برای اینکه دیابت نگیری، بعد غذا این کارها رو انجام بده

بهترین و ساده‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به دیابت به گزارش هوشمند نیوز؛قبل از پرداختن به موضوع راه­های پیشگیری از دیابت و عوارض دیابت، لازم است بدانید زمانی که دچار دیابت نوع ۲ می‌شوید، بدن شما در واقع انسولین را به اندازه کافی تولید و یا مصرف نمی­کند. با این­حال پیش از اینکه دچار دیابت شوید،

کد خبر : 246057
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
برای اینکه دیابت نگیری، بعد غذا این کارها رو انجام بده


بهترین و ساده‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به دیابت

به گزارش هوشمند نیوز؛قبل از پرداختن به موضوع راه­های پیشگیری از دیابت و عوارض دیابت، لازم است بدانید زمانی که دچار دیابت نوع ۲ می‌شوید، بدن شما در واقع انسولین را به اندازه کافی تولید و یا مصرف نمی­کند. با این­حال پیش از اینکه دچار دیابت شوید، دوره­ای وجود دارد که قند خون فرد بالاست، اما هنوز نه به‌اندازه‌ای که تشخیص دیابت داده شود، به این مرحله­ “پیش دیابتی” گفته می­شود.

تا به حال در این سایت مقالات فراوانی در مورد درمان دیابت و پیشگیری از آن منتشر کرده ایم. در ادامه به صورت مفصل به مهم ترین راه های پیشگیری از دیابت میپردازیم.

چطور از دیابت پیشگیری کنیم؟

قسمت اعظم راه های پیشگیری از دیابت، رعایت نکاتت تغذیه ای است. ۹۰ درصد دیابتی ها در جهان، مبتلا به دیابت نوع دو هستند. ابتلا به این نوع دیابت اغلب به دلیل اشتباهات در تغذیه و رفتار های ناسالم اتفاق می افتد.


در این زمینه بخوانید؛

بدون آزمایش هم میشه فهمید دیابت داریم یا نه؟

خداحافظی با بیماری قلبی و دیابت با یک ویتامین

گرما چگونه بر سطح قند خون اثرگذار است؟


پیشگیری از دیابت با تغذیه سالم

اولین راه برای پیشگیری از دیابت، تغذیه صحیح و سالم است. فردی که میخواهد از ابتلا به دیابت پیشگیری کند باید از خوردن غذاهایی که با استفاده از شکر و شیرین کننده های مصنوعی طعم دار میشوند خود داری کند. کربوهیدرات تصفیه شده از مهم ترین دلایل ایجاد کننده دیابت هستند. همینطور مصرف غذاهای چرب باعث مختل شدن تولید انسولین و استفاده بدن از این ماده کاهنده قند خون است.

اگر به فکر سلامت بدن خود هستید و از بیماری دیابت ترس دارید، سعی کنید به شدت از مصرف فست فود ها و غذاهای آماده دوری کنید. چربی این غذاها میتواند در آینده ای نزدیک برای شما دردسر ساز شود.

از همین رو در خوردن این نوع غذاها نیز باید به شدت دقت کرد. نکته دیگر در تغذیه سالم، نوشیدن آب به مقدار زیاد است. نوشیدن آب میتواند باعث کاهش و کنترل قند خون و افزایش ترشح انسولین در بدن شود. همینطور شما با نوشیدن آب، میتوانید از ایجاد عطش کاذب برای تغذیه از مواد شیرین و نوشیدنی های مصنوعی جلوگیری کنید.

در یک سبد غذایی برای مقابله با دیابت، مقدار کربوهیدرات بسیار کمی یافت میشود و در مقابل مقادیر زیادی فیبر و ویتامین های مختلف وجود دارد. قند میوه ها تأثیر زیادی بر روی افزایش قند خون ندارد اما در هر حال استفاده زیاد از آنها نیز مضر است. سعی کنید بیشتر از سبزیجات حاوی فیبر استفاده کنید.

پیشگیری از دیابت با ورزش

کم تحرکی یک از عوامل ایجاد دیابت در بدن است. بسیاری از مبتلایان به دیابت افرادی اند که شغل آنها، شغلی بی تحرک است، در صورتی که در طول روز تحرک کمی دارید حتما ورزش روزانه را در دستور کار خود قرار دهید. افراد چاق بسیار بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به دیابت هستند. با ورزش و غذاهای سالم از چاقی و دیابت پیشگیری کنید.

ورزش کردن ورزش سالمندان

البته دقت کنید که ورزش های سنگین و ناگهانی ممکن است باعث ایجاد مشکلات دیگری شود.

پیشگیری از دیابت با عادات و رفتارات صحیح

از جمله عادات صحیحی که میتواند باعث جلوگیری و پیشگیری از دیابت شود، خواب کافی است. کم خوابی میتواند باعث ضعف در بدن شود. استراحت کافی باعث افزایش قوا میشود. خواب کمتر از ۵ ساعت در روز میتواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد پس حتما به خواب و استراحت بدن خود توجه کنید.

از دیگر عادات پیشگیرانه از دیابت میتوان به دوری از دخانیات اشاره کرد. بر خلاف تصور، سیگار به شدت برای افراد دیابتی مضر است و مصرف آن احتمال ایجاد قند خون در بدن را افزایش میدهد.

بهترین برنامه و راحت ترین نسخه برای ترک سیگار

به عنوان آخرین نکته نیز پیشنهاد میشود تا از استرس دوری کنید. استرس بیش از حد میتواند تولید انسولین و استفاده بدن از آن را مختل کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.