بررسی بی‌طرفی رسانه‌ها، از ادعا تا واقعیت

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «نسیم در اخبار، بی‌طرفی رسانه‌ها ؛ از ادعا تا واقعیت» چهار فصل دارد و نویسندگان بعد از تشریح و تبیین «چیستی رسانه بی‌طرف و شاخص‌های آن»، «چرایی و چگونگی بی‌طرفی رسانه‌ای» در فصل های اول و دوم و «بی‌طرفی از ادعا تا واقعیت در رسانه‌های بی.بی.سی ، شبکه خبر و

کد خبر : 152535
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
بررسی بی‌طرفی رسانه‌ها، از ادعا تا واقعیت

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «نسیم در اخبار، بی‌طرفی رسانه‌ها ؛ از ادعا تا واقعیت» چهار فصل دارد و نویسندگان بعد از تشریح و تبیین «چیستی رسانه بی‌طرف و شاخص‌های آن»، «چرایی و چگونگی بی‌طرفی رسانه‌ای» در فصل های اول و دوم و «بی‌طرفی از ادعا تا واقعیت در رسانه‌های بی.بی.سی ، شبکه خبر و شبکه یک سیما » در فصل سوم ، «مدل اجرایی بی‌طرفی در اخبار» را در فصل‌چهارم ارائه داده‌اند.

در بخشی از پیشگفتار این کتاب آمده است: «رعایت تعادل» و «جهت‌گیری نکردن» و یا «انصاف» در تولید و انتشار ، اگرچه کار سخت و برخی مواقع غیرممکن است اما رعایت آن در جلب اعتماد مخاطبان و جذب آنان، افزایش اثربخشی پیام و دادن درک کامل و جامع و قدرت تصمیم‌گیری مخاطبان، بسیار مهم است.

مؤلفان بر این باورند که اکثر رسانه‌ها، مدعی رعایت توازن و بی‌طرفی در اخبار هستند اما در واقعیت، ماجرا به شکل دیگری است و یکی از اصول مهمی که کمتر از بقیه اصول در بین رسانه‌ها رعایت می‌شود توجه به موضوع بی‌طرفی و انصاف است.

به گفته مولفان، با وجود اینکه بی‌طرفی مطلق در تولید و انتشار اخبار به دلایل مختلف امکان پذیر نیست ، رسانه ها باید سعی کنند تا جاییکه مقدور است اصول و شاخص های القای آن را برای اثرگذاری بر افکار عمومی ، رعایت کنند. به همین دلیل آن ها برای نخستین بار در این کتاب مدل عملی بی‌طرفی رسانه‌ها را که “نسیم در اخبار” ( Nasrollahi-Soltanipour Impartiality Model) ) نامید می شود ، ارئه دهند .

مدل نسیم در اخبار ، راه‌های بهره‌گیری هوشمندانه و حرفه‌ای القای بی‌طرفی را به اصحاب رسانه و دست‌اندرکاران ارتباطات جمعی نشان می‌دهد تا رسانه نگاران داخلی بتوانند همانند رسانه‌های حرفه‌ای خارجی از آن بهره می‌گیرند .

 مولفان مطالعه این کتاب را علاوه بر محققان و پژوهشگران و مدیران و خبرنگاران رسانه ها ، به دانشجویان و استادان دروس ساستگذاری و استراتژی های رسانه ای ، مدیریت خبر ، راهنمای پوشش خبری و اصول روزنامه نگاری توصیه کرده اند .

۵۸۵۸

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.