بدون افزایش نرخ در روسیه، بانک مرکزی دوباره سطح نرخ بهره را حفظ کرد – اخبار مالی بیت کوین

[ad_1] بانک روسیه تصمیم گرفت نرخ بهره را در بحبوحه تورم معتدل در سطح 7.5 درصد نگه دارد، که در آوریل به صورت سالانه 2.5 درصد برآورد شد، اگرچه ممکن است این نرخ در اواخر سال جاری تغییر کند. مقام پولی پیش بینی خود را برای اقتصاد روسیه بهبود بخشید و اکنون رشد کاملاً مثبت

کد خبر : 352731
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
بدون افزایش نرخ در روسیه، بانک مرکزی دوباره سطح نرخ بهره را حفظ کرد – اخبار مالی بیت کوین

[ad_1]

بانک روسیه تصمیم گرفت نرخ بهره را در بحبوحه تورم معتدل در سطح 7.5 درصد نگه دارد، که در آوریل به صورت سالانه 2.5 درصد برآورد شد، اگرچه ممکن است این نرخ در اواخر سال جاری تغییر کند. مقام پولی پیش بینی خود را برای اقتصاد روسیه بهبود بخشید و اکنون رشد کاملاً مثبت و تا 2.0 درصد برای سال 2023 را انتظار دارد.

بانک روسیه برای پنجمین بار متوالی نرخ بهره را بدون تغییر می گذارد

بانک مرکزی روسیه (CBR) در جلسه هیئت مدیره خود در روز جمعه، نرخ بهره اصلی خود را در سطح فعلی 7.5 درصد نگه داشت. این رقم از سپتامبر 2022 بدون تغییر باقی مانده است. تنظیم کننده تصمیم خود را با تورم متوسط ​​توضیح داد.

به دلیل اثر پایه بالا، تورم سالانه در فدراسیون روسیه به طور قابل توجهی کاهش یافت – به 3.5٪ در ماه مارس، از 11٪ در فوریه، و تا 24 آوریل 2.5٪ برآورد شده است، روزنامه معتبر تجاری روسیه کومرسانت در گزارشی اشاره کرد.

بدون افزایش نرخ در روسیه، بانک مرکزی دوباره سطح نرخ بهره را حفظ کرد
نرخ بهره کلیدی در روسیه، مه 2002 – آوریل 2023. منبع: بانک مرکزی روسیه.

بانک روسیه معتقد است که این شاخص با تطبیق مداوم اقتصاد روسیه با تحریم‌های غرب و همچنین افزایش موجودی در تعدادی از گروه‌های کالایی همراه با تقاضای متوسط ​​مصرف‌کننده متوقف شده است.

مقام پولی انتظار دارد تورم در ماه‌های آینده زیر 4 درصد باقی بماند و در نیمه دوم سال 2023 به تدریج شروع به رشد کند و در پایان دوره به 4.5 تا 6.5 درصد برسد. پیش بینی های قبلی در محدوده 5 تا 7 درصد بود. با این حال، انتظارات در میان مدت همچنان به سمت ریسک های تورمی بالاتر متمایل است.

اینها با کمبود قابل توجه نیروی کار در برخی صنایع، تأثیر تنش های ژئوپلیتیکی بر تجارت خارجی، از جمله تحریم های شدیدتر که تقاضا برای کالاهای روسی در خارج از کشور را تضعیف می کند و زنجیره های تولید، لجستیک و محاسبات مالی را پیچیده می کند، مرتبط است. CBR نشان داد که افزایش نرخ بهره در آینده امکان پذیر است و توضیح داد:

در چارچوب افزایش تدریجی فشار تورمی فعلی، بانک روسیه در جلسات بعدی امکان افزایش نرخ کلیدی را برای تثبیت تورم نزدیک به 4 درصد در سال 2024 ارزیابی خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود اقتصاد روسیه امسال 0.5 تا 2.0 درصد رشد کند

در میان ریسک‌های کوتاه‌مدت، بانک روسیه بر «وخامت چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی در پس‌زمینه بی‌ثباتی در بازارهای مالی کشورهای توسعه‌یافته» تاکید کرد. در عین حال، در بحبوحه افزایش سریعتر از حد انتظار در فعالیت اقتصادی داخلی و تقاضا، این بانک پیش بینی خود از اقتصاد روسیه را بهبود بخشید.

تنظیم کننده سیاست پولی رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور تحت تحریم را بین 0.5 تا 2.0 درصد تا پایان سال 2023 می بیند. برآورد قبلی آن تا حدی در محدوده منفی بود، بین کاهش 1 درصد و افزایش 1 درصدی. انتظارات برای دو سال آینده بدون تغییر باقی ماند – رشد تولید ناخالص داخلی در محدوده 0.5 تا 2.5 درصد در سال 2024 و 1.5 تا 2.5 درصد در سال 2025.

تصمیم CBR برای حفظ نرخ بهره روسیه در سطوح فعلی در حالی صورت می‌گیرد که مقامات و تحلیلگران اروپایی و آمریکایی نشان می‌دهند که انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو آمریکا در ماه مه افزایش بیشتری نرخ بهره را پیش از توقف متوقف کند.

برچسب ها در این داستان

بانک روسیه، بانک مرکزی، اقتصاد، تخمین ها، پیش بینی ها، تولید ناخالص داخلی، رشد، تورم، بهره، نرخ بهره، نرخ، نرخ بهره، روسیه، روسیه، تحریم ها، تنش ها، تجارت

آیا فکر می کنید بانک روسیه در اواخر سال جاری نرخ بهره را افزایش خواهد داد؟ پیش بینی های خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.