برای آمریکا روشن شده که تصمیم گیرنده دولت نیست

[ad_1] به گزارش خبرآنلاین نوذر شفیعی درباره مواضع اخیر مقام های آمریکایی درباره مذاکرات وین و احتمال ناامیدی آنها از دولت بعدی گفت: اینطور نیست. امریکا قید دولت ها را در این قضیه زده است. انها به این نتیجه رسیده اند که خیلی نمی شود بر روی تصمیمات دولت ها در تهران حساب کنند. البته انها با

کد خبر : 61938
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۰۷
برای آمریکا روشن شده که تصمیم گیرنده دولت نیست

[ad_1]

به گزارش خبرآنلاین نوذر شفیعی درباره مواضع اخیر مقام های آمریکایی درباره مذاکرات وین و احتمال ناامیدی آنها از دولت بعدی گفت: اینطور نیست. امریکا قید دولت ها را در این قضیه زده است. انها به این نتیجه رسیده اند که خیلی نمی شود بر روی تصمیمات دولت ها در تهران حساب کنند. البته انها با دولت ها به عنوان مجری حکومت گفتگو می کنند. برای امریکایی ها روشن شده که تصمیم گیرنده فقط دولت نیست بلکه ساختارهای ایران و نهادهای حاکمیتی در ایران است. خود امریکایی ها اگر بخواهند به مذاکره امیدوار باشند به این نتیجه رسیده اند که با دولت های ایران نمی شود به یک توافق پایدار دست یافت. به همین دلیل آنها به دنبال این هستند که با نهاد های موثر تر ارتباط بگیرند. اما اینکه چقدر موفق باشد یا نه بستگی به سیاستهای ایران دارد.

این کارشناس در پاسخ به این مساله که آمریکایی ها تا قبل از انتخابات به دنبال رسیدن به توافق با ایران بودند و ممکن است آنها از رسیدن به چنین توافقی دلسرد شده باشند گفت: آنها خبرها و پیام های ناامیدکننده ای هم از ایران دریافت می کنند. آن زمان پیام ها امیدوار کننده بود و امریکایی ها امیدوار بودند که بشود با یک امتیاز اندک در حد بازگشت به برجام مطالب را حل کرد اما الان می بینند که انتظارات ایران فراتر و چیز دیگری است. البته انتظارات تهران هم معقول است. اما امریکایی ها ناگهان با افزایش انتظارات رو به رو شده اند و معنی اش این است که واشنگتن ازروندی که شروع کرده و امیدوار بودند ازطریق دولت  روحانی آن را به انجام برسانند، ناامید شده و میبینند که زمان زیادی باقی نمانده است. لذا آنها هم از نتیجه دادن مذاکرات ناامید شده اند و این پیام ها هم ناشی از همین موضوع است. به نظر می رسد از طرف ایران و امریکا و سایر طرف ها تلاش ها هنوز در جریان است اما انچه مسلم است این تلاش ها نتایج خیلی موفقیت امیزی که امیدوارمان کنند در روزهای اینده به نتیجه برسند، نخواهد داشت.

>>> مشروح گفتگو را بخوانید:
خروجی تائید صلاحیت‌های انتخابات 1400 و آینده مذاکرات وین

310311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.