با ۱۱ مسیر ریلی دیدنی در جهان آشنا شوید

مسیرهای ریلی برخی کشورها نظیر سریلانکا و سوئیس، چشم‌اندازی بی‌نهایت زیبا را پیشکش مسافران خود می‌کند که تماشای برخی از آن‌ها از هیچ راه دیگری ممکن نیست. نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۷/۰۶/۱۳ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۱ به‌روزرسانی شده است. هنگام سفر هوایی این احتمال وجود دارد که بتوان به‌خصوص زمان بلندشدن

کد خبر : 40874
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
با ۱۱ مسیر ریلی دیدنی در جهان آشنا شوید


مسیرهای ریلی برخی کشورها نظیر سریلانکا و سوئیس، چشم‌اندازی بی‌نهایت زیبا را پیشکش مسافران خود می‌کند که تماشای برخی از آن‌ها از هیچ راه دیگری ممکن نیست.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۷/۰۶/۱۳ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۱ به‌روزرسانی شده است.

هنگام سفر هوایی این احتمال وجود دارد که بتوان به‌خصوص زمان بلندشدن یا فرود هواپیما مناظر خیره‌کننده‌ای را تماشا کرد، هرچند این اتفاق معمولاً موقع سفر دریایی با کشتی کروز رخ نمی‌دهد. به همین دلیل، سفر با قطار از دیرباز یکی از محبوب‌ترین راه‌های دیدن دنیا بوده است.

علاوه بر این، سفر ریلی روش راحت‌تری برای جابه‌جایی از یک مکان به مکانی دیگر محسوب می‌شود، دیگر خبری از شلوغی و ازدحام امنیت فرودگاه نیست و برخی قطارها از دره‌های فوق‌العاده دیدنی عبور کرده و روستاهای دورافتاده و دیدنی را به یکدیگر وصل می‌کنند.

در واقع با سفر ریلی می‌توان شاهد مناظری بکر و دیدنی بود که گاهی اوقات دسترسی به آن‌ها با هر روش دیگری بسیار دشوار است. با ما همراه باشید تا تعدادی از این مسیرهای ریلی زیبا و چشم‌نواز را به شما معرفی کنیم تا در سفرهای خود از آن‌ها استفاده کنید و نهایت لذت را ببرید.

۱. راه‌آهن سریلانکا، سریلانکا

هنگامی که سوار قطار کندی. ایلا (Ella) می‌شوید، از کنار روستاهای رنگارنگ، تپه‌های پرفرازونشیب سرسبز، مزارع چای و غیره عبور می‌کنید که خود یک تجربه‌ کامل فرهنگی است. برای ماجراجویی بیشتر و بالابردن آدرنالین، با مسئولیت خودتان، سرتان را از پنجره بیرون کنید و شاهد دنیای زیبای بیرون باشید. این سفر هفت‌ساعته واقعاً ارزان است و روشی عالی برای تماشای مناطق حومه‌ سریلانکا به شمار می‌رود. برای اینکه از پنجره به تماشای مناظر اطراف بپردازید و از آن لذت ببرید، حتماً صندلی درجه دو بگیرید تا مجبور نباشید در کنار احشام سفر کنید. برای رزرو بلیط می‌توانید از طریق سازمان‌هایی مثل Zaino اقدام کنید و بلیط خود را از قبل با قیمتی بین ۱۳یا ۱۶ دلار بخرید. با اینکه خرید بلیط در ایستگاه‌های قطار شاید کم‌هزینه‌تر باشد، اما مطمئناً رزرو صندلی پیش از سفر به سریلانکا بسیار راحت‌تر خواهد بود.

۲. پیلاتوس لوزرن، سوئیس

مسیر ریلی جنگلی در ارتفاعات سوئیس

با رزرو هر نوع قطاری در سوئیس می‌توانید مناظری بی‌پایان از آلپ، روستاهای زیبای آلپ و دریاچه‌های شفاف آن را به نظاره بنشینید. اما برای کمی ماجراجویی بیشتر، به «آلپناکستاد» (Alpnachstad) بروید و سوار قطار پیلاتوس لوزرن شوید که سریع‌ترین خط‌آهن کوهستانی در دنیا است و از زوایه‌ای کمتر از ۵۰ درجه بالا می‌رود، هرچند که این سفر فقط حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. اما در همین مدت‌زمان می‌توانید تصاویری خارق‌العاده از قله‌ کوه پیلاتوس را تماشا کنید و در صورت تمایل از قطار پیاده شده و به پیاده‌روی، کوهنوردی یا پیک‌نیک در کوه‌ها و دره‌های اطراف مشغول شوید. قیمت بلیط این قطار از حدود ۷۲ دلار شروع می‌شود.

۳. نورث اکسپلورر، نیوزیلند

پل آهنی و مسیر ریلی زیبا در نیوزلند

با هواپیما به آوکلند بروید و سپس سوار قطار نورث اکسپلورر شوید که از همیلتون، اتوروهنگا، پارک ملی، پالمرستون نورث و پاراپارائومو عبور کرده و به‌سمت شهر ولینگتون، پایتخت نیوزیلند حرکت می‌کند. لذت تماشای نیوزیلند با قطار را از دست ندهید و از قله‌های آتشفشانی تا ساحل سنگلاخی را به نظاره بنشینید یا می‌توانید از قطار خارج شوید و پیاده‌روی در معبر آلپاین تونگاریرو (Tongariro Alpine Crossing) را امتحان کنید یا به غارهای کرم شب‌تاب وایتومو سر بزنید. از آنجا که سفر ریلی نورث اکسپلورر، ۱۲ ساعت طول می‌کشد و سریع‌ترین راه گشت‌وگذار در نیوزیلند به حساب نمی‌آید، پس به‌عنوان یک سفر تفریحی به آن نگاه کنید. قیمت بلیط این قطار از ۸۵ دلار برای کودکان و ۱۲۰ دلار برای بزرگ‌سالان شروع می‌شود.

۴. راکی ماونتینیر، کانادا

کوه های پوشیده از برف و مسیر ریلی در کانادا

سفر ریلی با راکی ماونتینیر که از بنف، آلبرتا، کوهستان‌های کانادا (Canadian Rockies)، ونکوور و بریتیش کلمبیا عبور می‌کند، مطمئناً یکی از تجربه‌هایی است که حداقل یک بار باید در زندگی امتحان کنید. با این قطار از دورافتاده‌ترین مناطق کانادا می‌گذرید که دسترسی به آن‌ها از هیچ راه دیگری ممکن نیست. به هر سمت که نگاه کنید، با مناظری خیره‌کننده مواجه می‌شوید، هرچند باید انتظار آنتن‌ندادن تلفن همراه‌تان و عدم‌دسترسی به وای‌فای را داشته باشید.

«اولین گذرگاه به غرب» (First Passage to the West)، یک تور چهارروزه از ونکوور به بنف است که از کانتیننتال دیواید و تونل‌های اسپیرال واقع در کوهستان‌های کانادا عبور می‌کند. قیمت این تور از ۱,۵۴۰ دلار برای هر نفر شروع می‌شود و شامل چهار وعده غذا در روز، سه شب اقامت در هتل، گشت‌وگذار در یک پارک ملی و مدیریت چمدان‌ها است. سفرهای کوتاه‌تر با قطار راکی ماونتینیر از حدود ۱,۲۴۱ دلار برای هر نفر شروع می‌شود.

۵. قطار Amtrak Adirondack، نیویورک

واگن رستوران قطار نیویورک

با اینکه برای سفر از مونترآل به نیویورک، راه‌های سریع‌تر دیگری نیز وجود دارد؛ اما مسافرانی که به‌دنبال راهی مقرون‌به‌صرفه برای داشتن تجربه‌ای رمانتیک با قطار هستند، می‌توانند قطار Amtrak Adirondack را امتحان کنند که هر روز بین ایستگاه پنسیلوانیا و ایستگاه مرکزی مونترآل تردد کرده و چشم‌اندازی زیبا از دره‌ هادسن و سواحل دریاچه چمپلین را پیشکش مسافران می‌کند.

بهترین زمان استفاده از این قطار در فصل پاییز است

بهترین زمان استفاده از این قطار در فصل پاییز است که برگ درختان شروع به تغییر رنگ می‌کند، هرچند که متأسفانه دو کوپه‌ این قطار که گنبدی شیشه‌ای داشتند، از رده خارج شده‌اند. از آنجا که سفر با این قطار، تجربه‌ لوکسی نخواهد بود، پس همراه خود کتاب و غذا بردارید و روی وای‌فای نیز حساب نکنید. قیمت بلیط یک‌طرفه‌ این قطار از ۷۰ دلار شروع می‌شود.

۶. بلموند اندین اکسپلورر، پرو

 مسیر ریلی در دشت های پرو

قطار بلموند اندین اکسپلورر، قطاری لوکس است که از کوزکو به پونو پرو می‌رود و چشم‌اندازی زیبا از دریاچه‌ تیتیکاکا و شهر آرکیپا با سنگ‌های سفید را در معرض دید مسافران قرار می‌دهد. همه نوع امکاناتی در این قطار به چشم می‌خورد و حتی برای مسافرانی که در ارتفاع بالا دچارمشکل تنفسی می‌شوند، نیز کپسول‌های اکسیژن تدارک دیده شده است. قیمت بلیط برای کابین‌هایی با تخت‌های دوطبقه از ۳۹۰۰ دلار شروع شده و شامل غذا در قطار، کوکتل‌های پیش از غذا و اردورها، تورها، حمل‌ونقل به فرودگاه هنگام ورود به آرکیپا می‌شود.

۷. قطار Amtrak Pacific Surfliner، کالیفرنیا

تصویر هوایی از قطار کالیفرنیا

قطار Amtrak Pacific Surfliner، کالیفرنیا، مسیری ۵۶۰ کیلومتری بین سن دیگو و سان لوئیس اوبیسپو را در می‌کند. از آنجا که این قطار هر روز چندین بار مسیر لس آنجلس و سن دیگو را در می‌کند، بسته به جهت حرکت قطار، صندلی‌ای را انتخاب کنید که به‌سمت ساحل باشد. قیمت بلیط قطار برای هر مسیر از حدود ۳۰ دلار شروع می‌شود.

۸. قطار آبی، آفریقای جنوبی

واگن رستوران قطار آبی آفریقای جنوبی

قطار آبی از دهه‌ ۱۹۲۰ مسافران را در کوپه‌هایی لوکس با پنجره‌هایی پانوراما بین پروتوریا (در نزدیکی ژوهانسبورگ) و کیپ تاون جابه‌جا می‌کند و مسافران می‌توانند از تماشای مناظر معرکه تاکستان‌ها و جاذبه‌هایی نظیر کوه تیبل لذت ببرند. در واقع این قطار یکی از بهترین روش‌های گشت‌وگذار در قاره سیاه و بازدید از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی  است.

قطار آبی، یکی از بهترین روش‌های گشت‌وگذار در آفریقای جنوبی است

درست مثل این است که به زمان‌های گذشته برگشته‌ و سفری مدرن و باکلاس را در پیش گرفته‌اید که از رومیزی‌های سفید و اتاق‌های دارای حمام و وان گرفته تا اصول لباس‌پوشیدن برای شام و چشم‌اندازهای بی‌نهایت دیدنی را در بر می‌گیرد. هنگام شب، آسمان پرستاره‌ فراموش‌نشدنی خودنمایی می‌کند، به‌طوری که احساس می‌کنید کل راه شیری پیش روی شما قرار دارد. قیمت بلیط این قطار از حدود ۱,۲۱۲ دلار شروع می‌شود.

۹. قطار خط آهن Durango & Silverton Narrow Gauge، کلرادو

خط آهن کوهستانی کلرادو

قطار خط آهن Durango & Silverton Narrow Gauge، مناظری منحصربه‌فرد از کلرادو و صخره‌های آن را پیشکش مسافران می‌کند، به‌طوری که همه خود را برای شگفتی‌های پیچ بعدی آماده می‌کنند. سوار این قطار شوید و از جاهای دیدنی‌ای مثل رودخانه‌ انیموس و جنگل ملی سن خوآن دیدن کنید و لذت عبور از کنار کوه را بچشید. این مسیر ۷۲ کیلومتری، سه‌ونیم‌ ساعت طول می‌کشد و اغلب هدف از سوارشدن به آن رسیدن به مقصد نیست، بلکه تماشای مناظر اطراف است. قیمت بلیط این قطار از ۶۹ دلار برای بزرگ‌سالان و ۴۲ دلار برای کودکان در فصل‌های غیرگردشگری شروع می‌شود.

۱۰. قطار شینکانسن، ژاپن

قطار لوکس و سریع السیر ژاپن

قطارهای سریع‌السیر شینکانسن ژاپن، نه‌تنها بسیار تمیز هستند و خدمات مناسبی ارائه می‌کنند، بلکه روشی عالی برای تماشای مناظر دیدنی این کشور هنگام سفر بین توکیو و کیوتو به شمار می‌روند؛ علاوه بر چشم‌انداز فوق‌العاده‌ کوهستان‌ها و شهرهای ژاپن، اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید کوه معروف فوجی را نیز ببینید. چنانچه می‌خواهید سفرتان را از توکیو آغاز کنید، حدود ۴۰ دقیقه بعد منتظر دیدن کوه فوجی باشید و برای داشتن دیدی مناسب حتماً برای سمت راست قطار بلیط بگیرید. کارت عبور هفت‌روزه قطارهای ژاپن از ۲۷۳ دلار شروع می‌شود و هزینه‌ بلیط یک‌طرفه از توکیو به کیوتو، ۱۲۳ دلار است.

۱۱. قطار Jacobite Steam، اسکاتلند

پل بتنی راه آهن و مناظر سرسبز اسکاتلند

قطار Jacobite Steam نقش قطار سریع‌السیر هاگواترز را در فیلم‌های هری پاتر ایفا کرده است و با سوارشدن به آن احساس می‌کنید که به‌سمت هاگواترز در حال حرکت هستید. این قطار که از دامنه‌ بلندترین کوه اسکاتلند، بن ‌نویس، شروع به حرکت کرده، از دشت‌ها و دریاچه‌های اسکاتلند عبور می‌کند و هنگام گذر از پل راه‌آهن Glenfinnan Viaduct که ۲۱ طاق دارد، از سرعت خود می‌کاهد تا مسافران فرصت کافی برای عکاسی از مناظر زیبای آن را داشته باشند. جالب است بدانید که این بخش از خط‌آهن در فیلم‌ها نیز به نمایش درآمده است. انتهای مسیر نیز به شهر ساحلی و زیبای مالیگ ختم می‌شود. قیمت بلیط این قطار از ۲۸ دلار برای کودکان و ۵۰ دلار برای بزرگ‌سالان شروع می‌شود.

کسانی که با بودجه‌ی کمتری اقدام به سفر کرده‌اند، می‌توانند از قطار اسکات‌ریل (ScotRail train) استفاده کنند، که مسافران را در مسیری مشابه قطار Jacobite Steam جابه‌جا می‌کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.