برای زنان چین، کنگره این هفته بعید است به معنای پیشرفت باشد

[ad_1] دانشگاهیان و فعالان می گویند که در دهه شی به عنوان دبیرکل حزب، تعداد زنان در سیاست و نقش های نخبگان دولتی کاهش یافته و شکاف های جنسیتی در نیروی کار افزایش یافته است. آنها می افزایند که صدای فمینیست ها نیز مخفی شده است و در سال های اخیر، دولت به طور فزاینده

کد خبر : 268889
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۶:۲۱
برای زنان چین، کنگره این هفته بعید است به معنای پیشرفت باشد

[ad_1]

دانشگاهیان و فعالان می گویند که در دهه شی به عنوان دبیرکل حزب، تعداد زنان در سیاست و نقش های نخبگان دولتی کاهش یافته و شکاف های جنسیتی در نیروی کار افزایش یافته است. آنها می افزایند که صدای فمینیست ها نیز مخفی شده است و در سال های اخیر، دولت به طور فزاینده ای بر ارزش نقش های سنتی زنان به عنوان مادر و مراقب تاکید کرده است.

مائو تسه تونگ، پدر موسس جمهوری خلق، به قول معروف “زنان نیمی از آسمان را در دست دارند” و برابری جنسیتی در قانون اساسی کشور ذکر شده است.

چنگ لی، کارشناس سیاست چین در موسسه بروکینگز، گفت: اما در زمان شی، قدرت در مقایسه با 10 تا 15 سال پیش که ائتلاف های رقیب در سیاست چین به دنبال جلب رضایت زنان بودند که منجر به حضور زنان بیشتر شد، بسیار متمرکزتر شده است.

او گفت: «روند (اکنون) معمولاً زنان به عنوان معاون یا بیشتر نمادین هستند.

کنگره ای که هر پنج سال یکبار برگزار می شود، آماده است تا شاهد آن باشد که بالاترین گروه رهبری حزب – کمیته هفت نفره دائمی دفتر سیاسی – مانند همیشه، همه مردان باقی بمانند.

برای دفتر سیاسی 25 نفره، تنها نامزد آشکار زن برای پیوستن، شن ییقین، رئیس حزب استانی است. تنها عضو زن کنونی، سان چونلان، که پیشگام سیاست صفر کووید در چین بوده است، 72 سال دارد و انتظار می رود که بازنشسته شود.

بعدی در سلسله مراتب حزب، کمیته مرکزی است که در حال حاضر 8% یا 30 منصب را زنان تشکیل می دهند، از مجموع 371 عضو اصلی و علی البدل. این نسبت از 10% در سال 2007 کاهش یافته است. و از 31 فرماندار در سطح استانی چین، فقط دو نفر زن هستند

نمایندگی زن در رهبری چین

به نظر می رسد فقدان سیاستمداران ارشد زن با فشار گسترده حزب کمونیست برای افزایش حضور زنان در تضاد باشد که باعث شد نسبت اعضای زن حزب در سال 2021 به 29 درصد افزایش یابد، از 24 درصد در سال 2012.

مناطقی وجود داشته است که زنان در چین پیشرفت چشمگیری داشته اند، به ویژه در تجارت.

بر اساس گزارش ارائه‌دهنده شاخص جهانی ام‌اس‌سی‌آی، زنان 13.8 درصد از مدیران هیئت‌مدیره شرکت‌های چینی را در سال گذشته به خود اختصاص دادند که این رقم در سال 2016، 8.5 درصد بود. دولت همچنین اعلام کرده است که حدود 55 درصد از استارت‌آپ‌های فناوری چین توسط زنان تأسیس شده‌اند.

کارشناسان می گویند، با این حال، فقدان رهبران زن در دولت، به معنای شکست های واقعی برای زنان بوده است.

والاری تان، تحلیلگر مؤسسه مطالعات چین مرکاتور گفت: «این واقعاً به چیزهایی تبدیل می‌شود که در جامعه می‌بینیم… حقوق زنان، نرخ زاد و ولد، شکاف دستمزد جنسیتی و مواردی مانند آزار خانگی».

نهاد دولتی چین مسئول حقوق زنان، فدراسیون زنان، به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

طبق بیانیه 27 سپتامبر در وب سایت فدراسیون، چین در دهه گذشته “پیشرفت ثابتی در زمینه زنان” داشته است و زنان این کشور از حقوق برابر برخوردار هستند.

“همسران خوب، مادران خوب”

در زمانی که بسیاری از کشورها در کاهش شکاف‌های جنسیتی در نیروی کار، آموزش، بهداشت و سیاست پیشرفت کرده‌اند، چین اکنون در رتبه‌بندی شکاف جنسیتی مجمع جهانی اقتصاد در 146 کشور در رتبه 102 قرار دارد و از جایگاه 69 در سال 2012، یعنی سال آمدن شی جینپینگ، نزول کرده است. به قدرت

گریس وانگ، 28 ساله، گفت: “محیط قطعا بدتر شده است… این بدان معنا نیست که قبلا خوب بود، همیشه بد بوده است، فقط اکنون که بهره برداری راحت تر شده است.”

وانگ گفت که احساس می‌کند به دلیل جنسیتش برای پیشرفت در شغل قبلی از دست رفته است و در محل کار فعلی‌اش با مشکلات مشابهی مواجه است.

نگرش کنونی من نسبت به حرفه‌ام این است که پول کافی برای زندگی درآورم.»

در یک گام رو به جلو، چین در دسامبر گذشته برنامه‌هایی را برای بازنگری مجدد قانونی به منظور حمایت بیشتر از زنان در برابر تبعیض و آزار جنسی در محل کار اعلام کرد – بررسی‌ای که ده‌ها هزار نفر در آن اصلاحاتی را پیشنهاد کرده‌اند.

با این حال، کارشناسان و فعالان نگران افزایش لفاظی‌های دولت در مورد ارزش نقش‌های سنتی زنان هستند، زیرا به دنبال مقابله با بحران‌های جمعیتی چین – یکی از پایین‌ترین نرخ‌های زاد و ولد در جهان، بی‌میلی فزاینده برای بچه‌دار شدن و جمعیت به‌سرعت پیر است. .

برای مثال، شی در یک سخنرانی در ژوئیه 2021 از اهمیت برابری جنسیتی صحبت کرد، اما همچنین گفت که زنان چینی باید “همسران خوب، مادران خوب” باشند و باید “ماموریت زمان خود را به دوش بکشند، آینده و سرنوشت خود را از نزدیک به هم مرتبط کنند.” با آینده و سرنوشت میهن».

کارشناسان همچنین به عقب‌نشینی‌های ملموس‌تر برای حقوق زنان اشاره می‌کنند.

سازمان ملی بهداشت در ماه اوت اعلام کرد که چین از سقط جنین‌هایی که از نظر پزشکی ضروری نیستند، جلوگیری می‌کند و اعتراض‌هایی را در رسانه‌های اجتماعی برانگیخت. به طور مشابه، قانون جدیدی که یک دوره 30 روزه را پس از درخواست طلاق تحمیل می‌کند، خشم گسترده‌ای از جمله گروه‌های مرتبط با قربانیان آزار خانگی را برانگیخت.

کنشگری فمینیستی که به نظر می‌رسید در سال 2018 در چین با جنبش نوپا #MeToo رو به افزایش است، با لغو اجباری رویدادها، بحث‌های آنلاین سانسور و فعالان به سرعت توسط دولت سرکوب شد.

«جنبش فمینیستی در حال حاضر بسیار ضعیف است و آزادی برای تکامل ندارد. بسیاری از جنبش‌های اجتماعی ساکت شده‌اند و زنان اراده آزاد ندارند.»

(گزارش توسط Farah Master و Xiaoyu Yin؛ ویرایش توسط Edwina Gibbs)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.