برخی خواص در مقابل کشتار داعش مآبانه مردم بیگناه سکوت کردند

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور در نشست سراسری دبیران هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی که از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت تشکیل چنین جلساتی اظهار کرد: اینگونه جلسات در هماهنگی و هم‌افزایی اساتید و صاحبنظران دانشگاهی

کد خبر : 282682
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۴۷
برخی خواص در مقابل کشتار داعش مآبانه مردم بیگناه سکوت کردند



به گزارش هوشمند نیوز به نقل از فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور در نشست سراسری دبیران هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی که از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت تشکیل چنین جلساتی اظهار کرد: اینگونه جلسات در هماهنگی و هم‌افزایی اساتید و صاحبنظران دانشگاهی در آسیب‌شناسی و نوع مواجهه با مشکلات و تنش‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار است و امروز رسالت اصلی دانشگاهیان حضور فعال در  دو عرصه میدان و روشنگری است.

وی افزود: اگرچه ممکن است در عرصه حضور در صحنه مورد تهمت، افترا، توهین و پرخاش قرار بگیریم، اما برای اصلاح اجتماعی لازم است با شهامت و بدون واهمه و با توکل به خدا نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

 معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی تعطیل شده و ذهن جوانان و نوجوانان بدون هیچ برنامه‌ریزی در اختیار شبکه‌های اجتماعی بیگانه قرار گرفت و البته دشمنان نیز برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سنگینی در این حوزه انجام داده و توانستند بخشی از جوانان را تحت تأثیر تبلیغات منفی خود قرار دهند.

حسینی با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر سرویس‌های جاسوسی دشمنان علیه ملت ایران فعال شده‌اند، اظهار کرد: نگاهی به بیانیه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه نشان می‌دهد که در حوادث اخیر سرویس‌های جاسوسی دشمنان، از سلطنت‌طلبان تا منافقین، بهایی‌ها و گروهک‌های تروریستی را علیه ایران اسلامی منسجم کرده‌اند تا در مسیر پیشرفت و تعالی کشور توقف و سستی ایجاد کنند، اما این بار هم با هوشیاری مردم و درایت رهبر معظم انقلاب راه به جایی نبردند.

وی تأکید کرد: دشمنان می‌خواهند به هر نحوی که شده آتشی که برافروخته‌اند را شعله‌ور نگه دارند و در این راه حتی دست به اسلحه می‌برند و «جان بولتون» از اینکه مردم اسلحه به دست گرفته‌اند، ابراز خوشحالی می‌کند و از آموزش جنگ مسلحانه و جنگ شهری به اغتشاشگران سخن می‌گوید.

 معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به سکوت برخی از خواص در مقابل اقدامات وحشیانه و مسلحانه اغتشاشگران خاطرنشان کرد: اینان با مشاهده کوچک‌ترین ضعفی در نظام بلافاصله مرثیه‌سرایی کرده و به تحریک عواطف و احساسات عمومی می‌پردازند ولی در قبال کشتار و قتل‌عام وحشیانه و داعش‌مآبانه مردم بیگناه توسط آشوبگران سکوت اختیار می‌کنند.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک رونمایی از سایت اندیشکده سلامت، جمعیت و خانواده اظهار کرد: در اسلام به اندیشه، تفکر و تعقل تأکید شده و یک ساعت اندیشیدن برتر از هفتاد سال عبادت عنوان شده است. امام صادق علیه‌السلام نیز ارزش یک عالم و اندیشمند را از هزار عابد و زاهد برتر می‌دانند، لذا تشکیل چنین اندیشکده‌هایی در حوزه‌های مختلف به منظور آسیب‌شناسی مشکلات و ارائه راهکارهای سنجیده و دقیق از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حسینی در ادامه موضوعات ایده‌یابی و ایده‌سازی، پیشنهاد راه‌حل‌های خلاقانه و نوآورانه، شبکه‌سازی، ارتباط با سایر اندیشکده‌ها و اندیشمندان، آینده‌پژوهی و تربیت نخبگان سیاسی را به عنوان پیشنهادات عملی به منظور بررسی در اندیشکده‌های دانشگاهی ارائه کرد.

وی همچنین از اساتید و دانشگاهیان خواست تا پیشنهادات و راهکارهای خود را در راستای تکمیل برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه و نیز در قانون بودجه سال آینده ارائه دهند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور ابراز امیدواری کرد تا فعالیت‌هایی که در قالب اندیشکده‌ها در زمینه آسیب‌شناسی و تبیین و روشنگری مسائل و مشکلات مختلف انجام می‌شود در کنار حضور مؤثر دانشگاهیان در میدان موجب اثرگذاری مثبت در سطح جامعه شود.

حسینی تأکید کرد: مروری بر حوادث هفته‌های اخیر در دانشگاه‌ها نشان می‌دهد هر جا که رؤسای دانشگاه‌ها و اساتید حضور فعال و مؤثری در صحنه داشتند، اتفاقات کمتری رخ داده و هر کجا که منفعل بودند، متأسفانه شاهد حوادث تلخی هستیم، لذا نباید نسبت به مسائل پیرامون خود بی‌تفاوت باشیم.

معاون امور مجلس رییس جمهور در این مراسم از سایت اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده رونمایی کرد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.