با RGB، شبکه لایتنینگ بیت کوین اکنون می تواند دارایی های آلت کوین را منتقل کند

[ad_1] با استفاده از پروتکل RGB، کاربران می‌توانند آلتکوین‌ها را به بیت کوین UTXO اختصاص دهند و امکان انتقال استیبل کوین‌ها را در شبکه لایتنینگ و موارد دیگر فراهم کنند. شبکه لایتنینگ بدون شک تاثیرگذارترین و مهم ترین نوآوری است که تاکنون در بیت کوین دیده شده است. این تراکنش‌های سریع و ارزان را امکان‌پذیر

کد خبر : 342086
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
با RGB، شبکه لایتنینگ بیت کوین اکنون می تواند دارایی های آلت کوین را منتقل کند

[ad_1]

با استفاده از پروتکل RGB، کاربران می‌توانند آلتکوین‌ها را به بیت کوین UTXO اختصاص دهند و امکان انتقال استیبل کوین‌ها را در شبکه لایتنینگ و موارد دیگر فراهم کنند.

شبکه لایتنینگ بدون شک تاثیرگذارترین و مهم ترین نوآوری است که تاکنون در بیت کوین دیده شده است. این تراکنش‌های سریع و ارزان را امکان‌پذیر می‌کند که فضایی را در بلاک چین اشغال نمی‌کند، در حالی که تمام ویژگی‌های مقاوم در برابر سانسور و غیرقابل اعتماد بیت‌کوین را حفظ می‌کند. در حالی که لایتنینگ هنوز هم فضایی برای رشد و بهبود دارد، هم از نظر ثبات تکنولوژیکی و هم از نظر پذیرش، در حال حاضر ثابت کرده است که راه حلی غیرقابل جایگزین برای پرداخت های ارزان و بدون اعتماد است، با بیش از 100 میلیون دلار ظرفیت شبکه و تعداد روزافزون کسب و کار. اتخاذ آن به عنوان یک روش پرداخت

چنین نوآوری هایی به نفع پذیرش بیت کوین هستند، اما می توانند برای انواع دیگر دارایی های دیجیتال نیز مفید باشند. در حال حاضر، اکثر دارایی های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین به صورت آلت کوین منتشر می شوند که تضمین های امنیتی و مقاومت در برابر سانسور را مانند بیت کوین ارائه نمی دهند، زیرا هدف آنها دستیابی به تراکنش های ارزان و کم تاخیر با قربانی کردن تمرکززدایی است، به این معنی که آنها به عنوان غیرمتمرکز عمل می کنند. سیستم های نیمه متمرکز فاکتو اما با توانایی انتقال دارایی های دیجیتال از طریق شبکه لایتنینگ، بسیاری از موارد استفاده که نیاز به تراکنش های ارزان و سریع دارند، در نهایت می توانند از بی اعتمادی بیت کوین نیز بهره مند شوند.

یکی از موارد استفاده محبوب که مطمئناً از آن سود می برد، استیبل کوین ها است. نمونه هایی مانند USDT در حال حاضر به طور گسترده برای پرداخت های دیجیتال و حواله ها استفاده می شود، به ویژه در کشورهای در حال توسعه که زیرساخت های مالی قدیمی همیشه کاربردی نیست و ارزهای محلی بی ثبات هستند.

با لایتنینگ، افراد بیشتری می‌توانند از استیبل کوین‌ها استفاده کنند و از آن‌ها برای پرداخت استفاده کنند. این امر در بهبود ثبات مالی افرادی که در غیر این صورت مجبور به استفاده از ارز محلی هستند که (حتی) ناپایدارتر از دلار آمریکا هستند، سودمند خواهد بود، در حالی که آنها را یک قدم به پذیرش بیت کوین نزدیکتر می کند، زیرا با فناوری آن آشنا می شوند، حتی در حالی که آنها هنوز با نوسانات آن راحت نیستند. همچنین، دارایی‌های دیجیتالی اضافی در لایتنینگ نه تنها به انتشار استیبل کوین‌ها و سایر موارد استفاده توکن‌سازی سود می‌رساند، بلکه به طور همزمان به خود بیت‌کوین کمک می‌کند، زیرا زیرساخت‌های سازگارتر با فناوری ساخته می‌شوند (به عنوان مثال، پایانه پرداخت که استیبل کوین‌ها را روی لایتنینگ می‌پذیرد بسیار مفید خواهد بود. به راحتی بیت کوین را نیز بپذیرید).

علاوه بر این، هنگامی که استیبل‌کوین‌ها و سایر دارایی‌ها در شبکه لایتنینگ وجود دارند، می‌توان عملکردهای تبادل غیرمتمرکز را مستقیماً از طریق لایتنینگ انجام داد، با دو گره که می‌توانند بیت کوین را به صورت اتمی در برابر سایر دارایی‌ها با همان سرعت و هزینه پرداخت لایتنینگ مبادله کنند. خطرات طرف مقابل این نشان دهنده بهبود قابل توجهی در وضعیت فعلی صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) است، به این معنی که افراد بیشتری می‌توانند از صرافی‌های متمرکز فاصله بگیرند و دیگر نیازی به اعتماد به شخص ثالث در مورد وثیقه خود نداشته باشند.

آوردن دارایی های دیجیتال بیشتر به شبکه لایتنینگ

بنابراین، چگونه می توان به همه اینها دست یافت؟

اول از همه، ما به راهی برای صدور و انتقال دارایی ها در بلاک چین بیت کوین نیاز داریم، و این با پروتکل RGB امکان پذیر است، که به کاربران امکان می دهد یک قرارداد خارج از زنجیره ایجاد کنند که دارایی های جدید صادر می کند و آنها را به یک بیت کوین UTXO تخصیص می دهد. سپس می‌توان چنین دارایی‌هایی را با استفاده از انتقال‌های تایید شده توسط مشتری جابه‌جا کرد (می‌توانید در مقاله قبلی درباره نحوه عملکرد RGB بیشتر بخوانید).

نمونه ای از دارایی RGB که صادر شده و متعاقباً بین UTXOهایی که توسط طرف های مختلفی که به یکدیگر پول پرداخت می کنند کنترل می شود. تمام تصاویر این مقاله توسط نویسنده ایجاد شده است.

هنگامی که دارایی‌های RGB را در زنجیره داریم، می‌توان با ارسال آن‌ها به UTXO multisig که برای باز کردن کانال استفاده می‌شود، آنها را به کانال‌های لایتنینگ اضافه کرد و زمانی که داخل آن قرار گرفت، می‌توان آن‌ها را مانند لایتنینگ معمولی بیت‌کوین، بین شرکت‌کنندگان جابه‌جا کرد و مسیریابی کرد. مبلغ پرداختی.

برای تضمین امنیت یک کانال RGB، در هر به‌روزرسانی کانال، دارایی‌ها از multisig بودجه به خروجی‌های ایجاد شده توسط تراکنش تعهد لایتنینگ ارسال می‌شوند، به این معنی که اگر یک وضعیت قدیمی از کانال پخش شود، ممکن است یک RGB راه‌اندازی شود. معامله مجازات (همراه با بیت کوین) و گرفتن تمام دارایی های RGB مهاجم.

نمونه ای از تراکنش تعهد لایتنینگ با انتقال RGB اختصاصی آن که دارایی ها را از کانال مولتی سیگ به خروجی های ایجاد شده توسط تراکنش تعهد منتقل می کند. به این ترتیب، اگر آلیس یک حالت قدیمی را پخش کند، باب می‌تواند با استفاده از راز خود برای بیت کوین و همه دارایی‌های اختصاص داده شده به آن خروجی، تراکنش مجازات را آغاز کند.

شایان ذکر است که برای نهایی شدن موفقیت‌آمیز پرداخت، باید تمام کانال‌هایی که از طریق آن هدایت می‌شود نقدینگی کافی در دارایی خاص در حال انتقال داشته باشند. این به این معنی است که هر دارایی RGB باید نمودار شبکه روشنایی خود را داشته باشد و در واقع، فقط دارایی های بسیار محبوب می توانند به آن دست یابند (مثلاً استیبل کوین).

فراتر از استیبل کوین های محبوب

با این حال، برای دارایی‌های کمتر محبوب، هنوز چند گزینه برای استفاده از سازگاری RGB Lightning Network وجود دارد. ساده‌تر راه‌اندازی یک شبکه کاملاً متمرکز است که در آن همه افراد به تعداد محدودی از گره‌های اصلی متصل می‌شوند، بنابراین بر یک مدل تقریباً هاب و اسپیک متکی هستند. در حالی که این ضمانت‌های مقاومت در برابر سانسور یک شبکه غیرمتمرکز را ارائه نمی‌کند، اما همچنان می‌تواند برای موارد استفاده زیادی (مثلاً توکن‌های درون بازی) به این هدف عمل کند.

گزینه دوم موجود این است که از گره های مبادله برای مبادله یک دارایی با نقدینگی پایین در برابر یک دارایی نقدشونده تر، استفاده از دومی برای مسیریابی آسان تر پرداخت به مقصد و سپس مبادله مجدد با دارایی با نقدینگی پایین تر استفاده کنید تا بتواند به ذینفع پرداخت تحویل داده شود. با این حال، این راه حل نیز بدون مشکل نیست، زیرا گره های مبادله برای ارائه خدمات سوآپ، اسپردی را دریافت می کنند، که برای دارایی های غیر نقدی احتمالاً قابل توجه است و باید دو بار پرداخت شود.

نمایش گرافیکی یک شبکه لایتنینگ ممکن با کانال های RGB رنگ. دایره های خاکستری نشان دهنده گره های عادی شبکه لایتنینگ هستند، در حالی که دایره های رنگی نشان دهنده گره هایی هستند که از یک دارایی RGB خاص پشتیبانی می کنند. هنگام انتقال یک دارایی در طول مسیر لایتنینگ، گره هایی وجود خواهند داشت که دارای کانال های رنگی و معمولی بیت کوین هستند که می توانند به عنوان صرافی عمل کنند تا با اعمال نفوذ نقدینگی بیت کوین، پرداخت به مقصد برسد.

صرف‌نظر از اصطکاک‌های اجتناب‌ناپذیری که برای دارایی‌های غیر نقدی وجود خواهد داشت، داشتن پل‌های نقدینگی با دسترسی آسان بین دارایی‌ها برای ایجاد یک اکوسیستم بهم پیوسته‌تر با پروژه‌های متعددی که می‌توانند به زیرساخت‌های فن‌آوری یکسان کمک کنند، بسیار سودمند است.

بلوک های ساختمانی آماده استفاده هستند

بنابراین، مرحله فعلی توسعه پیرامون RGB در لایتنینگ چیست؟ اخیراً، تیم RGB Bitfinex (که این نویسنده بخشی از آن است) rgb-lighting را منتشر کرد، یک گره لایتنینگ کاملاً کارآمد برای دارایی‌های RGB، که به خودی خود نشان دهنده یک دستاورد بزرگ فناوری است. و همزمان، سایر پیاده‌سازی‌های Lightning نیز در حال برنامه‌ریزی برای پشتیبانی از RGB هستند، مانند گره LNP Maxim Orolvsky. در حالی که در زمان نگارش این مقاله (مارس 2023) هنوز به اندازه کافی بالغ نشده است تا بتوان با مقادیر زیادی پول از آن استفاده کرد، تمام پشته‌های تکنولوژیکی و بلوک‌های ساختمانی مورد نیاز برای شروع ساخت برنامه‌ها و استفاده از کیس‌ها در RGB و Lightning وجود دارد و آماده است. استفاده شده.

برای درک بهتر نحوه عملکرد RGB و نحوه انتقال دارایی ها به داخل کانال های لایتنینگ، برای یافتن منابع بیشتر به rgb.info مراجعه کنید.

این یک پست مهمان توسط فدریکو تنگا است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.