بدترین روپیه هند پشت آن است. جریان ورودی در سال 2023 بسیار مهم است

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: یک اسکناس روپیه هند در این عکس تصویری دیده می شود. 1 ژوئن 2017. رویترز/توماس وایت/تصویر نوشته آنوشکا تریودی بمبئی (رویترز) – معامله گران و تحلیلگران گفتند که روپیه هند احتمالاً در اوایل سال 2023 در یک محدوده محدود باقی می ماند، اما احتمالاً بدترین وضعیت پشت آن است. پول

کد خبر : 299849
تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
بدترین روپیه هند پشت آن است.  جریان ورودی در سال 2023 بسیار مهم است

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: یک اسکناس روپیه هند در این عکس تصویری دیده می شود. 1 ژوئن 2017. رویترز/توماس وایت/تصویر

نوشته آنوشکا تریودی

بمبئی (رویترز) – معامله گران و تحلیلگران گفتند که روپیه هند احتمالاً در اوایل سال 2023 در یک محدوده محدود باقی می ماند، اما احتمالاً بدترین وضعیت پشت آن است.

پول محلی در بیشتر ماه دسامبر نزدیک به پایین‌ترین سطح عمر خود بوده است، اما سرمایه‌گذاران می‌گویند که دلیلی برای نگرانی نیست زیرا آنها به جریان‌های ورودی به سهام و بدهی‌ها در سال 2023 و رکود احتمالی در اقتصادهای جهانی امیدوار بودند.

Abhilash Koikkara، رئیس فارکس، Nuvama Professional Clients Group، گفت: «در شش ماه آینده، روپیه باید بهتر از همتایان آسیایی باشد.

او افزود: “جریان های سهام باید بازگردد، زیرا احتمال رکود در اقتصادهای جهانی وجود دارد، اما هند باید در برابر آن محافظت شود. به علاوه، کاهش قیمت کالاها می تواند به کسری تجاری ما کمک کند.”

داده‌های بانک مرکزی هند (RBI) در روز پنجشنبه نشان داد که کسری حساب جاری هند در سه ماهه جولای تا سپتامبر به دلیل قیمت‌های بالای کالاها که کسری تجاری را افزایش داد، به بالاترین حد بیش از 9 سال اخیر رسید.

و در حالی که قیمت جهانی کالاها و دلار آمریکا در سه ماهه آخر سال 2022 کاهش یافت، روپیه نتوانست از آن سرمایه گذاری کند. بدتر شدن موازنه های خارجی و نگرانی ها در مورد کاهش صادرات تاثیرگذار بود.

روپیه قرار است سال را با کاهشی نزدیک به 11 درصد در برابر دلار آمریکا به پایان برساند که بدترین عملکرد سالانه آن از سال 2013 است. [INR/]

معامله گران همچنین کمبود دلار نقدی را در اوایل ماه دسامبر، به دلیل تقاضا توسط واردکنندگان، شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی که احتمالاً دارایی های خود را به کشور بازگرداندند، به عنوان دلایلی برای ضعف پول داخلی عنوان کردند.

اکثر بانکداران و تحلیلگران پیش بینی کردند که روپیه در سه ماهه اول سال 2023 در محدوده 81.50-83.50 معامله می شود و RBI مداخله می کند تا از هرگونه نوسانات شدید جلوگیری کند و همچنین به دنبال بازسازی ذخایر ارزی خود است.

سرمایه‌گذاران خارجی تاکنون در سال 2022 حدود 16.5 میلیارد دلار سهام فروخته‌اند، در حالی که در سال 2021، 3.76 میلیارد دلار خرید کرده‌اند. نحوه انجام جریان‌ها برای ثروت روپیه در سال 2023 بسیار مهم است.

ریتش آگاروال، رئیس خزانه داری بانک سی تی بی سی، گفت: «جریان های ورودی معمولاً در ژانویه آغاز می شود، اما من فکر می کنم تقاضای دلار همچنان از عرضه ای که در حال آمدن است بسیار بیشتر خواهد بود، بنابراین ممکن است تنها یک افزایش اولیه وجود داشته باشد.»

وی اضافه کرد که چگونگی تحول وضعیت کووید در چین و سایر نقاط جهان خطری است که باید به دقت مراقب آن باشیم زیرا این امر می تواند دوباره دلار را تقویت کند و پیش بینی کرد که روپیه می تواند در اوایل سال آینده به سطح 84 سقوط کند.

(1 دلار = 82.7600 روپیه هند)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.