بخش خصوصی غیرنفتی عربستان در ماه مارس به رشد خود ادامه می دهد

[ad_1] دبی (رویترز) – یک نظرسنجی در روز سه شنبه نشان داد که بخش خصوصی غیرنفتی عربستان سعودی در ماه مارس با افزایش تولید با سریع ترین نرخ در بیش از چهار سال گذشته، به سرعت رشد ثابت خود ادامه داد. سرفصل تنظیم فصلی شاخص مدیران خرید عربستان سعودی (PMI) S&P Global برای کل اقتصاد

کد خبر : 188322
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
بخش خصوصی غیرنفتی عربستان در ماه مارس به رشد خود ادامه می دهد

[ad_1]

دبی (رویترز) – یک نظرسنجی در روز سه شنبه نشان داد که بخش خصوصی غیرنفتی عربستان سعودی در ماه مارس با افزایش تولید با سریع ترین نرخ در بیش از چهار سال گذشته، به سرعت رشد ثابت خود ادامه داد.

سرفصل تنظیم فصلی شاخص مدیران خرید عربستان سعودی (PMI) S&P Global برای کل اقتصاد از 56.2 در فوریه به 56.8 در ماه مارس افزایش یافت که دقیقاً مطابق با میانگین سری از اوت 2009 بود.

دیوید اوون، اقتصاددان در کامپایلر نظرسنجی S&P Global، می‌نویسد: «PMI عربستان سعودی در ماه مارس به نشان‌دهنده رشد قوی در اقتصاد غیرنفتی ادامه داد، زیرا کسب‌وکارها و فعالیت‌های جدید به شدت در راستای بهبود تقاضای مشتریان افزایش یافتند».

«زنجیره‌های تأمین نیز استحکام خود را نشان دادند و زمان‌های سرب به مدت سه سال به بیشترین میزان کاهش یافتند. به نوبه خود، شرکت ها خرید خود را با سریع ترین نرخ از دسامبر 2017 افزایش دادند و از ظرفیت های بالاتر حمایت کردند.

زیرشاخص تولید از 60.4 در فوریه به 62.4 رسید که بالاتر از میانگین سری 61.4 بود. سفارشات جدید نیز افزایش یافت و سفارشات صادراتی جدید پس از دو ماه انقباض به رشد بازگشت.

احساسات مربوط به تولید در 12 ماه آینده در محدوده رشد باقی ماند، هرچند کمتر از ماه فوریه و پایین تر از روندهای تاریخی. حدود 14 درصد از پاسخ دهندگان انتظار داشتند تولید بالاتری در سال آینده داشته باشند.

زیرشاخص اشتغال برای اولین بار در یک سال به زیر سطح 50.0 سقوط کرد.

در گزارش PMI آمده است: «داده‌های سطح بخش نشان می‌دهد که کاهش نیروی انسانی در شرکت‌های ساختمانی، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی در تضاد با توسعه خدمات و تولید است».

فشار هزینه ها در پادشاهی در ماه مارس افزایش یافت زیرا قیمت های بالای کالاها در پی حمله روسیه به اوکراین نوسان شد. دستمزد کارکنان نیز افزایش یافت، هرچند اندکی.

«افزایش قیمت بنزین و مواد خام تا حد زیادی به هزینه‌های شرکت‌ها اضافه شد. با این حال، با بهبود فروش، کسب‌وکارها توانستند قیمت‌های تولید خود را بر این اساس افزایش دهند – هم هزینه‌ها و هم هزینه‌ها با قوی‌ترین نرخ‌ها از آگوست 2020 افزایش یافتند.

(گزارش یوسف صبا؛ ویرایش توسط هیو لاوسون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.