوم دوست‌داشتنی هواوی

نکته تمایز Huawei P۳۰ Pro در دوربین بسیار قدرتمند این گوشی خلاصه شده است. دوربینی که قدرت زوم پیکسل ۳ را پشت سر می‌گذارد و کیفیت لنز آیفون را بهبود می‌بخشد. پی ۳۰ پرو تلاش هواوی برای نشان دادن آینده عکاسی با تلفن همراه است. تلاشی که تجربه‌ای بی‌نظیر را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. شاید این اولین بار باشد که بهترین گوشی مخصوص عکاسی جهان توسط اپل، سامسونگ و گوگل ساخته نشده. این رقابت جدید می‌تواند به کاهش قیمت‌ها و البته افزایش کیفیت دوربین در گوشی‌های مختص عکاسی منجر شود.

شاید تا اینجا از خودتان بپرسید که چه تفاوتی در کیفیت دوربین گوشی هواوی پی ۳۰ پرو وجود دارد که آن را از دیگر پرچم‌داران متمایز می‌کند؟ دوربین چهار لنزی این گوشی از سیستمی جدید بهره می‌برد که شکل قرار گرفتن لنز‌ها را در کنار فلش، بسیار پر اهمیت می‌کند. این طراحی متفاوت باعث شده نحوه ورود نور در تاریکی، عملکرد فلش و لنز تله‌فوتو تا حدود زیادی بهبود پیدا کند. این چینش جدید دلیل اصلی دستیابی به زوم پنچ برابر اپتیکال واقعی و بسیار با کیفیت است.

بررسی تخصصی P۳۰ Pro، سوپرزوم دوست‌داشتنی هواوی

تلفیق اطلاعات به‌دست‌آمده از لنز تله‌فوتو با لنز اصلی و چهل مگاپیکسلی این گوشی، تصویری ترکیبی و Raw را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. البته هواوی ادعا می‌کند که تا زوم ۱۰ برابر نیز، کیفیت تصویر کاهش پیدا نمی‌کند، نکته‌ای که ما در برترین‌ها با آن موافق نیستیم، زیرا در بررسی تصاویر می‌توانید مقداری کاهش کیفیت را در زوم فراتر از ۵ برابر مشاهده کنید. البته در نظر داشته باشید که این کاهش کیفیت بسیار ناچیز است و در اغلب دوربین‌های سوپر زوم هم نتیجه‌ای مشابه به‌دست می‌آید.

در نور مناسب و روی سه‌پایه عکاسی، زوم ۳۲ برابر گوشی نیز تا حدود زیادی با کیفیت و قابل‌استفاده است. درست مثل اینکه شما یک دوربین سوپرزوم قدرتمند را برای عکاسی از فواصل بسیار دور تهیه‌کرده‌اید. این چینش جدید برای اولین بار است که در یک گوشی استفاده می‌شود، بااین‌حال تا آینده‌ای نزدیک باید شاهد کپی‌برداری از روش مدرن شرکت هواوی در استفاده و ترکیب لنز‌های عکاسی باشیم.

بررسی تخصصی P۳۰ Pro، سوپرزوم دوست‌داشتنی هواوی

بررسی تخصصی P۳۰ Pro، سوپرزوم دوست‌داشتنی هواوی

از قدرت زوم لنز تله‌فوتو گوشی هواوی P۳۰ Pro که بگذریم، به توانایی لنز اصلی در ثبت تصاویر نزدیک می‌رسیم. این گوشی از یک سنسور RYYB بهره می‌برد که یک روش مدرن و جدید در برابر RGB استفاده‌شده در گوشی‌های قدیمی‌تر به حساب می‌آید. هواوی باور دارد که استفاده از سیستم رنگی قرمز-زرد-زرد-آبی به‌جای سیستم کلاسیک قرمز-سبز-آبی، میزان ورود نور به لنز را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. این روش جدید در هر دو لنز اصلی و تله‌فوتو به‌کار برده شده است.

ترکیب رنگ جدید در کنار سیستم نرم‌افزاری به‌روزرسانی شده شرکت هواوی باعث شده تا دوربین گوشی Huawei P۳۰ Pro به بهترین دوربین گوشی در موقعیت‌های کم‌نور و تاریک تبدیل شود. سال گذشته گوگل سیستم Night Sight را برای موقعیت‌های کم‌نور طراحی و معرفی کرد، اما به نظر می‌رسد تنها با گذشت یک سال، هواوی موفق شده تا در این زمینه هم گوگل را پشت سر بگذارد. سیستم گوگل برای ثبت نور کافی به زمانی سه تا چهار ثانیه‌ای نیازمند است، اما هواوی تنها در کمتر از یک ثانیه، تصویری باکیفیت‌تر را ثبت می‌کند. سیستم مدرن عکاسی در تاریکی شرکت هواوی، یک قدم بسیار بزرگ در دوربین تلفن‌های همراه به‌حساب می‌آید. نکته‌ای که در اغلب بررسی‌های تخصصی از این گوشی نادیده گرفته شده است.

بررسی تخصصی P۳۰ Pro، سوپرزوم دوست‌داشتنی هواوی

بررسی تخصصی P۳۰ Pro، سوپرزوم دوست‌داشتنی هواوی

در کنار تنظیمات اتوماتیک، تنظیمات دستی دوربین و استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود رنگ و کیفیت عکس امکان‌پذیر است. هرچند در بررسی‌های ما از این گوشی، نیازی به فعال‌سازی این سیستم‌های پیشرفته نبود. تنظیمات خودکار دوربین به حدی قدرتمند است که در عکاسی عادی، نیازی به فعال‌سازی تنظیمات پیشرفته‌تر نیست. این موضوع را در نظر داشته باشید که سیستم عکاسی در نور کم و تاریکی تنها در فواصل نزدیک قابل‌استفاده است. لنز تله‌فوتو دوربین پی ۳۰ پرو توانایی ثبت تصاویر پرنور را ندارد. موضوعی که با در نظر گرفتن اندازه لنز، قابل پیش‌بینی است.

یکی از مشکلاتی که در نسخه پیشین گوشی وجود داشت، پردازش بیش‌ازحد عکس‌ها توسط سیستم هوشمند نرم‌افزاری هواوی بود. موضوعی که باعث می‌شد تصاویر از شکل طبیعی خود خارج شوند. هرچند این موضوع در نسخه جدید بهبود پیدا کرده، اما بازهم تا حدود زیادی شاهد پردازش بیش از حد تصاویر در گوشی پی ۳۰ پرو شرکت هواوی هستیم. نکته‌ای که در گوشی‌های تولیدی شرکت اپل و سامسونگ نیز قابل‌مشاهده است.

بااین‌حال شما همیشه می‌توانید با استفاده از گزینه عدم‌پردازش، تصاویر Raw و خام را ثبت کنید. روشی که برای عکاسان حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود. درهرصورت عکاسی با سیستم خام و Raw مشکلات خاص خود را دارد. در این روش کاربر باید با تنظیمات دستی و مدرن دوربین‌های حرفه‌ای آشنا باشد و به پردازشگر‌های عکس نیز دسترسی داشته باشد. علاوه بر این در تصاویر خام، میزان نور ورودی در موقعیت‌های کم‌نور کاهش پیدا می‌کند که یکی از نکات منفی در دوربین هواوی پی۳۰ به حساب می‌آید.

وقتی تصاویر ثبت‌شده با گوشی هواوی پی ۳۰ پرو را در کنار تصاویر پیکسل بگذارید متوجه می‌شوید که تصاویر گوگل پیکسل واقعی‌تر هستند و جزئیات بیشتری را در خود ثبت کرده‌اند. در سوی دیگر پی۳۰ به‌طورکلی عکس‌هایی زیباتر را پردازش و ذخیره می‌کند. این نکته باعث می‌شود تا عکاسان غیرحرفه‌ای، لذت بیشتری از عکاسی با سیستم خودکار گوشی هواوی پی۳۰ پرو را تجربه کنند. البته تمامی موضوعات و مشکلات مطرح‌شده در سیستم خودکار گوشی مدنظر است و تنظیمات دستی می‌تواند راه‌حلی مناسب برای عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به ثبت تصاویر بهتر باشد.

بررسی تخصصی P۳۰ Pro، سوپرزوم دوست‌داشتنی هواوی

میزان کنتراست و سیاهی تصویر در تصاویر ثبت‌شده در سیستم خودکار گوشی هواوی پی ۳۰ پرو از عمق مشکی بالایی برخوردار نیست. این مشکل با استفاده از هوش مصنوعی اختصاصی این گوشی، تا حدود زیادی رفع می‌شود. تصاویر کمی از عکس‌های آیفون و پیکسل قرمزتر هستند که نکته‌ای منفی نیست و در مقایسه دوربین‌های حرفه‌ای نیز قابل‌مشاهده است. به‌طورکلی دوربین اصلی پی۳۰ پرو در حالت عادی، در سطحی بالاتر از آیفون و هم‌سطح با پیکسل قرار دارد، اما زوم قدرتمند و توانایی ثبت تصویر در تاریکی باعث شده تا پی۳۰ به‌عنوان بهترین گوشی مناسب برای عکاسی مطرح شود.

لنز کوچک آیفون و پردازش بیش‌ازحد تصاویر در گوشی‌های سامسونگ باعث شده تا عملاً گوشی‌های تولیدی این دو شرکت را نتوانیم به‌عنوان گوشی‌هایی مناسب برای عکاسی حرفه‌ای معرفی کنیم. عکاسی در شب و تاریکی با تولیدات اپل و سامسونگ، غیرممکن است و تنها تصاویری سیاه با خطوطی نامشخص را در اختیار شما قرار خواهد داد.

سرعت ثبت تصاویر و فوکوس نیز نکته‌ای مهم در عکاسی و خصوصاً عکاسی از سوژه‌های متحرک به حساب می‌آید. در بررسی تخصصی ما، هواوی پی ۳۰ پرو از نظر سرعت ثبت عکس، بالاتر از پیکسل، آیفون و گلکسی، در رده اول سریع‌ترین گوشی‌های مناسب عکاسی قرار دارد. سیستم تشخیص سه بعدی به‌کاربرده شده در گوشی پی ۳۰ که شباهت زیادی به مدل ۳D شرکت اپل دارد، سرعت ثبت تصاویر پرتره را افزایش می‌دهد. لنز تله‌فوتو و استفاده از RYYB به‌جای RGB نیز از نکات دیگری است که زمان پردازش تصاویر را کاهش داده است.

 

به‌طورکلی تنها نکته منفی در دوربین گوشی هواوی پی ۳۰ پرو، کیفیت پایین در فیلم‌برداری است. به نظر می‌رسد تمرکز بسیار زیاد روی عکاسی و تنظیم لنز‌ها باعث شده تا هواوی فرصت کافی را برای بهبود کیفیت تصاویر ویدیویی نداشته باشد. این موضوع را به‌راحتی می‌توانید در زمان زوم کردن همزمان با فیلم‌برداری مشاهده کنید. دوربین زمان زیادی را برای فیکس دوباره فوکوس صرف می‌کند که مشکلی بزرگ در ثبت تصاویر ویدیویی به‌حساب می‌آید. می‌توان این موضوع را تأیید کرد که در مقابل آیفون و گلکسی، هواوی پی۳۰ و پیکسل گوگل، در جایگاهی ضعیف‌تر از نظر توانایی فیلم‌برداری قرار دارند.

دوربین سلفی نیز یک دوربین باکیفیت و قدرتمند است که جذابیت زیادی از نظر طراحی ندارد. مشکلات جاسازی دوربین سلفی باعث شده تا کیفیت این دوربین در گوشی‌های مختلف شباهت زیادی به هم داشته باشد. البته سیستم نرم‌افزاری به‌کاربرده شده در این گوشی می‌تواند سرعت ثبت تصاویر سلفی را بالا ببرد که نکته‌ای کم‌وبیش مهم به‌حساب می‌آید.

بررسی تخصصی P۳۰ Pro، سوپرزوم دوست‌داشتنی هواوی

بررسی تخصصی P۳۰ Pro، سوپرزوم دوست‌داشتنی هواوی

اگر دوربین گوشی را فراموش کنیم، پی۳۰ از نظر سخت‌افزاری، شباهت زیادی به نسخه پیشین خود دارد. ۸ گیگابایت رم در کنار حافظه مناسب ۱۲۸ گیگابایتی، بیشتر از حد نیاز کاربران به نظر می‌رسد. پی ۳۰ پرو در بازی‌های تست‌شده کیفیت خوبی دارد و به‌صورت کلی می‌توان این گوشی را از سریع‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار به‌حساب آورد. هرچند مشکلات نرم‌افزاری، گاهی کیفیت تجربه استفاده از این سخت‌افزار را کاهش می‌دهد.

پوسته اختصاصی شرکت هواوی با نام EMUI در این گوشی نیز مورداستفاده قرارگرفته که به نظر ما یکی از نکات منفی گوشی پی ۳۰ به حساب می‌آید. تجربه گوشی‌های پیکسل باعث شده تا ما متوجه شویم، حجم زیادی از مشکلات اندروید از طرف گوگل نبوده و به ضعف شرکت‌های تولیدکننده مرتبط است. برنامه‌های از پیش نصب‌شده نیز تا حدود زیادی آزاردهنده هستند و حذف بسیاری از آن‌ها بدون روت کردن گوشی غیرممکن است. به نظر می‌رسد هواوی باید در آینده نزدیک، به‌جای دست‌کاری در سیستم‌عامل اندروید، از تجربه پیکسل در گوشی‌های خود استفاده کند.

بررسی تخصصی P۳۰ Pro، سوپرزوم دوست‌داشتنی هواوی

کیفیت وای‌فای و بلوتوث نیز در محدوده متوسط قرار می‌گیرد. سرعت اتصال به مودم بالا است، اما زمان زیادی در بررسی امنیت وای‌فای صرف می‌شود. پس از اتصال، اما مشکل خاصی در کیفیت وای‌فای وجود ندارد و در سرعت اینترنت نیز کاهشی مشاهده نخواهد شد.

باتری ۴,۲۰۰mAh پی۳۰ پرو در استفاده عادی، بیش از یک روز دوام می‌آورد و شارژ بی‌سیم و سریع نیز در دسترس کاربران است که عملاً مشکلات کمبود باتری را به حداقل ممکن می‌رساند. تنها ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا باتری از صفر به ۷۰ درصد برسد.

بررسی تخصصی P۳۰ Pro، سوپرزوم دوست‌داشتنی هواوی

تنها نقطه‌ضعف سخت‌افزاری گوشی پی۳۰ پرو، صفحه‌نمایش متوسط به‌کاربرده شده در این گوشی است. کیفیت پایین صفحه‌نمایش ۶/۴۷ اینچی این گوشی در کنار گلکسی و پیکسل قابل‌مشاهده است. حتی صفحه‌نمایش پی ۲۰ که نسخه پیشین این گوشی به‌حساب می‌آید، از کیفیت بهتری برخوردار است که نشان‌دهنده عملکرد عجیب شرکت هواوی در انتخاب این پنل است.

بررسی تخصصی P۳۰ Pro، سوپرزوم دوست‌داشتنی هواوی

خمیدگی صفحه‌نمایش نیز کمی کاهش‌یافته که می‌تواند نکته‌ای مثبت در زمان حمل نقل این گوشی شش و نیم اینچی به‌حساب بیاید. سنسور اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش تعبیه شده و از سرعت بالایی برخوردار است. هرچند باید به این موضوع اشاره کنیم که سنسور‌های سنتی اثر انگشت، از سرعتی بالاتر از نسخه‌های جدید به‌کاربرده شده در زیر صفحه‌نمایش، برخوردار هستند.

به‌هرحال در بررسی کلی گوشی هواوی پی ۳۰ پرو، دوربین باکیفیت و توانایی زوم فوق‌العاده آن، نکته‌ای است که نظر اغلب علاقه‌مندان به دنیای فناوری را جلب خواهد کرد. پی ۳۰ از نظر عکاسی در مقایسه با تمامی پرچم‌داران ارائه‌شده توسط شرکت‌های مشهوری مانند اپل، سامسونگ، گوگل و وان‌پلاس، در جایگاهی بالاتر و بهتر قرار دارد. با خرید این گوشی شما یک دوربین سوپرزوم قدرتمند را نیز خریداری خواهید کرد. هرچند که صفحه‌نمایش ضعیف و مشکلات نرم‌افزاری شرکت هواوی می‌تواند به نکته‌ای منفی در انتخاب این گوشی هزار یورویی تبدیل شود.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.