با 109 سالگی فدرال رزرو، قدرت خرید دلار آمریکا از زمان ایجاد آن بیش از 96 درصد کاهش یافت – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1] 109 سال پیش، فدرال رزرو آمریکا ایجاد شد و از آن روز تاکنون، قدرت خرید دلار آمریکا به شدت کاهش یافته است. از زمان شروع فدرال رزرو، بیش از 96 درصد از قدرت خرید دلار از طریق تورم پاک شده است. قدرت خرید دلار آمریکا پس از ایجاد فدرال رزرو در 24 دسامبر 1913

کد خبر : 297995
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۲:۳۰
با 109 سالگی فدرال رزرو، قدرت خرید دلار آمریکا از زمان ایجاد آن بیش از 96 درصد کاهش یافت – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1]

109 سال پیش، فدرال رزرو آمریکا ایجاد شد و از آن روز تاکنون، قدرت خرید دلار آمریکا به شدت کاهش یافته است. از زمان شروع فدرال رزرو، بیش از 96 درصد از قدرت خرید دلار از طریق تورم پاک شده است.

قدرت خرید دلار آمریکا پس از ایجاد فدرال رزرو در 24 دسامبر 1913 کاهش می یابد

در طول صد سال گذشته، اقتصاددانان فدرال رزرو ایالات متحده را مسئول بخش زیادی از افزایش تورم آمریکا می دانند. توماس سوول، اقتصاددان و نظریه پرداز اجتماعی آمریکایی، از فدرال رزرو به عنوان یک “سرطان” یاد می کند و سیاستمداران سابق مانند ران پل از توده ها خواسته اند که فدرال رزرو را لغو کنند. قبل از ایجاد فدرال رزرو در 23 دسامبر 1913، آمریکا دو بانک مرکزی داشت که قبل از بانک مرکزی فعلی ایالات متحده بود.

اولین بانک مرکزی ایالات متحده در سال 1791 شروع به کار کرد که اولین بانک ایالات متحده بود، یک موسسه مالی که در آن زمان توسط کنگره طراحی شده بود. دومین تلاش برای ایجاد بانک مرکزی در آمریکا در سال 1816 با تشکیل دومین بانک ایالات متحده بود. سومین بانک مرکزی مؤسسه مالی فعلی است که ما امروز با نام فدرال رزرو می شناسیم و به طور رسمی 109 سال پیش درست قبل از شب کریسمس ایجاد شد.

به دلیل وحشت سال 1907، آمریکایی ها در آن زمان متقاعد شده بودند که یک بانک مرکزی لازم است. مجموعه‌ای از جلسات مخفی در جزیره جکیل که شامل نخبگان ارشد مالی آمریکا و به اصطلاح «تراست پول» می‌شد، پایه‌های سیستم فدرال رزرو را ایجاد کرد. مردم آمریکا در مورد دیدارهای سناتور نلسون آلدریچ و “خانه مورگان” در تاریکی نگه داشته شدند.

جلسات مخفی جزیره جکیل در 20 نوامبر 1910 و 30 نوامبر 1910 برگزار شد. مجلس نمایندگان در 22 دسامبر 1913 به قانون فدرال رزرو رأی داد، مجلس سنای ایالات متحده در روز بعد به این قانون رأی داد و رئیس جمهور وودرو. ویلسون این قانون را در شب کریسمس امضا کرد. از آن زمان، دلارهایی که آمریکایی‌ها از آن استفاده می‌کنند و ادعا می‌کنند «سفته‌ای» با حمایت فدرال رزرو آمریکا هستند، ارزش قابل توجهی را از دست داده‌اند.

علاوه بر این، برخی می‌گویند که «تنها در صورتی که سرعت انبساط پول از سرعت افزایش تولید کالا پیشی بگیرد، افزایش عمومی قیمت‌ها خواهیم داشت». با این حال، برخی افراد همچنین اصرار دارند که انواع دیگر مداخلات دولت مانند هزینه‌های غیرمنطقی، تحریم‌ها و مقررات می‌تواند باعث افزایش غیرطبیعی قیمت کالاها و خدمات شود.

بر اساس گزارش موسسه امریکن اینترپرایز، آمارها نشان می دهد که بین سال های 1913 تا 2017، دلار آمریکا بیش از 96 درصد از قدرت خرید خود را از دست داده است. معیارهای سال 2022 نشان می دهد که 1 دلار در سال 1913 معادل 30.07 دلار در قدرت خرید امروز است. یکی از گزارش‌ها می‌گوید: «دلار بین سال‌های 1913 تا امروز میانگین نرخ تورم 3.17 درصدی در سال داشت که باعث افزایش قیمت 2907.18 درصدی شد.»

گزارشی که سال گذشته توسط visualcapitalist.com منتشر شد، توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان در سال 1933، ده بطری آبجو را با یک دلار سبز خریداری کرد و امروز، خوش شانس هستید که یک قهوه کوچک با آن 1 دلار تهیه کنید. از سال 2020، تورم افزایش یافته است زیرا فدرال رزرو ایالات متحده عرضه پولی را به میزان قابل توجهی طی سه سال گذشته افزایش داده است.

گوویند بوتادا، نویسنده Visualcapitalist.com توضیح داد: «عرضه پول (M2) در ایالات متحده طی دو دهه گذشته به شدت افزایش یافته است، از 4.6 تریلیون دلار در سال 2000 به 19.5 تریلیون دلار در سال 2021 افزایش یافته است. وی افزود: «اثرات افزایش عرضه پول با بحران مالی سال 2008 و اخیراً با همه‌گیری کووید-19 تشدید شد – در واقع، حدود 20 درصد از کل دلار آمریکا در عرضه پول، یعنی 3.4 تریلیون دلار، ایجاد شد. تنها در سال 2020.

جنگ اوکراین و روسیه باعث افزایش قیمت انرژی شده است زیرا تعداد زیادی از کشورهای غربی مانند ایالات متحده روسیه را تحریم کرده اند. تحریم ها به نوبه خود باعث افزایش قیمت نفت و گاز طبیعی شد، زیرا روسیه یکی از بزرگترین تامین کنندگان سوخت های فسیلی در جهان است. علاوه بر این، مقامات دولت ایالات متحده نوار قرمز زیادی را بر شرکت هایی اعمال کرده اند که به اصطلاح اصلاحات تغییرات آب و هوایی را دنبال نمی کنند.

بین هزینه‌های نظامی دولت ایالات متحده، افزایش عظیم M2 پولی فدرال رزرو از سال 2020، و مقررات گسترده تغییرات آب و هوایی، همگی به افزایش قیمت‌ها در سراسر کشور کمک کرده‌اند. به همین دلیل است که طرفداران بازار آزاد جایگزین هایی مانند فلزات گرانبها و ارزهای دیجیتال را دوست دارند. به عنوان مثال، فلزات گرانبها کمیاب هستند و نمی توان آنها را مانند ارزهای فیات بر اساس هوس چاپ کرد.

فلزاتی مانند طلا و نقره نیز ارزش ذاتی دارند، زیرا به طور گسترده برای چیزهایی مانند جواهرات، قطعات کامپیوتر و سکه استفاده می شوند. اگرچه، هم فلزات گرانبها و هم ارزهای فیات می توانند از نظر شکل فیزیکی دست و پا گیر باشند، زیرا نگهداری مقدار زیادی طلا یا پشته های دلار آمریکا نیازمند امنیت و محرمانه بودن است. ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین (BTC) نیز کمیاب هستند و نمی‌توان آنها را مانند سفته چاپ کرد.

دارایی های رمزنگاری مانند بیت کوین قابل حمل تر هستند و در حالی که به امنیت و رازداری نیاز دارند، هزینه انجام این کار ناچیز است. هر دوی این نوع پول‌های جایگزین مانند ارزهای فیات در سراسر جهان در طول 100 سال گذشته از ارزش خود کاسته نشده‌اند. داده ها به وضوح نشان می دهد که دلار آمریکا نمی تواند برای مدت طولانی ذخیره ارزش باشد. همانطور که فردریش آ. هایک، اقتصاددان زمانی گفت، پول خوب تا زمانی که از دولت حذف نشود، وجود ندارد.

“من فکر نمی کنم قبل از اینکه چیزی را از دست دولت بگیریم، هرگز پول خوبی داشته باشیم، یعنی نمی توانیم آنها را با خشونت از دست دولت خارج کنیم، تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که توسط برخی انجام شود. هایک می‌گوید: «راهی حیله‌گرانه چیزی را معرفی می‌کنند که نمی‌توانند جلوی آن را بگیرند».

برچسب ها در این داستان

تغییرات آب و هوایی، فدرال رزرو، فدرال رزرو، گوویند بوتادا، گرین بک، خانه مورگان، تورم، جزیره جکیل، افزایش M2 پولی، عرضه پول، اعتماد پول، وحشت 1907، قدرت خرید، مقررات، تحریم ها، جنگ اوکراین و روسیه، مرکز ایالات متحده بانک، دلار آمریکا، فدرال رزرو آمریکا، USD، visualcapitalist.com، وودرو ویلسون

نظر شما در مورد کاهش بیش از 96 درصدی قدرت خرید دلار آمریکا از روز تاسیس فدرال رزرو چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.