برجسته‌سازی دهه بین‌المللی زبان‌های بومی با کتاب الکترونیکی Nations to Nations: Indigenous Voices در کتابخانه و آرشیو کانادا

[ad_1] 17 مارس 2022 – گتینو، کبک – کتابخانه و آرشیو کانادا (LAC) با آغاز دهه بین‌المللی زبان‌های بومی، LAC از شما دعوت می‌کند تا با مشاوره در مورد تنوع تاریخ، زبان و فرهنگ مردمان بومی بیاموزید. ملل به ملل: صداهای بومی در کتابخانه و آرشیو کانادایک کتاب الکترونیکی چندرسانه ای تعاملی شامل مقالات نوشته

کد خبر : 180336
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۳۱
برجسته‌سازی دهه بین‌المللی زبان‌های بومی با کتاب الکترونیکی Nations to Nations: Indigenous Voices در کتابخانه و آرشیو کانادا

[ad_1]

17 مارس 2022 – گتینو، کبک – کتابخانه و آرشیو کانادا (LAC)

با آغاز دهه بین‌المللی زبان‌های بومی، LAC از شما دعوت می‌کند تا با مشاوره در مورد تنوع تاریخ، زبان و فرهنگ مردمان بومی بیاموزید. ملل به ملل: صداهای بومی در کتابخانه و آرشیو کانادایک کتاب الکترونیکی چندرسانه ای تعاملی شامل مقالات نوشته شده توسط کارکنان First Nations، Inuit و Métis Nation.

این کتاب الکترونیکی داستان ها و دیدگاه های منحصر به فرد ملل اول، اینویت و ملت متیس را برجسته می کند. این بر اساس دو ابتکار میراث مستند بومی در LAC است: ما اینجا هستیم: داستان‌های به اشتراک‌گذاری و گوش دادن، شنیدن صدای ما.

این کتاب الکترونیکی که عمدتاً به زبان‌های بومی که توسط افرادی که در هر مقاله به آنها صحبت می‌شوند ارائه می‌شود، دارای تفاسیر شخصی از طیف گسترده‌ای از سوابق بایگانی و منتشر شده است که از طریق طرح We Are Here: Sharing Stories دیجیتالی شده‌اند. اقلام مجموعه مربوط به بومی توسط نویسندگان انتخاب شدند و شامل مجلات، نقشه ها، آثار هنری، عکس ها، انتشارات و ضبط های سمعی و بصری است.

این کتاب الکترونیکی دارای 28 مقاله به زبان ها و گویش های زیر است که با نسخه های انگلیسی و فرانسوی همراه شده است:

  • ملت های نخست: Anishinaabemowin، Anishinabemowin، Denesųłiné، Kanien’kéha، Mi’kmaq، Nehiyawêwin و Nishnaabemowin
  • اینویت: Inuttut و Inuktitut (امل و هجاهای رومی)
  • ملت متیس: میراث Michif

این منبع هیجان‌انگیز یک تجربه خواندن منحصر به فرد و نگاهی به مجموعه‌ای از مطالب میراث مستند ملل اول، اینویت و ملت متیس موجود در مجموعه‌های LAC ارائه می‌دهد. همچنین این سند به‌ویژه به‌موقع برای مشورت است، زیرا با دستورات دهه بین‌المللی زبان‌های بومی تعیین‌شده توسط یونسکو، که بر حقوق بشر کاربران بومی‌زبان تمرکز دارد، مطابقت دارد.

ملل به ملل: صداهای بومی در کتابخانه و آرشیو کانادا به صورت رایگان در دسترس است و می توان آن را از Apple Books (فرمت iBooks) یا وب سایت LAC (فرمت EPUB) دانلود کرد.

درباره کتابخانه و آرشیو کانادا

وظیفه کتابخانه و آرشیو کانادا حفظ میراث اسنادی کانادا به نفع نسل‌های حال و آینده و منبعی برای دانش ماندگار در دسترس همگان است و از این طریق به پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کانادا کمک می‌کند. کتابخانه و آرشیو کانادا همچنین همکاری میان جوامعی را که در کسب، حفظ و انتشار دانش دخیل هستند، تسهیل می‌کند و به عنوان خاطره مداوم دولت کانادا و مؤسسه آن عمل می‌کند.

کتابخانه و آرشیو کانادا به آدرس www.bac-lac.gc.ca آنلاین است.

از طریق RSS در ارتباط بمانید، توییتر، فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام، فلیکر، وبلاگ ها و پادکست ها برای به روز ماندن از آخرین اخبار کتابخانه و آرشیو کانادا.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.