بررسی تأثیر جنگ غزه بر انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا/ بدبیاری بایدن، بهترین فرصت ترامپ شد

[ad_1] رسول سلیمی: مواجهه جو بایدن با جنگ اسرائیل و غزه باعث خشم و بیگانگی دموکرات‌ها شده است. به گفته رسانه‌های غربی، در نظرسنجی قبل از آتش‌بس موقت هفته گذشته، تا ۷۰ درصد دموکرات‌ها از انها از مسیر دولت ناراضی بودند. در همین حال برخی از رأی‌دهندگان که از عملکرد بایدن ناراضی هستند تهدید کردند

کد خبر : 439386
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
بررسی تأثیر جنگ غزه بر انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا/ بدبیاری بایدن، بهترین فرصت ترامپ شد

[ad_1]

رسول سلیمی: مواجهه جو بایدن با جنگ اسرائیل و غزه باعث خشم و بیگانگی دموکرات‌ها شده است. به گفته رسانه‌های غربی، در نظرسنجی قبل از آتش‌بس موقت هفته گذشته، تا ۷۰ درصد دموکرات‌ها از انها از مسیر دولت ناراضی بودند.

در همین حال برخی از رأی‌دهندگان که از عملکرد بایدن ناراضی هستند تهدید کردند که اصلاً رأی نخواهند داد. مسئله جدید پیش روی دموکرات‌ها، یک عامل در حال ظهور پیش از انتخابات ۲۰۲۴ به نام حزب سوم است که به‌تازگی در صحنه رقابت‌ها ظاهر شده است. البته نامزد حزب سوم در حال حاضر به کسانی که مخالف رویکرد بایدن در مورد غزه هستند، راهکار جدیدی ارائه نداده است. «رابرت اف کندی جونیور» در کنار «کورنل وست» و «جیل آستین» نامزد حزب سوم که انتقادش از تأمین مالی جنگ اوکراین برخی از منتقدان بایدن را به خود جذب کرد، کمتر از بایدن از اسرائیل انتقاد می‌کند.

تحلیلگران امریکایی معتقدند که نامزدهای شخص ثالث قابل‌اعتنا نیستند و باتوجه‌به سازوکار انتخابات و واقعیت سیاست امریکا، ارزیابی می‌کنند که حامیان نامزدهای حزب سوم ‌به ترامپ رأی خواهند داد. چه آنکه به دلیل مخالفت فعالان سیاسی مسلمان و عرب – امریکایی با سیاست‌های بایدن، در صورت ورود بایدن به انتخابات، احتمال رأی ندادن به او افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر تحلیلگران نزدیک به حزب دموکرات معتقدند حامیان حزب سوم به‌هیچ‌وجه به بایدن رأی نخواهند داد؛ اما انگیزه آنها از رأی ندادن به بایدن سیاست‌های خود بایدن است نه لزوماً جذابیت سیاست‌های حزب سوم.

بررسی تأثیر جنگ غزه بر انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا/ بدبیاری بایدن، بهترین فرصت ترامپ شد

بیشتر بخوانید:

اکسیوس انتخاب مجدد بایدن در ۲۰۲۴ را به جنگ غزه گره زد

مسلمانان آمریکا کمپین ضد بایدن به راه می‌اندازند

مسلمانان در کدام ایالت از بایدن ناراضی هستند؟

در چنین شرایطی وضعیت برای بایدن در ایالت‌هایی که رقابت تنگاتنگی با جمهوری‌خواهان دارد سخت‌تر می‌شود. برای نمونه در میشیگان، جایی که تخمین زده می‌شود ۲۰۰،۰۰۰ رای دهنده مسلمان ثبت نام شده و بیش از ۳۰۰،۰۰۰ رای دهنده با ریشه در جهان عرب وجود دارد، عرصه را بر دموکرات‌ها تنگ خواهند کرد. رشیده حربی طلیب، نماینده میشیگان در کنگره، گفته: «اکثریت امریکایی‌ها از اتش بس حمایت می‌کنند” او در اقدامی که برای بسیاری از سیاستمداران مسلمان در کشورهای شرقی عجیب بود، به اعتصاب غذای معترضان پیوست که به یاد فلسطینی‌هایی آغاز شده بود که از زمان اغاز جنگ کشته شده اند. او گفته ۷۱ درصد دموکرات‌های میشیگان از اتش بس حمایت می‌کنند»

نظرسنجی‌ها علیه سیاست‌های بایدن

بر اساس آخرین نظرسنجی ملی ان بی سی نیوز محبوبیت جو بایدن به پایین‌ترین سطح در مدت ریاست‌جمهوری او رسیده و تا – ۴۰٪ – کاهش یافته است. در تحلیل این نظرسنجی گفته شده اکثریت قوی همه رای دهندگان با مدیریت سیاست خارجی و جنگ اسرائیل و حماس مخالف هستند.

علاوه بر این، بایدن در این نظرسنجی، برای اولین‌بار در یک مسابقه فرضی انتخابات عمومی پشت سر رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ قرار گرفت. آنچه در این نظرسنجی اهمیت داشته کاهش رأی بایدن بین دموکرات‌ها بود. در همین حال، اکثریت دموکرات‌ها معتقدند اسرائیل در اقدام نظامی خود در غزه بیش از حد تندروی کرده است. این موضوع باعث شده تا ۷۰ درصد رای دهندگان ۱۸ تا ۳۴ ساله، در صف مخالفان مدیریت بایدن در جنگ قرار گیرند. بر اساس این نظرسنجی، ۴۰ درصد از رای دهندگان عملکرد بایدن را تایید می‌کنند، در حالی که ۵۷ درصد مخالف آن هستند، که نشان دهنده پایین‌ترین میزان تایید بایدن (و بالاترین میزان عدم تایید) در نظرسنجی از زمان انتخاب او به عنوان رئیس جمهور امریکا دارد.

بررسی داده‌های نظرسنجی نشان داد که تنها ۳۳ درصد رای دهندگان مدیریت سیاست خارجی بایدن را تایید می‌کنند که نسبت به ماه سپتامبر ۸ درصد کاهش یافته است. تنها ۳۴ درصد رای دهندگان از مواجهه بایدن با جنگ اسرائیل و حماس حمایت می‌کنند، در حالی که ۵۶ درصد می‌گویند که انها مخالف هستند.

داده‌ها حکایت از آن داشت که ۳۰ درصد امریکایی‌ها فکر می‌کنند که اقدامات نظامی اسرائیل بیش از حد پیش رفته و توجیه پذیر نیست. با این حال، در میان رای دهندگان دموکرات، ۵۱ درصد معتقدند که اسرائیل بیش از حد پیش رفته است، در حالی که ۲۷ درصد می‌گویند اقدامات نظامی اسرائیل توجیه پذیر است، در حالی که اکثریت رای دهندگان (۵۵٪) از ایالات متحده حمایت می‌کنند که به اسرائیل کمک نظامی می‌کند، تقریباً نیمی از دموکرات‌ها (۴۹٪) می‌گویند که مخالف این کمک هستند.

مخالفت رهبران مسلمانان امریکا با ادامه جنگ حماس – اسرائیل

در همین حال رهبران جامعه مسلمان از چندین کشور متعهد شدند که حمایت از جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده را کاهش دهند. دموکرات‌ها در میشیگان به کاخ سفید هشدار داده‌اند که برخورد بایدن با جنگ اسرائیل و حماس می‌تواند به‌اندازه کافی از حمایت جامعه عرب – امریکایی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ بکاهد.

رهبران مسلمانان میشیگان، مینه سوتا، اریزونا، ویسکانسین، فلوریدا، جورجیا، نوادا و پنسیلوانیا در یک سخنرانی با شعار مشترک “بایدن را رها کنید، آتش‌بس در حال حاضر” در شهر دیربورن میشیگان، شهری با بیشترین تمرکز امریکایی‌های عرب در ایالات متحده جمع شدند.

عدم تمایل بایدن به آتش‌بس در غزه، روابط او با جامعه مسلمان امریکا را تخریب کرده است. برخی شرکت‌کنندگان در این نشست به خبرنگاران گفتند که «خانواده‌ها و کودکان غزه با دلارهای مالیاتی ما از بین می‌شوند و آنچه امروز شاهد آن هستیم، تراژدی روی تراژدی است» میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا اجزای حیاتی “دیوار ابی” ایالت‌هایی بودند به پیروزی بایدن در سال ۲۰۲۰ کمک کردند. حدود ۳.۴۵ میلیون امریکایی مسلمان، ۱.۱٪ از جمعیت امریکا را تشکیل می‌دهند و با توجه به نتایج تحقیقات جمعیت شناسی مرکز پیو، این مسلمانان تمایل به حزب دموکرات داردند.

شکاف نسلی؛ عامل دیگر در کاهش محبوبیت بایدن

تحلیل‌گران معتقدند کارمندان جوان در امریکا جمعیت قابل‌توجهی از افراد را تشکیل می‌دهند که خواستار تغییر در سیاست‌های دولت هستند. در همین حال، جنگ غزه شکاف نسلی شدیدی را در میان امریکایی‌های چپ میانه‌رو اشکار کرده است. نظرسنجی جدید ان بی سی نیوز نشان داد که ۷۰ درصد از رای دهندگان دموکرات در سنین ۱۸ تا ۳۴ سال قرار دادند که با مدیریت بایدن در جنگ مخالف هستند. رسانه‌های غربی گزارش دادند در حالی که احساسات عمومی در امریکا حول جنگ غزه در حال افزایش است، سازمان سیا ماه گذشته یک ایمیل داخلی ارسال و به کارکنان یاداوری کرد که نظرات خود درباره جنگ را خود را در رسانه‌های اجتماعی غیر سیاسی و غیر حزبی نگه دارند. این اقدام پس از ان صورت گرفت که یک افسر ارشد سیا که سمت معاون تجزیه و تحلیل در این سازمان را برعهده داشت، یک تصویر حمایت از فلسطین را در فیس بوکش منتشر کرد.

مخالفت کارمندان با سیاست‌های جنگ بایدن

از سوی دیگر تاکنون تنها یک کارمند در وزارت امور خارجه به دلیل این موضوع استعفا داده است. جاش پولس، رئیس سابق دفتر امور سیاسی – نظامی این وزارتخانه، در ماه اکتبر در اعتراض به سیاست بایدن درباره غزه استعفا داد. پولس در مقاله‌ای در نیویورک‌تایمز نوشته بود: “در ۱۸ اکتبر، من از وزارت امور خارجه استعفا دادم زیرا نمی‌توانستم از تامین سلاح‌های امریکایی در درگیری در غزه حمایت کنم، جایی که می‌دانستم از انها برای کشتن هزاران غیرنظامی استفاده می‌شود.” من هیچ تمایلی از سوی دولت برای ارزیابی مجدد یک سیاست بلندمدت که منجر به صلح شود ندیدم.»

از سال ۱۹۷۰، وزارت امور خارجه امریکا یک مکانیسم رسمی برای دیپلمات‌ها داشته است تا به طور رسمی مخالفت خود را با سیاست‌های این وزارتخانه از مسیری به نام “کانال مخالفت” ابراز کنند. اما این کانال به‌شدت محرمانه است و کارمندان نباید جزئیات مخالفت خود را به‌صورت عمومی به اشتراک بگذارند.

وزارت امور خارجه امریکا گفته که آنها مطلع هستند که برخی از کارکنان در مورد سیاست‌های دولت در مورد جنگ اسرائیل و حماس تردید دارند. سیاستی که دولت بایدن هم از آن استقبال کرده و گفته شنوای نظرات کارمندان است بدون اینکه نیاز باشد نهادی، کارمندان منتقد به سیاست خارجی امریکا را حذف و طرد کند. شرایطی که به نظر می‌رسد برای آرام‌کردن احساسات عمومی در امریکا کافی نیست و دولت امریکا را مجبور کند تا با فشار به اسرائیل دست‌کم تا کریسمس به آتش‌بس دست پیدا کنند. وضعیتی که دولت بایدن به‌شدت برای کاهش نارضایتی‌ها به آن نیاز دارد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.