برای تثبیت قیمت برنج حتما باید واردات داشته باشیم

[ad_1] سالار ساکت با اشاره به تفاهمنامه مشترک انجمن واردکنندگان برنج و وزارت جهاد کشاوری در خصوص ساماندهی واردات برنج و توزیع اظهار داشت:با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه برنج در سبد غذایی خانوار ایرانی تفاهمنامه ای به امضا رسید و مقرر شد انجمن واردکنندگان برنج نقش اجرایی خودش را با توجه به ظرفیت

کد خبر : 317133
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۴۷
برای تثبیت قیمت برنج حتما باید واردات داشته باشیم

[ad_1]

سالار ساکت با اشاره به تفاهمنامه مشترک انجمن واردکنندگان برنج و وزارت جهاد کشاوری در خصوص ساماندهی واردات برنج و توزیع اظهار داشت:با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه برنج در سبد غذایی خانوار ایرانی تفاهمنامه ای به امضا رسید و مقرر شد انجمن واردکنندگان برنج نقش اجرایی خودش را با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در این حوزه و به منظور عرضه و حفظ آرامش بازار بر عهده داشته باشد. با این وجود در مقطع کنونی مهمترین مسئله سرعت عمل در اجرای این تفاهمنامه و حمایت عملیاتی وزارتخانه متبوع در این بخش است، چرا که تثبیت قیمت بدون واردات فوری برنج در این مقطع امکان پذیر نیست.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان برنج افزود:ثبت سفارش برنج از آبان ماه متوقف شده و از حدود ۵۰ روز گذشته تا کنون شاهد اختصاص ارز هم در این بخش نیستیم و فرصت طلایی خرید به موقع برنج از کشورهای مبدا نیز از دست رفته و شاهد افزایش قیمت جهانی برنج هستیم. در حالی که در سوی دیگر ایام تعطیلات عید نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان نیز در پیش است. واردکنندگان برنج با استفاده از ارتباطات و تجارب خود در این حوزه می توانند به خوبی شرایط توزیع، عرضه و حتی قیمت گذاری این کالای اساسی را کنترل و تنظیم کنند اما اولین انتظار این است که پس از امضای تفاهمنامه اقدامات اجرایی و عملیاتی لازم در این بخش در سریع ترین زمان انجام شود تا بتوانیم پاسخگوی تقاضای بازار در این مقطع باشیم و با عرضه مناسب در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان شوک تازه ای به بازار برنج وارد نشود. نباید فراموش کرد که برنج وارداتی اصلی ترین کالای مصرفی در سفره طبقه متوسط و رو به پایین جامعه محسوب می شود و دهک هایی که قادر به استفاده از برنج داخلی نیستند به کنترل قیمت و عرضه به موقع این محصول از طریق واردات امید دارند.

سالار ساکت همچنین گفت:اخیرا شاهد عرضه گسترده برنج وارداتی توسط شرکت خدمات بازرگانی به میزان ۱۶۰ هزار تن در کشور بوده ایم که این اقدام بر خلاف سیاست کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور تجاری به بخش خصوصی است و رقابت نابرابری را ایجاد می کند. مطالبه انجمن و واردکنندگان برنج اجرای سیاست های وزارت محترم جهاد کشاورزی و کاهش تصدی گری دولت است و بر همین اساس انتظار داریم بعضی از بخش ها در دولت به رقیب بخش خصوصی مبدل نشوند چرا که در اینصورت توان و قدرتی برای کنترل بازار و ادامه فعالیت موثر واردکنندگان در این حوزه باقی نمی ماند.

وی در پایان اظهار داشت:تسریع در اقدامات اجرایی حوزه واردات برنج در فاصله کوتاه باقیمانده تا پایان سال و ماه مبارک رمضان به منظور کنترل بازار بسیار مهم و ضروری است و در صورت عدم صدور فوری مجوزهای لازم، تایید ثبت سفارش و ارائه کد تخصیص ارز مورد نیاز، این انجمن و واردکنندگان قادر به کنترل قیمت ها در بازار نخواهند بود اما امیدواریم با مساعدت و همکاری وزارت متبوع شرایط لازم برای واردات برنج مورد نیاز بازار فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

۴۶۲۲۰

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.