با ۱ تا ۵ میلیون چه لپ‌تاپی بخریم؟

برترین‌ها: با ورود گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های متنوع به بازار، تب خرید لپ‌تاپ تا حدود زیادی کاهش یافت و تنها کاربرانی به سراغ خرید این گجت کم‌وبیش سنگین می‌روند که در عمل به آن نیاز دارند. بااین‌حال هنوز هم یک لپ‌تاپ را می‌توان به‌عنوان یک وسیله تخصصی بازی، یک نمایشگر کوچک مولتی‌مدیا و یک گجت

کد خبر : 4036
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
با ۱ تا ۵ میلیون چه لپ‌تاپی بخریم؟


برترین‌ها: با ورود گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های متنوع به بازار، تب خرید لپ‌تاپ تا حدود زیادی کاهش یافت و تنها کاربرانی به سراغ خرید این گجت کم‌وبیش سنگین می‌روند که در عمل به آن نیاز دارند. بااین‌حال هنوز هم یک لپ‌تاپ را می‌توان به‌عنوان یک وسیله تخصصی بازی، یک نمایشگر کوچک مولتی‌مدیا و یک گجت اداری و تخصصی مورد استفاده قرار داد.

هرچند اگر در بازار فعلی فناوری قصد خرید یک لپ‌تاپ ۱ تا ۵ میلیونی را دارید، باید انتظارات خود را به محصولاتی متوسط و حتی ضعیف محدود کنید یا سراغ لپ‌تاپ‌های استوک و دست‌دومی بروید که چندین سال از عمر مفید آن‌ها گذشته و آینده آن‌ها نامشخص است.

با این اوصاف ما در برترین‌ها سعی داریم تا با این بودجه نیز یک خرید مناسب را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید استفاده لازم و هماهنگ با خواسته‌های خود را از لپ‌تاپ موردنظر داشته باشید.

لپ‌تاپ‌های یک میلیون تومانی

با ۱ تا ۵ میلیون چه لپ‌تاپی بخریم؟

با یک نگاه ساده در سایت‌های فروش لپ‌تاپ متوجه خواهید شد که در بازار فعلی، کمتر لپ‌تاپی را می‌توانید با قیمت یک میلیون تومان خریداری کنید. با این اوصاف تنها شانس خرید در این بازه قیمت، لپ‌تاپ‌هایی هستند که به‌عنوان گجت‌های دست‌دوم در بازار ارائه می‌شوند.

با توجه به این شرایط در این بازه قیمت تنها می‌توانیم پیشنهاداتی را برای یک خرید مناسب دست‌دوم، در اختیار شما قرار دهیم تا خریدی مطمئن‌تر را داشته باشید. در نظر بگیرید که اولین موضوعی که باید مورد توجه شما قرار بگیرد، زمان استفاده و عمر مفید دستگاه است. لپ‌تاپی که ۶ ماه از زمان خرید آن گذشته، از شانس بیشتری برای سلامت و عدم بروز مشکلات برخوردار است.

در بررسی‌های برترین‌ها از تعمیرگاه‌های تخصصی لپ‌تاپ به این نتیجه رسیدیم که محصولات قدیمی Acer تا حدود زیادی از عمر مفید بیشتری در برابر محصولات Asus و Lenovo برخوردار هستند. مهلت تست ۴۸ ساعته در هنگام خرید محصولات دست‌دوم را به‌هیچ‌وجه فراموش نکنید و سعی داشته باشید در این مدت، کارت گرافیک، هارد و صفحه‌نمایش را به خوبی موردبررسی قرار دهید.

سایت‌های واسطه فروش در محصولات دست دوم، بهترین گزینه پیش روی یک خرید ارزان قیمت یک میلیون تومانی هستند که مدت تست مناسبی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند. بهتر است حتی در این سایت‌ها نیز پیش از خرید از فروشنده درخواست ویدیو محصول را داشته باشید تا یک هزینه بازگرداندن محصول روی دست شما نیفتد.


لپ‌تاپ‌های دو میلیون تومانی

با ۱ تا ۵ میلیون چه لپ‌تاپی بخریم؟

با افزایش بودجه به دو میلیون تومان، شانس خرید یک لپ‌تاپ نو و کم‌وبیش کارآمد، افزایش پیدا می‌کند. محصولات پایه لنوو، ایسر و ایسوس را می‌توانید با قیمتی حدود دو میلیون و پانصد هزار تومان تا سه میلیون، خریداری کنید.

اگر به محصولات ایسر علاقه دارید، Aspire A۳۱۵ می‌تواند گزینه‌ای مناسب و امن برای خرید باشد. در نظر داشته باشید که با این هزینه باید پردازنده‌های Core i را فراموش کنید و به سی‌پی‌یو‌های سلرون بسنده کنید.

ایسوس نیز در این بازه قیمت، VivoBook X۵۴۰YA را ارائه داده که خصوصیاتی کم‌وبیش مشابه با Aspire A۳۱۵ ایسر دارد. هرچند قیمت پیشنهادی کمی بالاتر از محصول ایسر است.

از سوی دیگر لنوو را می‌توان پادشاه محصولات ۲ میلیون تومانی بازار دانست. در بازار ایران می‌توان بیش از ۵ لپ‌تاپ مختلف را در این بازه قیمت، از شرکت لنوو خریداری کرد. Ideapad ۱۳۰، Ideapad ۳۳۰، Ideapad ۱۱۰ و Yoga ۳۰۰ N۳۰۶۰، از محصولات قدیمی و جدید این شرکت هستند که با قیمتی پایین‌تر از ۳ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

تمامی این محصولات تنها در اندازه صفحه‌نمایش و مقدار هارد، با هم تفاوت دارند و از نظر قدرت پردازنده و میزان رم، می‌توان آن‌ها را در یک سطح برابر دانست.

به‌هرحال اگر قصد داشته باشیم تا یک لپ‌تاپ ۲ میلیون تومانی منتخب را به شما پیشنهاد دهیم، انتخاب ما لنوو Ideapad ۳۳۰ – C خواهد بود که حداقل از پردازنده جدیدتر N۴۰۰۰ بهره می‌برد. هرچند در عمل شما شاهد تفاوت خاصی با هیچ‌کدام از دیگر محصولات معرفی‌شده در این بخش نخواهید بود.


لپ‌تاپ‌های سه میلیون تومانی

با ۱ تا ۵ میلیون چه لپ‌تاپی بخریم؟

لپ‌تاپ‌های سه میلیون تومانی بازار فناوری ایران باز هم شاهد استفاده از پردازنده‌های سلرون و پنتیوم هستند که در عمل تنها در وب و مولتی‌مدیا قابل‌استفاده است. بیشتر شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لپ‌تاپ از جمله ایسر، ایسوس، لنوو و اچ‌پی، محصولاتی را در این بازه قیمت در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

لنوو، کانفیگ‌هایی از لپ‌تاپ محبوب Ideapad ۱۲۰ را در این محدوده قیمتی به فروش می‌رساند. Ideapad V۱۳۰، Ideapad V۳۱۰ و V۱۱۰ نیز از دیگر محصولات لنوو هستند که می‌توان نسخه‌هایی از آن‌ها را در بازه قیمت ۳ میلیون تومانی خریداری کرد.

اچ‌پی نیز در ادامه نام‌گذاری‌های عجیب‌وغریب خود، لپ‌تاپ‌های RA۰۰۸ و ۱۵-ra۰۰۳nia را در محدوده زیر ۴ میلیون تومانی‌ها به بازار ارائه کرده است که تفاوت چندانی با محصولات لنوو در این بازه ندارند.

با بررسی دقیق محصولات سه میلیون تومانی بازار متوجه خواهید شد که تنها لپ‌تاپ Core i۳ زیر چهار میلیون، Aspire A۳۱۵ است که می‌توان آن را بهترین خرید ۳ میلیونی بازار دانست.

هرچند باید به این موضوع اشاره کنیم که این لپ‌تاپ، یکی از ضعیف‌ترین لپ‌تاپ‌های Core i۳ بازار است، اما در عمل یک سر و گردن از پردازنده‌های پنتیوم و سلرون بالاتر است و می‌تواند حتی بازی‌های سبک را نیز پشتیبانی کند.


لپ‌تاپ‌های چهار میلیون تومانی

با ۱ تا ۵ میلیون چه لپ‌تاپی بخریم؟

چهار میلیون تومانی‌های بازار را می‌توان عادی‌ترین لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت بازار دانست که خصوصیاتی مشترک در بین تمامی شرکت‌ها دارند. پردازنده‌های Core i۳ و چهار گیگابایت رم، خصوصیتی است که در اغلب این لپ‌تاپ‌ها قابل‌مشاهده است.

در واقع از نظر کانفیگ تفاوت چندانی بین محصولات ایسوس، اچ‌پی، ایسر و لنوو در این قیمت وجود ندارد و خرید یکی از این محصولات به سلیقه شخصی شما برمی‌گردد.

البته Ideapad ۳۳۰ – AP شرکت لنوو را می‌توان تنها محصولی دانست که راهی متفاوت را در بین چهار میلیونی‌های بازار پیش‌گرفته و درواقع می‌توان آن را به‌عنوان برنده این بخش انتخاب کرد.

Ideapad ۳۳۰ – AP از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد، یک ترابایت حافظه داخلی دارد به پردازنده AMD Bristol Bridge مجهز شده است. البته تنها ایراد این لپ‌تاپ را می‌توان عدم ارائه سیستم‌عامل با آن دانست که یک هزینه اضافه بر قیمت چهار و نیم میلیونی این لپ‌تاپ خواهد بود.

از سوی دیگر اگر به لپ‌تاپ‌های لمسی علاقه دارید، ممکن است با کمی جستجو در بازار بتوانید ۱ Spin شرکت ایسر را با قیمتی زیر ۵ میلیون تومان خریداری کنید. این لپ‌تاپ از پردازنده پنتیوم بهره می‌برد و چهار گیگابایت رم دارد، اما حداقل به یک صفحه‌نمایش لمسی مجهز شده است. هرچند در عمل شما به‌ندرت از این توانایی استفاده خواهید کرد، اما حضور تاچ‌اسکرین در یک لپ‌تاپ ممکن است برای بعضی از خریداران جذاب باشد.


لپ‌تاپ‌های پنج میلیون تومانی

با ۱ تا ۵ میلیون چه لپ‌تاپی بخریم؟

جنگ پنج میلیون تومانی‌های بازار، یک مقابله مستقیم بین دو محصول ایسوس و لنوو است که با تفاوت قیمت ۵۰۰ هزارتومانی در بازار ایران به فروش می‌رسند.

VivoBook R۵۴۲BP ایسوس با حدود قیمت پنج میلیون و پانصد هزار تومان و Ideapad ۳۲۰ – AQ شرکت لنوو، با قیمت پنج میلیون و نه‌صد هزار تومان، در بازار فناوری ایران قابل سفارش و خرید هستند. هرچند خرید با گارانتی این محصولات، هزینه‌ای ۳۰۰ هزارتومانی را به این لپ‌تاپ‌ها اضافه می‌کند.

Ideapad ۳۲۰ – AQ تنها لپ‌تاپ زیر ۶ میلیون تومان است که از پردازنده Core i۵ بهره می‌برد. این لپ‌تاپ به چهار گیگابایت رم نیز مجهز شده و صفحه‌نمایشی ۱۵/۶ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ دارد. صفحه‌نمایشی که می‌توان آن را ناامیدکننده دانست. از لنوو انتظار می‌رود که حداقل در این قیمت، خساست را کنار گذاشته و PPI صفحه‌نمایش را افزایش دهد.

در سوی دیگر لپ‌تاپ ارزان‌تر شرکت ایسوس قرار دارد که به پردازنده ضعیف‌تر Bristol Bridge مجهز شده، اما در عوض هشت گیگابایت رم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نکته مثبت VivoBook R۵۴۲BP که باعث شده ما این لپ‌تاپ را به‌عنوان لپ‌تاپ منتخب زیر ۶ میلیون تومانی انتخاب کنیم، صفحه‌نمایش با کیفیت VivoBook R۵۴۲BP است.

برخلاف تمامی محصولات ارائه‌شده در این لیست، VivoBook R۵۴۲BP از یک صفحه‌نمایش ۱۵/۶ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ بهره می‌برد. صفحه‌نمایشی که هرچند قابل‌مقایسه با محصولات گران‌قیمت بازار نیست، اما حداقل چشمان شما را خسته نخواهد کرد.

قیمت ارزان‌تر VivoBook نیز نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید. این لپ‌تاپ با گارانتی یک‌پارچه و سه‌ساله تنها با قیمت ۵ میلیون و هفت‌صد هزار تومان قابل سفارش است.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.