بحران اوکراین، 46 روز و هشدار روسیه در مورد “رویروی مستقیم نظامی با آمریکا”

[ad_1] آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا پیشتر به نیوزویک گفته بود که غرب روسیه را تحریک می کند. این نماینده گفت: “ما هشدار می دهیم که چنین اقداماتی خطرناک است.” آنها می توانند ایالات متحده و فدراسیون روسیه را به مسیر رویارویی نظامی مستقیم هدایت کنند. در همین حال، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی

کد خبر : 191438
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۴:۵۹
بحران اوکراین، 46 روز و هشدار روسیه در مورد “رویروی مستقیم نظامی با آمریکا”

[ad_1]

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا پیشتر به نیوزویک گفته بود که غرب روسیه را تحریک می کند.

این نماینده گفت: “ما هشدار می دهیم که چنین اقداماتی خطرناک است.” آنها می توانند ایالات متحده و فدراسیون روسیه را به مسیر رویارویی نظامی مستقیم هدایت کنند.

در همین حال، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که نیروهای اوکراینی در حال عقب راندن نیروهای روسی با موفقیت هستند به طوری که مهاجمان مجبور به جمع‌بندی، بازسازی و تمرکز مجدد شده‌اند.

سالیوان در گفتگو با شبکه خبری CBS Face The Nation گفت: «روسیه رفتار خود را در این جنگ تغییر داده است. آنها عقب نشینی کرده اند. آنها از قلمرو قابل توجهی در شمال و شمال شرق اوکراین عقب نشینی کرده اند. دلیل اصلی اینکه آنها این تنظیمات را انجام دادند این بود که توسط اوکراینی ها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

حمله به اوکراین در چهل و ششمین روز خود است و هیچ نشانه ای از کاهش تنش یا چشم انداز آتش بس در میز مذاکره وجود ندارد. بازارها این سوال را مطرح می کنند که آیا سیاست ایالات متحده می تواند در مورد تهیه تسلیحات برای اوکراین تغییر کند یا خیر؟

در اخبار مرتبط، روزنامه تایمز گزارش می‌دهد که به گفته مقامات، روسیه مرتکب یک “اشتباه استراتژیک بزرگ” شده است زیرا به نظر می‌رسد فنلاند و سوئد آماده پیوستن به ناتو در تابستان هستند.

واشنگتن در حال انجام اقداماتی است که ارتش روسیه را گسترش می دهد و ائتلاف غربی را از 30 به 32 عضو افزایش می دهد که نتیجه مستقیم تهاجم رئیس جمهور پوتین به اوکراین است.

مقامات ایالات متحده گفتند که عضویت هر دو کشور شمال اروپا در ناتو “موضوع گفتگو و جلسات متعدد” در جریان مذاکرات وزرای خارجه این ائتلاف در هفته گذشته با حضور سوئد و فنلاند بود. یکی از مقامات ارشد آمریکایی گفت: “چگونه این می تواند چیزی جز یک اشتباه بزرگ استراتژیک برای پوتین باشد؟”

انتظار می رود درخواست فنلاند در ماه ژوئن و سوئد نیز دنبال شود.

در همین حال لهستان نفس خود را حبس کرده و در مرزها تجمع می کند و جلسات آموزشی را برای محافظت از خاک ناتو تشدید می کند. لهستان بودجه دفاعی خود را 6 میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.