بدافزاری که به ۱۲۸ میلیون کاربر iOS حمله کرد

این بدافزار درون اپ‌ها قرار می‌گرفت تا در یک کمپین هماهنگ، داده‌های کاربران را استخراج کند. اگرچه این بدافزار به سرعت کارایی‌اش را از دست داد، اما جزئیات درباره میزان تاثیرگذاری آن روی کاربران محصولات اپل منتشر نشد. حالا ایمیل‌هایی که به عنوان بخشی از دادگاه اپیک گیمز و اپل منتشر شده، اطلاعات واضحی درباره آن

کد خبر : 51493
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
بدافزاری که به ۱۲۸ میلیون کاربر iOS حمله کرد



این بدافزار درون اپ‌ها قرار می‌گرفت تا در یک کمپین هماهنگ، داده‌های کاربران را استخراج کند. اگرچه این بدافزار به سرعت کارایی‌اش را از دست داد، اما جزئیات درباره میزان تاثیرگذاری آن روی کاربران محصولات اپل منتشر نشد.

حالا ایمیل‌هایی که به عنوان بخشی از دادگاه اپیک گیمز و اپل منتشر شده، اطلاعات واضحی درباره آن در اختیارمان قرار می‌دهد. طبق این ایمیل‌ها، در مجموع ۱۲۸ میلیون کاربر iOS بیش از ۲۵۰۰ اپ آلوده به این بدافزار را دانلود کرده بودند. نزدیک به ۱۸ میلیون این کاربران در ایالات متحده آمریکا بودند.

در کنار افشای میزان بزرگی این هک، ایمیل‌ها شامل جزئیاتی درباره اقدامت اپل و نحوه اطلاع‌رسانی به قربانیان هم می‌شود: «با توجه به شمار بالای مشتریانی که می‌توانستند تحت تاثیر این حمله قرار بگیرند، آیا می‌خواستیم برای تمام کاربران ایمیل بفرستیم؟ باید به این موضوع توجه کرد که چنین اقدامی با چالش‌های زبانی مربوط به مناطق مختلف همراه است، چرا که این اپ‌ها در کشورهای مختلفی در سراسر دنیا دانلود شده‌اند.»

این گفته «مت فیشر»، معاون ریاست اپ استور مورد تایید مدیر تجربه مشتری آیتونز در آن زمان، «دیل باگول» هم قرار گرفت و چنین اقدامی را چالش‌برانگیزی دانست: «تنها می‌خواهیم انتظارات درستی داشته باشیم. ما ابزار درخواست انبوه داریم که امکان ارسال ایمیل‌ها را فراهم می‌کند، با این حال همچنان در حال آزمایش هستیم. با این آزمایش‌ها می‌خواهیم مطمئن شویم که می‌توانیم بطور دقیق نام برنامه‌ها را برای هر مشتری اعلام کنیم.»

باگول همچنین به محدودیت این ابزار هم اشاره کرده. به گفته این مقام مسئول، ارسال ایمیل به ۱۲۸ میلیون نفر می‌تواند یک هفته طول بکشد.

اگرچه این بدافزار بیش از ۱۰۰ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد، با این حال چندان پیچیده یا خطرناک نبود. در آن زمان، اپل گفته بود به اطلاعاتی مبنی بر سوءاستفاده از این بدافزار برای جمع‌آوری داده‌ای شخصی قابل شناسایی دست پیدا نکرده است.

۲۱۲۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.