برای سقوط یورو، مداخله بانک مرکزی اروپا احتمالاً حرکتی بیش از حد است

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: سمفونی نور متشکل از میله‌ها، خطوط و دایره‌های آبی و زرد، رنگ‌های اتحادیه اروپا، نمای جنوبی مقر بانک مرکزی اروپا (ECB) در فرانکفورت، آلمان، 30 دسامبر 2021 را روشن می‌کند. رویترز / دبلیو توسط Saikat Chatterjee و Dara Ranasinghe لندن (رویترز) – کاهش 4 درصدی یورو در برابر دلار و

کد خبر : 177020
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
برای سقوط یورو، مداخله بانک مرکزی اروپا احتمالاً حرکتی بیش از حد است

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: سمفونی نور متشکل از میله‌ها، خطوط و دایره‌های آبی و زرد، رنگ‌های اتحادیه اروپا، نمای جنوبی مقر بانک مرکزی اروپا (ECB) در فرانکفورت، آلمان، 30 دسامبر 2021 را روشن می‌کند. رویترز / دبلیو

توسط Saikat Chatterjee و Dara Ranasinghe

لندن (رویترز) – کاهش 4 درصدی یورو در برابر دلار و فرانک سوئیس در دو هفته اخیر این سوال را ایجاد کرده است که – اگر چیزی – بانک مرکزی اروپا در این مورد چه خواهد کرد.

در شرایط عادی، یک بلوک متکی به صادرات که مدت‌ها برای دستیابی به هدف تورم 2 درصدی تلاش می‌کند، از ضعف یورو استقبال می‌کند. اما در روزهای تورم بیش از 5 درصد، قبوض بی سابقه واردات انرژی و رشد نزدیک به روسیه، چیزی است که سیاستگذاران نمی توانند نادیده بگیرند.

با توجه به اینکه این کاهش اساساً به دلیل کاهش احتمال افزایش کوتاه مدت نرخ بهره بانک مرکزی اروپا است، سرمایه گذاران می خواهند ببینند که سیاست گذاران تا چه اندازه مایل به تحمل ضعف ارز هستند.

آنچه بانک مرکزی اروپا می گوید پس از آن که بانک ملی سوئیس در روز دوشنبه متعهد به کاهش قدرت فرانک شد، مورد توجه قرار گرفته است – در حالی که SNB اغلب برای خرید یورو و دلار وارد عمل می شود، اما از سال 2016 به طور شفاهی مداخله نکرده است.

تحلیلگران حدس می زنند که بیانیه روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا ممکن است به نظارت بر نرخ ارز اشاره کند، خطی که در ماه های اخیر حذف شده است. همچنین ممکن است نشان دهد که افزایش نرخ یک گزینه باقی می ماند. برخی حتی احتمال دخالت مستقیم ارز را پیشنهاد می کنند – یک رویداد بسیار نادر.

عنوان یادداشتی است که توسط ECB باید مداخله کند بانک دویچه جورج ساراولوس، رئیس استراتژی ارز جهانی (DE:) که گفت کاهش ارزش یورو قبلاً از طریق کانال قیمت واردات آسیب اقتصادی وارد کرده است.

ساراولوس نوشت: «در حال حاضر تنها کارآمدترین راه برای کاهش فشارهای تورمی در منطقه یورو از طریق یک یورو قوی تر است. یک مارپیچ تورمی باطل».

بازارهای کالا در سال جاری شاهد افزایش چشمگیر قیمت‌ها بوده‌اند و به بالاترین حد در 14 سال اخیر در حدود 140 دلار در هر بشکه یا به یورو، رکورد بالای 128 یورو در هر بشکه رسیده‌اند.

برخی پیش بینی می کنند که قیمت گاز اروپا که امسال 150 درصد افزایش یافته است، یک سوم دیگر افزایش یابد و به 300 یورو در هر مگاوات ساعت برسد.

تورم سالانه منطقه یورو در فوریه 5.8 درصد بود که تورم انرژی 31 درصد بود. سیتی تخمین می زند که آخرین افزایش قیمت برنت 0.3 واحد درصد به شاخص هماهنگ قیمت های مصرف کننده (HICP) در ماه های مارس تا آوریل اضافه می کند در حالی که قیمت گاز در سال آینده 0.4 واحد درصد اضافه خواهد کرد.

ساراولوس مداخله FX را محتمل‌ترین نتیجه نمی‌داند، اگرچه او اقدام هماهنگ بانک‌های مرکزی G7 را در صورت “بی نظمی” رد نمی‌کند.

در عوض، او افزایش نرخ بهره به 0% از -0.5% فعلی و افزایش بیشتر خرید اوراق قرضه را به عنوان موثرترین راه حل پیشنهاد کرد.

مداخلات

رکود بازار ارز بسیاری از بانک های مرکزی را نگران کرده است، به طوری که چندین بانک از لهستان تا کره جنوبی برای حمایت از نرخ ارز مداخله می کنند.

اما بانک مرکزی اروپا که بارها گفته است نرخ ارز را هدف قرار نمی دهد، از سال 2011 که به تلاش هماهنگ گروه 7 برای تضعیف ین پس از فاجعه و زلزله فوکوشیما پیوست، در بازار ارز 6.6 تریلیون دلاری در روز مداخله نکرده است.

آخرین مداخله انفرادی آن در سال 2000 اتفاق افتاد، زمانی که هفت دوره خرید یورو به مبلغ 10 میلیارد یورو برای حمایت از ارز واحد بلافاصله پس از راه اندازی آن انجام داد.

یکی از دلایل عدم تمایل ممکن است این دیدگاه باشد که انتقال نرخ ارز (ERPT) به تورم ممکن است کاهش یافته باشد: مقاله ای که توسط بانک مرکزی اروپا در ماه سپتامبر منتشر شد، ERPT مرتبط با قیمت واردات از خارج از بلوک را حدود 0.3% در مقایسه با 0.8 تخمین زد. ٪ در 1999.

بنابراین در حالی که کاهش 1 درصدی یورو قیمت واردات را به طور متوسط ​​0.3 درصد در طول یک سال افزایش می دهد، HICP عنوان حدود 0.04 درصد افزایش می یابد.

آرون هرد، مدیر ارشد پورتفولیوی ارز، گفت: “محیط فعلی باید به طور قابل توجهی بدتر شود و ارز باید با سرعت بیشتری سقوط کند تا آنها مداخله کنند.” خیابان ایالتی (NYSE:) مشاوران جهانی.

او بر این باور است که یورو باید به برابری در برابر دلار کاهش یابد – کاهش 8 درصدی بیشتر – تا بانک مرکزی اروپا وارد عمل شود.

علاوه بر این، برای جابجایی قابل توجه ارز، مداخله باید قابل توجه باشد. بر اساس نظرسنجی بانک مرکزی انگلستان، گردش مالی روزانه یورو-دلار در اکتبر 2021 در لندن به طور متوسط ​​تقریباً 770 میلیارد دلار بود.

تحلیلگران بانک ING همچنین یورو را “به شدت کم ارزش” نمی دانند و سقوط آن را ناشی از انتظارات متفاوت افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو و جریان خروجی سنگین از بازارهای سهام می دانند.

بنابراین در حال حاضر، ECB ممکن است صرفاً در مورد “نظارت بر نرخ ارز” صحبت کند، که “این مفهوم را ارائه می دهد که ECB ممکن است اقداماتی را برای حمایت از ارز در صورت سقوط بیشتر در نظر بگیرد”.

این بانک افزود: شوک بیشتر در قیمت انرژی می تواند منجر به سقوط ارز به سمت پایین ترین سطح سال 2020 در حدود 1.0640 دلار شود.

(1 یورو = 1.0964 دلار)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.