برای استقلال مجانی بازی می‌کنم!

[ad_1] مرتضی رضایی – سپهر ستاری: بدون تردید علی پاکدامن در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین ورزشکاران ایران بوده که توانسته برای شمشیربازی افتخارات زیادی را کسب کند. او امسال در مسابقات قهرمانی آسیا چین موفق به کسب مدال طلا شد و شمشیربازی ایران را پس از 22 سال به طلای انفرادی آسیا رساند. عنوانی

کد خبر : 467426
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۰۴
برای استقلال مجانی بازی می‌کنم!

[ad_1]

مرتضی رضایی – سپهر ستاری: بدون تردید علی پاکدامن در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین ورزشکاران ایران بوده که توانسته برای شمشیربازی افتخارات زیادی را کسب کند. او امسال در مسابقات قهرمانی آسیا چین موفق به کسب مدال طلا شد و شمشیربازی ایران را پس از 22 سال به طلای انفرادی آسیا رساند. عنوانی که آخرین بار توسط پیمان فخری کسب شده بود و پاکدامن که خودش را مدیون فخری می‌داند، توانست افتخار بزرگ استادش را تکرار کند. پاکدامن علی‌رغم این موفقیت بزرگ، در چند ماه اخیر شرایط سختی را سپری کرده است. او معتقد است در این مدت ناجوانمردانه و بی‌دلیل علیه او هجمه وارد شده و از بعضی افراد به‌شدت دلخور است.

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران البته پس از تمام این اتفاقات، در جام جهانی گرجستان باز هم درخشان ظاهر شد و توانست مدال نقره را به‌دست آورد. مدالی که پس از تمام اتفاقات و حواشی اخیر، طعم دیگری برای او داشت. پاکدامن چند روز قبل مهمان کافه خبر بود و در گفتگوی اختصاصی با خبرآنلاین، در خصوص حواشی و ماجراهایی که این مدت رخ داده صحبت کرد.

صحبت را از اتفاق خوبی که برایت رخ داد آغاز کنیم؛ تو اخیرا در جام جهانی گرجستان دوم شدی و نقره گرفتی. کمی در خصوص این مسابقات بگو.

ممنون از شما که این فرصت را در اختیار من گذاشتید. شما جزو کسانی بودید که در دورانی که به من تاخت‌وتاز می‌شد، واقعا طرف حق نشستید و وارد دروغ‌هایی که می‌گفتند نشدید. خب من ۷ سال بود که مدال انفرادی نگرفته بودم و ایران هم ۵ سال بود که مدالی نگرفته بود.

آخرین بار زمان پیمان فخری بود؟

بله ایشان سرمربی بود که مجتبی عابدینی گرفت. من یک بار هم زمان پیمان فخری سال ۲۰۲۲ در فهرمانی جهانی پای مدال به شمشیرباز گرجستان باختم که این دوره او را شکست دادم. آنجا هم داوری من را اذیت کرد. اسم پیمان فخری هم آمد باید از او تقدیر و تشکر می‌کنم که خیلی برای من زحمت کشید و تلاش کرد و من هرچه در شمشیربازی دارم را بعد از خدا، مدیون او هستم.

چرا این بلای داوری همیشه سر تو می‌آید؟

کلا سر ایرانی‌ها می‌آید. زور ما در دنیا زیاد نیست و شمشیربازی برای اروپایی‌هاست. شمشیرباز گرجستانی هم به خاطر مربی‌اش، کریستین بائو بود که خب نفوذ خوبی در داوری داشتند توانست استفاده کند. اینطوری هم نبود که ۱۵ ضربه را به او به او بدهند ولی جای حساس به او کمک می‌کردند و انگار پنالتی را برای او می‌گرفتند.

شما VAR هم دارید؟

بله هر کسی ۲ سهمیه دارد و اگر درست اعتراض کرده باشد سهمیه نمی‌سوزد. دقیقا مثل والیبال است. اگر درخواستت درست باشد سهمیه‌ات می‌ماند.

فکر کنم با توجه به ماجراهای اخیر این مدال خیلی به تو چسبید.

من خیلی دلم می‌خواست بعد این حواشی مدال بیاورم. اینکه گفتند علی پاکدامن تافته جدابافته است و در مسابقات فرانسه و تونس با نتایجم این تافته جدابافته را از نظر نتیجه نشان دادم. نمی‌خواهم بگویم فرقی با بقیه دارم و همه بچه‌های ما عالی هستند. اتفاقی که برای من افتاده هم حاصل تمرین کردن با همین بچه‌های خودمان است که باهم رشد کردیم و به اینجا رسیدیم. زمان پیمان فخری هیچوقت چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد. هیچوقت این حرف‌ها نبود و ما نگاه‌مان به یکدیگر بود که پیشرفت کنیم. مجتبی عابدینی ۲۸ ساله بود که باهم به لهستان رفتیم و می‌خواست خداحافظی کند ولی از آنجا با تیم ما شروع به تمرین کرد. ببینید وقتی با نسل خودشان بود چند مدال داشت، وقتی با پیمان فخری و نسل ما تمرین کرد چه اتفاقی رخ داد. ما همه شاگردان پیمان فخری بودیم و مجتبی عابدینی به ما اضافه شد و هم او به ما کمک کرد و هم ما به او کمک کردیم و دیدیم چقدر دستاورد و مدال داشت. این مدال برای من و فدراسیون و کسانی که کمکم کردند خیلی خوشحال‌کننده بود.

گفتی تافته جدابافته؛ در یک بازه ۲ هفته‌ای اتفاقاتی برای علی پاکدامن رخ داد و هجمه‌ای علیه تو بود. این از کجا شروع شد که ناگهان تیتر یک رسانه‌ها شدی!

این زمانی رخ داد که من بعد ۲۴ سال مدال طلای آسیا گرفتم که آخرین بار خود پیمان فخری گرفت و من و مجتبی عابدینی و محمد رهبری نقره داشتیم ولی طلا نگرفتیم. بعد از بازی‌های آسیایی یکی از رسانه‌ها تحلیل فنی زده بود و با ریزترین دلایل نوشته بود. وقتی تحلیل فنی برای یک ورزشکار می‌زنی، خب فقط شخص ورزشکار دخیل نیست و او مجری یک سری فنون است. این تحلیل فنی را هم یک نفر باید داده باشد که از نزدیک با من در ارتباط است. با جزئیات هم نوشته بود و من برای همه آن‌ها جواب داشتم. من وقتی از آن خبرنگار چند سوال پرسیدم، گفتم خب حالا عیبی ندارد و به دید بدی نگاه نکردم. من بعد از بازی‌های آسیایی فروپاشیدم. چون سال‌ها منتظر بودم و به خودم باور داشتم که دیگر در بدترین حالب برنز می‌گیرم. قبل از آن یک‌سری مسابقات رفتم که خسته بودم و ریو من فشار بود. در نهایت هم روز مسابقه بد کار کردم و تقصیر کسی به جز خودم نبود. من بردهایم را با همه شریک می‌شوم ولی باخت را نه. بعد که تمام شد، ما به الجزایر رفتیم و آنجا هم در ۳۲ نفر باختم. در تیمی هم در حد خودم نبودم و از نظر روحی خوب نبودم. من به مسعود فتوحی در فدراسیون گفتم لطفا به الجزایر نروم که گفتند باید بروی چون سهمیه المپیک است.

بعد که برگشتی دیگر هجمه‌ها اوج گرفت.

بله وقتی برگشتیم بحث موبایل و تافته جدابافته و پول گرفتن پیش آمد. من از چه کسی باید پول بگیرم؟ از مجارستان که قهرمان جهان شده و ژیلاگی را دارد؟ من ۲۰ سال است در ورزش هستم و این جز دشمنی و زدن من نبود.

می‌دانی از طرف چه کسی بود؟

بله می‌دانم ولی اسم نمی‌برم.

هدفش چه بود؟

من خیلی دلم می‌خواهم رودررو با او صحبت کنم.

از بچه‌های تیم ملی است؟

حالا خیلی وارد جزئیاتش نشویم ولی نه از بچه‌ها نبود. می‌خواهم حرف بزنم و ببینم چرا این حجم از دروغ را منتشر کردند.

در این مدت اصلا با او حرفی نزدی که چرا این کار را کرده است؟

من خودم ۳-۴ هفته است که این را فهمیدم و الان دسترسی به او ندارم.

من شنیدم رابطه تو و پیمان فخری هم این وسط خراب شد و اصلا هدف همین بود. چون تو و فخری و عابدینی مثلث جدانشدنی بودید. حس می‌کنم شیطنت می‌شود که بین شما فاصله بیفتد و تنها کی که از ان نسل مانده را هم حذف گنند که دیگر دست خودشان باشد. این را قبول داری؟

نه من و نه پیمان فخری و نه هر شخص دیگری حذف‌شدنی نیستیم. اصلا اگر دست من بود نمی‌گذاشتم پیمان فخری از ایران برود ولی دستم نبود. همین الان هم دوست دارم او برگردد. چون اعتقادی که به او دارم را به هیچکس ندارم. شاید یک نفر بتواند فنی یا روحی بهتر باشد ولی وقتی به کسی اعتقاد راسخ داری، خب او برای تو نقطه آخر است و پیمان فخری چنین جایگاهی برای من دارد. اگر پیمان به من می‌گفت از کسی حمایت کن، من حتی اگر اعتقاد نداشتم هم گوش می‌کردم و تا آخر حمایت می‌کردم. چون پیمان گفته بود. امیدوارم دوباره کنار پیمان کار کنم.

برای استقلال مجانی بازی می‌کنم!

تو از آدمی که این کار را کرد و هجمه‌ها را به‌وجود آورد، هم حمایت کردی؟

حالا وارد جزئیات نشویم. ای کاش سند و مدرک داشتند که رو کنند. ای کاش فیلم یوتیوبی که می‌گویند را می‌گذاشتند.

گفتند وسط مسابقه فوتبال نگاه می‌کردی؟

گوشی دستم بود ولی فوتبال نگاه نمی‌کردم. من آن بازی روی نیمکت ذخیره بودم و کسی هم به من تذکر نداد. چرا در مسابقات تونس و فرانسه این خبرها بیرون نمی‌آید؟ من در گرجستان بعد از هر مسابقه موبایلم را چک می‌کردم و با همسرم صحبت می‌کردم و به من روحیه می‌داد. برادرم هم زنگ می‌زد. بعد از المپیک به سالن رفتم هم موبایل را چک کردم. من در حین مسابقه نباید موبایل با خودم می‌بردم و اشتباه کردم ولی این چرا باید رسانه‌ای شود؟ در تیم‌های ملی دیگر از این خبرها نیست؟ این اشتباهات پیش نمی‌آید؟ من علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی هستم، زدن من چه حسن و دستاوردی دارد؟

آنجا که خبرنگاری هم نبود و فاصله بین تماشاگران و ورزشکاران هم زیاد است.

اصلا در الجزایر تماشاگری نمی‌آید بازی شمشیربازی ایران – آلمان را ببیند.

پس کسی که فیلم را منتشر کرده نزدیک بوده؟

من آنجا نشسته بودم و فقط گردنم معلوم بود. فیلمی هم نگرفتند و فقط دیدند و گرفتند.بعد من چجوری به مجارستان باید بازی بدهم؟ من که جلوی ژیلاگی، قهرمان المپیک ۳ بازی کردم، بازی اول را بردم، بازی دوم را باختم و سوم را مساوی کردم. ۳ نفر تیم مجارستان، یک ماه قبل قهرمان جهان شدند و کره‌جنوبی را بعد ۵ سال بردند. تیم یک جهان هستند. من بروم به تیم یک دنیا چقدر پول بدهم که من را بازی بدهند؟ ما چند بار مجارستان را برده‌ایم؟ اصلا من آنجا به چی برسم؟ اصلا من باعث شدم مدال نگیریم. ژیلاگی ۳ طلای المپیک دارد، من چطوری او را بخرم و پول بدهم؟ من همیشه با تمام وجودم برای ایران بازی کردم.

این شد که دیدی رسانه‌ها تو را می‌زنند.

اصلا دیدم همه رسانه‌ها می‌زنند و ۲-۳ نفری بودند که اصلا انتظارش را نداشتم. به یکی از آن‌ها گفتم اگر فلانی می‌نوشت ناراحت نمی‌شدم ولی کسی که فکر می‌کردم منتظر فرصت است من را بزند، نزد. او را ببینم می‌گویم دمت گرم.

تو سهمیه المپیک را داری ولی همین هم برجسته نشد و یک چیزی نگذاشت به این پرداخته شود.

نمی‌دانم. من یک ورزشکار هستم و نمی‌توانم بگویم چرا به سهمیه‌ام نپرداختید. این خیلی حس بدی است. رشته ما چون هر ماه مسابقه است، خب متر و معیار رنکینگ است و آخر فصل می‌گویند رتبه‌ات چند است. آدمی که فنی باشد، حساب کند می‌بیند علی سهمیه‌اش را گرفته است. خب همین را بگویید. آقای پورسلمان واقعا سفید ماجرا بود چون وسط گود آمد و کلی مصاحبه کرد و از حرف‌هایش حتی علیه خودش استفاده شد. من در اسپانیا ژیلاگی را بردم و پای مدال باختم. با مسابقه کره و آسیا و اسپانیا، سهمیه را داشتم. بعد از آن هم قهرمانی جهان، تونس، الجزایر و گرجستان رفتم که احتیاج هم نبود و با ۳ مسابقه قبلی سهمیه را گرفتم ولی شما یک خبر نخواندید که این اتفاق افتاده است. نمی‌خواهم به شخص رئیس فدراسیون برسم ولی این چیزی نیست.

فکر نمی‌کنی مافیا وارد شمشیربازی شده است؟

نمی‌دانم. اگر ایراد فنی می‌گرفتند یا می‌گفتند خوب تمرین نمی‌کند و تنبل است خب آدم بیشتر تلاش می‌کند.

به نوعی گوشه رینگ قرار گرفتی و شمشیر روی تو بود.

می‌توانستم از خودم دفاع کنم ولی نفهمیدم از کجا می‌خورم و اشتباهی فکر کردم. تا اینکه آن شخصی که فکر می‌کردم زنگ زد و صحبت کردیم تا فهمیدیم علی مانده و حوضش.

تا المپیک چند مسابقه داریم؟ سهمیه‌ات که قطعی شد.

بله. من می‌دانستم راه موفقیت در المپیک از همین مسابقات می‌گذرد. همه تمرکز من آماده شدن برای المپیک است. در بخش انفرادی فشاری روی من نیست. تصور نمی‌کردم چنین اتفاقاتی برایم رخ دهد و واقعا الان سر شدم. در انفرادی چون خودم هستم ریلکس‌تر هستم ولی در تیمی مسئولیت و فشار روی دوش من است. این حرف‌های الکی را هم زدند. من برای بچه‌ها فکت آوردم که اگر می‌خواستم کم‌کاری کنم، خب قهرمانی آسیا بود. من و محمد فتوحی بهترین بازیکن شدیم. من قهرمانی جهان جلوی ژاپن ۲ بار تیم را عقب تحویل گرفتم، بالا تحویل دادم. وقتی می‌توانم ۲ مدال بگیرم، کاری کنم یکی بگیرم؟ کدام آدم عاقلی این کار را می‌کند که مثلا به جای ۲ مسابقه یک مسابقه بدهم؟ اصلا آمدیم من در المپیک همان بازی اول باختم و حذف شدم که تمام است. وحی هم نیامده مدال می‌گیرم. خب ببازم، نمی‌گویم کاش تیمی هم بود؟ در بازی‌های آسیایی هم همین شد که من حذف شدم و در تیمی مدال گرفتم. شما که آنجا می‌نشینی باید دید دیگری به قضیه داشته باشی. اصلا بگذار سهمیه گرفتن انفرادی و تیمی تمام شود، وقت برای زدن علی پاکدامن زیاد است. این‌ها شاید می‌خواستند من با فدراسیون طرف شوم و دعوایی راه بیفتد و نمی‌دانم چه بود ولی دنبال کمک به شمشیربازی و من نبودند.

الان برای المپیک چقدر شانس داری؟

الان خدا را شکر یک مربی خوب فرانسوی آمده و بعد پیمان فخری واقعا نیاز داشتیم. ای کاش پیمان می‌آمد.

او می‌آمد از فرانسوی بهتر بود؟

برای من بله. نه اینکه فرانسوی خوب نباشد ولی من و پیمان یکدیگر را می‌شناسیم و این تیم اوست. من دوست دارم هر اتفاقی در این تیم می‌افتد کنار پیمان باشد که به گردن تیم و فدراسیون حق دارد. این فدراسیون اگر بولد شده، به خاطر پیمان فخری است. آدم بزرگ و قوی است.

قبل از او توقع نداشتیم در المپیک برای ما اتفاقی بیفتد.

مجتبی در المپیک لندن، تا ۶ ماه قبل از اینکه با پیمان کار کند، با یک مربی روس کار می‌کرد که ۵ دوره متوالی طلای قهرمانی جهان و ۲ طلای المپیک داشت. مربی خیلی بزرگی بود و تا مدت‌ها می‌گفتند شاگرد او هستید. مجتبی با پیمان کار کرد و موفق شد چون فنی و روحی روانی خیلی خوب است. کوچ کردن پیمان مثل آنچلوتی عالی است. اگر پیمان در فرانسه بود نمی توانم با اطمینان بگویم اما اگر بود شاید آن طور نمی باختم. احتمال ۹۰ درصد بازی ۱۰-۷ جلو را می‌بردم. من 8 تا عقب افتادم یک دفعه بازی ۱۵-۱۰ به نفع سباستین شد.

در مورد المپیک و کسب سهمیه ها نظرتان چیست؟

ما ۱۹ امتیاز از ژاپن جلوتر هستیم. باید سهمیه خودمان را در دو مسابقه ایتالیا و مجارستان بگیریم. بعد از آن انشاالله سراغ المپیک می رویم باید قدم به قدم پیش برویم و از الان در مورد المپیک صحبت کردن باعث می‌شود فشار روی بچه ها زیاد شود. حالا خدارو شکر کمپ فرانسه هم آماده شده از فدراسیون هم تشکر می کنم زیرا آنجا دیگر خبری به بیرون نمی‌آید که کی گوشی دستش هست کی لباسش قرمز بوده…. می رویم آنجا تمرین می کنیم و اتفاقات خوب را رقم می زنیم.

مدتی بود که گفته می‌شد که بین بچه های شمشیر بازی اختلاف است.

والا ما بچه های سابر با کسی مشکلی نداریم، این چیزهایی که شما می ‌شنوید درست نیست، آخه امکاناتی نیست ، در سالن آکادمی هر کسی بخواهد می تواند بیاید و تمرین کند و نتیجه بگیرد، بچه های بقیه شمشیرها نیز زحمت می کشند و من دوست دارم آنها نیز مدال بگیرند. ما تمام تلاشمان این است که در المپیک مدال بگیریم و بتوانیم بودجه این رشته را افزایش دهیم و بتوانیم در بقیه شمشیرها نیز پیشرفت کنیم. ولی در کل می توان گفت درخشش به نسل ربط دارد، ما در سابر یک مربی خوب داشتیم و دیدیم که چه شاگردانی را تربیت کرد. می بینیم که ۱۵ سال است که در سابر شمشیر زن خوب داریم ان شاالله برای دیگر شمشیرها نیز این اتفاق رخ دهد.

شما یکی از فوتبالی ترین ورزشکاران منهای فوتبال هستید، شرایط استقلال این فصل را چطور می بینید؟

استقلال که افتضاح است. بنده خدا جواد نکونام خیلی اذیت می‌شود من نمی توانم تصور کنم چطور ممکن است مدیر و مربی با هم مشکل داشته باشند و مدیریت برای کادر فنی بازیکن نگیرد! چرا وقتی تیم صدر جدول است این کار را می کنند، کار استقلال سخت است، پرسپولیس و سپاهان بازیکنان خوبی را گرفته اند.

به نظر شما این مشکلات از روی نا توانی است یا عمدی است؟

من بعید می دانم آقای خطیر در بازیکن گرفتن ناتوان باشد، سابقه ایشان نشان می دهد که مدیر بسیار قابلی هستند.

پس دوست ندارد جواد نکونام موفق شود.

نه آخه این طور هم نمی شود گفت. بالاخره دوست دارد استقلال موفق شود ولی می داند تیم بازیکن ندارد. ما اگر مهدی ترابی پرسپولیس را داشتیم کار تمام بود. یک وحید امیری داشتیم تمام بود.

به نظرت پرسپولیس با آمدن اوسمار می تواند موفق شود؟

پرسپولیس تیم خوبی دارد اما مهره بزرگی را از دست داد، آقا یحیی واقعا بزرگ بود، اما بازیکن زیاد دارد، اگر بازیکنان مدیریت شوند قطعا کار در می آید.

جام ملت ها را هم دیدی؟

بله چقدر برد ژاپن چسبید اما کاش به ژاپن می باحتیم اما به قطر نمی باختیم.

برای استقلال مجانی بازی می‌کنم!

انتظار نداشتیم ژاپن را ببریم.

من برنامه عادل فردوسی پور و پژمان جمشیدی را نگاه می کردم، پژمان حرف قشنگی زد، او گفت تیم مقابل ژاپن جای اشتباه نداشت، در نیمه دوم این تیم را درو کردیم. من خودم مانده بودم چطور تیم ژاپن را که این همه تیم قدرتمند را در جهان شکست داده بود آن طور تسلیم خود کردیم. در بازی با قطر سه خارجی این تیم کار را برایشان در آوردند همه جا می گویند اکرم عفیف اما این سه خارجی بودند که دفاع قطر را جمع کرده بودند.

امیر قلعه نویی بماند یا نماند؟

من کارشناس نیستم، به عنوان یک شهروند دوست دار فوتبال باید بگویم اگر امیر قلعه نویی نباشد خب چه کسی بیاید؟ اگر یحیی می آمد خوب بود، اما خارجی معمولی نه، اگر سرمربی عربستان در جام جهانی را بیاورید خوب است.

نظرت درباره کی‌روش چیست؟

من هیچ وقت مخالفش نبودم تا قبل از جام جهانی قطر و بعد از بازی با ژاپن که نشان داد ما چقدر خوب می توانستیم هجومی بازی کنیم. حتی با قطر هم که بازی کردیم خیلی حمله کردیم دیدیم که بدشانس هم بودیم اگر ضربه ما به تیر نمی خورد شاید این بازی را نمی باختیم حتی قهرمان می شدیم و کسی از رفتن قلعه نویی صحبت نمی کرد. اگر اسم مربی خوب خارجی می آوریم آیا فوتبال ما ظرفیتش را هم دارد؟ کما می توانیم مثل عربستان و قطر و ژاپن امکانات برای مربیان آماده کنیم؟ به نظرم اگر امیر قلعه نویی دستیارانش را عوض کند شاید بتواند با همین نسل در جام جهانی نتایج قابل توجهی بگیرد. نکته دیگری که هست من اگر جای امیر قلعه نویی بودم علی کریمی یا احمد نوراللهی را دعوت می کردم و کنار سعید عرت اللهی می گذاشتم تا وسط را جمع کنند، احمد نوراللهی و حسین نژآد سپاهان دو بازیکنی بودند که خیلی حیف شدند.

خیلی ها معتقدند که امیر قلعه نویی باید به شرط تغییر نسل بماند.

در خط دفاعی که حتما باید این کار را انجام دهد، افرادی مثل انصاری فرد، حاج صفی بازیکنانی هستند که دیگر عمر فوتبالشان تمام شده است.

خودت دوست داشتی فوتبالیست شوی؟ چه پستی؟

من عاشق فوتبالم و دوست داشتم دروازه بان یا دفاع آخر شوم.

حالا به نظرتان استقلال با این سختی ها قهرمان می‎‌شود؟

ابتدای فصل که جواد نکونام و علی خطیر آمدند و آقای دبیر این دو را آشتی داد، گفتم بعد از سال ها استقلال مدیر و مربی خوب دارد که می توانند با هم کار کنند اما حیف این اتفاق افتاد و حق کاملا با جواد نکونام است با اینکه من جواد را یک بار هم از نزدیک ندیدم. من فقط یک هوادار پیگیر هستم، ای کاش آقای خطیر ۲،۳ بازیکن برای نکونام می گرفت و قهرمان می‌شودیم. به نظرم آقای خطیر می توانست بازیکن بگیرد، اینکه نمی گیرد دلیلش را نمی دانم، همه تیم ها بازیکن گرفته اند و آماده رقابت هستند. نیم فصل اول شانس با استقلال هم همراه بود، نیم فصل اول جواد نکونام نشان داد که اگر نصف خواسته هایش برآورده می شد چه کارهایی می توانست انجام دهد. اگر بازیکنانش را گرفته بود من مطمئنه مطمئن به شما می گفتم که قهرمانیم. همه می دانند استقلال بازیکن ندارد، الان یامگا مصدوم است و من اگر مدیر تیم بودم برای جایگزینی این بازیکن شب و روز نداشتم. واقعا جواد دستش خالی است، از لیستی که گفته بود فقط یک نفر را جذب کردند، به نظرم به خدمت گرفتن صیادمنش و امید ابراهیمی کاری نداشت. هر بازیکنی که در استقلال سابقه بازی داشت قطعا دوست دارد به تیم برگردد مثل امید ابراهیمی، نادری، نورافکن…. ما در خط هافبک به بازیکنی مثل ابراهیمی نیاز داریم.

اگر استقلال تیم شمشیر بازی بزند اولین بازیکن خواهی بود؟

قطعا و مجانی برای آنها بازی خواهم کرد

از کی استقلالی شدید؟

پدرم استقلالی بود، از زمان رولند کخ دوست داشتم امیر قلعه نویی که در استقلال خوزستان نتیجه گرفته بود به استقلال بیاید که این اتفاق هم رخ داد

همه بازی های استقلال را می بینید؟

بله نبینم هم خلاصه‌اش را قطعا خواهم دید.

آخرین بار کی به استادیوم رفتید؟

این فصل که به استادیوم نرفتم، زمان ساپینتو هم نرفتم، شیرین ترین دربی که استادیوم رفتم ۳-۲ پیروز قربانی بود.

با کدام بازیکن یا مربی استقلال در ارتباطی؟

والا ما کم سعادت بودیم و کسی را از نزدیک ندیدیم، فرهاد رو خیلی دوست دارم خیلی خوش تیپ است و کنار زمین آدم می بیند کیف می کند، بهترین مربی استقلال در چند سال اخیر به نظرم استراماچونی و نکونام بودند. درست است که تیم فرهاد بدون باخت قهرمان شد اما بازیکنان زیادی نسبت به حالا داشت. ما سیلوا را سر بازیکن نداشتن برگرداندیم.

خوب پیگیر استقلال هستی!

بله استقلال را بیشتر از شمشیر بازی پیگیرم

این نسل را نسل طلایی می‌دانی؟

نه من نسل ۲۰۰۶ را نسل طلایی فوتبالمان میدانم، اگر فرد دیگری آن تیم را هدایت می کرد خیلی اتفاقات بهتری برای آن می افتاد، مثل کوپر آن زمان نه حالا ، یا برونو متسو.

برای استقلال مجانی بازی می‌کنم!

258 258

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.