ببر تا زنده بمانی! – خبرآنلاین

[ad_1] ایمان گودرزی؛ فاصله دو امتیازی با صدرنشین لیگ برتر و اختلاف یک امتیازی با تیم دوم، قهرمانی را برای استقلال دشوار کرده است. آبی‌ها عملاً نیاز دارند که پرسپولیس در سه بازی باقی مانده خود چهار امتیاز از دست بدهد وسپاهان نیز دو امتیاز تا استقلال با برتری در سه بازی باقی مانده قهرمان

کد خبر : 355328
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۴۴
ببر تا زنده بمانی! – خبرآنلاین

[ad_1]

ایمان گودرزی؛ فاصله دو امتیازی با صدرنشین لیگ برتر و اختلاف یک امتیازی با تیم دوم، قهرمانی را برای استقلال دشوار کرده است. آبی‌ها عملاً نیاز دارند که پرسپولیس در سه بازی باقی مانده خود چهار امتیاز از دست بدهد وسپاهان نیز دو امتیاز تا استقلال با برتری در سه بازی باقی مانده قهرمان لیگ برتر شود.

وضعیت استقلال در رتبه سوم جدول به گونه‌ای است که دیگر با امتیاز مساوی و بواسطه تفاضل گل بهتر قهرمان لیگ برتر نخواهد شد و باخت به سپاهان و پرسپولیس در بازی‌های رو در رو عملاً همه شانس‌های استقلالی‌ها را برای رسیدن به قهرمانی با امتیاز مساوی از بین برده است.

حتی پیش از دربی که استقلال با وجود امتیاز مساوی با سپاهان در صدر جدول قرار داشت، صدرنشین قطعی لیگ به شمار نمی‌رفت و اگر در ادامه لیگ به صدرنشینی خود با امتیاز مساوی ادامه می‌داد، در هفته پایانی جای خود را به سپاهان که آن روز تیم دوم بود، می‌داد. به همین دلیل استقلال نیاز داشت که اولاً خودش امتیازی از دست ندهد و در مرحله بعد رقبایش نیز امتیاز از دست بدهند تا کار به شمارش امتیازات در بازی رو در رو نکشد.

البته استقلال با شکست در دربی تا رتبه سوم سقوط کرد و حالا برای بازگشت دوباره به صدر جدول نیازمند فرصت سوزی‌های مدعیان است. شاید روی کاغذ قهرمانی استقلال تا حدی نشدنی جلوه کند و این طور به نظر برسد که استقلال دیگر شانسی برای قهرمانی ندارد اما اتفاقاتی در لیگ برتر رخ داده که همه معادلات را ناگهان برهم زده است. قهرمانی استقلال در لیگ هشتم همین گونه رخ داد. استقلال در مشهد با کمترین امید ممکن مقابل پیام قرار گرفت و ذوب آهن اگر یک تساوی مقابل فولاد خوزستان به دست می‌آورد، استقلال قهرمان نمی‌شد اما فولاد طی یک بازی اعجاب انگیز با چهار گل از سد ذوب آهن گذشت و استقلال هم پیام را برد تا در کمال شگفتی جام قهرمانی را درکنار جوار امام رضا(ع) به دست آورد.

ببر تا زنده بمانی!

حالا نیز احتمال قهرمانی استقلال بواسطه معادلاتی که وجود دارد کم نیست. چه بسا سپاهان مقابل نفت مسجد سلیمان به بن‌بست بخورد و پرسپولیس نیز مقابل پیکان به برتری نرسد. یک تساوی از سوی دو تیم استقلال را به صدر جدول نزدیک‌تر خوهد کرد و حالات روانی نامناسبی را برای دیگر رقبا به وجود خواهد آورد. هرچند که رقم‌خوردن این فعل و انفعالات منوط به برتری استقلال مقابل صنعت نفت آبادان است و آبی‌ها باید عصر جمعه شاگردان ویسی را شکست دهند و با خیال آسوده‌تر به بازی پرسپولیس مقابل پیکان نگاه کنند.

هرچند که باشگاه استقلال خواستار برگزاری همزمان بازی‌های هفته بیست و هشتم بود اما روز گذشته خبرهایی به باشگاه استقلال رسید که همزمانی برگزاری این دو بازی شدنی نیست و استقلال و سپاهان باید در همان عصر جمعه مقابل رقبای خود قرار بگیرند. این خبر بدان معنا است که برگزاری بازی میان استقلال و صنعت نفت آبادان قطعی شده و آبی‌ها باید خود را از لحاظ روحی و روانی آماده بازی یک روز زودتر از پرسپولیس کنند.

ساپینتو در این بازی کوین یامگا را در اختیار ندارد اما آخرین خبرها حکایت از حضور داسیلوا در ترکیب اصلی استقلال دارد. اگر داسیلوا برسد، دغدغه سرمربی استقلال مقابل صنعت نفت آبادان که در هفته‌های اخیر با مربیگری ویسی جانی تازه گرفته، کاهش خواهد یافت و استقلال می‌تواند روی ۳ امتیاز این بازی حساب ویژه باز کند.

در دیگر خطوط نیز استقلال مشکل آنچنانی نخواهد داشت و اگر در اوج هماهنگی باشد، تعداد موقعیت‌هایی که استقلال مقابل صنعت نفت آبادان به دست خواهد آورد، کم نخواهد بود. مهم است که مهاجمان استقلال از این فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرند تا اتفاقی که در جم رخ داد تکرار نشود. استقلال در آن بازی حذفی بارها در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما این موقعیت‌ها یکی بعد از دیگری از کف رفت تا بازی به وقت‌های اضافه برود و استقلال دقایق پرآشوبی را برای گذر از تیم لیگ یکی پارس جم پشت سربگذارد.

۲۵۷ ۲۵۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.