بخش فین‌تک آفریقا یکی از بالاترین نرخ‌های رشد سالیانه را در تامین مالی در سال 2021 داشت – فین‌تک بیت‌کوین نیوز

[ad_1] یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، استارت‌آپ‌های فین‌تک آفریقایی ۶۱ درصد از ۲.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این قاره را به خود اختصاص دادند. در حالی که سهم آن از بودجه جهانی فین‌تک کمی بیش از یک درصد است، بخش فین‌تک این قاره همچنان یکی از بالاترین نرخ‌های رشد سال

کد خبر : 274983
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
بخش فین‌تک آفریقا یکی از بالاترین نرخ‌های رشد سالیانه را در تامین مالی در سال 2021 داشت – فین‌تک بیت‌کوین نیوز

[ad_1]

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، استارت‌آپ‌های فین‌تک آفریقایی ۶۱ درصد از ۲.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این قاره را به خود اختصاص دادند. در حالی که سهم آن از بودجه جهانی فین‌تک کمی بیش از یک درصد است، بخش فین‌تک این قاره همچنان یکی از بالاترین نرخ‌های رشد سال به سال را در سطح جهانی ثبت کرده است.

“تعداد بالای معاملات بسته”

بر اساس یافته‌های یک مطالعه جدید Mastercard، استارت‌آپ‌های فین‌تک آفریقایی – که تعداد آنها از 311 در سال 2019 به 564 در سال 2021 افزایش یافته است – “61٪ از 2.7 میلیارد دلار استقرار در سراسر آفریقا در سال 2021” را تشکیل می‌دهند. یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد که سهم فین‌تک‌ها از رکورد بالای معاملات بسته در آن سال 27 درصد بوده است.

مطالعه مسترکارت: بخش فین‌تک آفریقا یکی از بالاترین نرخ‌های رشد سالیانه را در تامین مالی در سال 2021 داشت.

در مقایسه با 131.5 میلیارد دلاری که در سطح جهان جمع‌آوری شده است، سهم فین‌تک آفریقا از کل آن بسیار پایین است – کمی بیش از 1٪ از کل سال 2021. با این حال، از نظر نرخ رشد بودجه، این مطالعه اشاره کرد که این قاره – به ویژه منطقه جنوب صحرای آفریقا – یکی از بالاترین نرخ‌های رشد سال به سال را در سطح جهان داشت. گزارش مطالعه توضیح داد:

در منطقه جنوب صحرای آفریقا (SSA)، استارت‌آپ‌های فین‌تک در سال 2021 رشد سالانه 894 درصدی را به ثبت رساندند – دومین بالاترین در منطقه خاورمیانه، آفریقا و پاکستان در طول این دوره، و بالاترین نرخ رشد سالانه. در طول پنج سال گذشته SSA 1.56 میلیارد دلار بودجه دریافت کرد که بالاترین رقم در منطقه با اختلاف زیاد است.

با توجه به بودجه جمع آوری شده توسط استارت آپ های فین تک در هر کشور، یافته های مطالعه نشان می دهد که نیجریه، که خانه برخی از تک شاخ های فین تک این قاره است، در واقع به عنوان یک قطب پیشرو فین تک نه تنها در آفریقا بلکه در سراسر خاورمیانه و پاکستان ظاهر شده است. بر اساس یافته‌های این مطالعه، فین‌تک‌های کشور غرب آفریقا به تنهایی «یک سوم کل بودجه‌ای را که در سال 2021 برای فین‌تک مستقر شده بود، تشکیل می‌دادند». در داخل کشور، سهم فین‌تک‌ها از کل سرمایه‌های مخاطره‌آمیز افزایش‌یافته در همین دوره به 71 درصد رسید.

فین تک ها و شکاف محرومیت مالی

با توجه به اینکه چرا بخش فین‌تک همچنان سهم نامتناسبی از بودجه دریافت می‌کند، این مطالعه با عنوان «آینده فین‌تک در آفریقا» به شکاف طولانی‌مدت محرومیت مالی این قاره اشاره می‌کند و اینکه چگونه فین‌تک‌ها در حال ایجاد «شمولیت از پایه» هستند.

مطالعه مسترکارت: بخش فین‌تک آفریقا یکی از بالاترین نرخ‌های رشد سالیانه را در تامین مالی در سال 2021 داشت.

بسیاری از موفقیت های گذشته و پیش بینی شده این بخش در آینده نیز به بهبود نفوذ گوشی های هوشمند مرتبط است. همانطور که در گزارش 2022 GSMA نشان داده شده است، انتظار می رود که تعداد اتصالات تلفن هوشمند از 6.2 میلیارد مشاهده شده در سال 2021 به 7.5 میلیارد تا سال 2025 افزایش یابد.

در همین حال، این گزارش حاکی از آن است که نیجریه، همراه با آفریقای جنوبی و کنیا، به رشد این بخش ادامه خواهند داد. با این حال، این مطالعه نشان داد که نرخ رشد بخش فین‌تک به اولویت‌بندی مداوم قانون‌گذاران و سیاست‌گذاران برای «نفوذ اینترنت مقرون‌به‌صرفه و موبایل» بستگی دارد.

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.