با ۱۰ مکان دیدنی برتر در صربستان آشنا شوید

صربستان کشوری اروپایی با فرهنگ‌های مختلف است که با وجود تحمیل جنگ‌های فراوانی از سوی رومی‌ها، عثمانی‌ها و کشورهای دیگر در گذشته، امروزه مکان بسیار مناسبی برای گذراندن تعطیلات است.  نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۵/۰۹/۰۹ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۰۵ به‌روزرسانی شده است. در صربستان تلفیقی از فرهنگ شرقی و غربی و

کد خبر : 11177
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱:۴۱
با ۱۰ مکان دیدنی برتر در صربستان آشنا شوید


صربستان کشوری اروپایی با فرهنگ‌های مختلف است که با وجود تحمیل جنگ‌های فراوانی از سوی رومی‌ها، عثمانی‌ها و کشورهای دیگر در گذشته، امروزه مکان بسیار مناسبی برای گذراندن تعطیلات است. 

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۵/۰۹/۰۹ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۰۵ به‌روزرسانی شده است.

در صربستان تلفیقی از فرهنگ شرقی و غربی و شهرهای قرون وسطی با قلعه‌ها و صومعه‌های عهد باستان را می‌توان دید. این کشور مکان مناسبی هم برای اسکی به شمار می‌رود. در این مقاله می‌خواهیم با هم مروری بر بهترین جا‌های دیدنی صربستان بر اساس اولویت داشته باشیم.

 نیس

شهر پرهیاهوی نیس (Nis) سومین شهر بزرگ در صربستان محسوب می‌شود که بین بلگراد (Belgrade) و صوفیه (Sofia) یا اسکوپیه (Skopje) واقع شده است. قدمت این شهر به ۲۷۹ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و زادگاه کنستانتین کبیر، موسس قسطنطنیه است. در مرکز این شهر هم می‌توان مجسمه‌های او را دید.

علاوه بر این در مرکز شهر قلعه‌های متعلق به قرن هجدهم که ساخته‌ ترک‌ها هستند، به چشم می‌خورند. بنایی ترسناک و منحصر به‌فرد به نام برج جمجمه در این شهر وجود دارد که از جمجمه صرب‌هایی که توسط عثمانی‌ها کشته شده‌اند، ساخته شده است.  در جنوب شرقی نیس چشمه آب گرمی با خواص درمانی بسیار وجود دارد که در میان مردم محبوبیت بسیاری دارد و به درمان روماتیسم کمک می‌کند.

شهر شیطان

صخره های عجیب و غریب در شهر شیطان صربستان

افسانه‌های ترسناکی حول محور شهر شیطان در جریان است

در صربستان شهری وجود دارد متشکل از صخره‌های عجیب‌و‌غریبی که بر اثر فرسایش شکل گرفته‌اند و به‌دلیل همین اشکال عجیب، به این شهر نام «شهر شیطان» داده شده است. افسانه‌های محلی این سرزمین می‌گویند این سنگ‌ها افرادی بوده‌اند که در یک جشن عروسی شرکت کرده‌اند و شیطان آن‌ها را تبدیل به سنگ کرده است.

این شهر از بیش از ۲۰۰ تکه سنگ خاص در جنوب صربستان ساخته شده است که در سراسر دو دره زیبا روی کوه رادان (Radan) پراکنده شده‌اند. ستون‌های آن  دائما در حال تغییر هستند؛ آن‌ها فرو می‌ریزند و سپس به‌شکل جدیدی در می‌آیند.

پارک ملی کوپا انیک

پیست اسکی در پارک ملی کوپا النیک صربستان

کوپا انیک (Kopaonik) بلندترین کوه صربستان است که در سال ۱۹۸۱ تبدیل به پارک ملی شده است. این پارک ناهموار و بسیار زیبا، محل برگزاری فعالیت‌های اسکی است و با داشتن ۲۵ بالابر می‌تواند در هر ساعت به ۳۲۰۰۰ اسکی‌باز خدمات ارائه دهد. در این پارک از نوامبر تا می برف وجود دارد. در تابستان هم مکان مناسبی برای پیاده‌روی و کوه‌نوردی است. در کوه‌های این منطقه طلا، نقره، آهن و روی هم یافت می‌شود.

 پریزرن

رودخانه و پل سنگی در پریزرن صربستان

شهر پریزرن (Prizren) ممکن است مرکز صربستان در دوران قرون وسطی بوده باشد اما امروزه بخشی از یک کوزوو است. صربستان هم آن را به‌عنوان ایالتی که به‌صورت غیرقانونی جدا شده است، می‌شناسد و صرب‌ها در آن اقلیت جامعه را تشکیل می‌دهند. مهم‌ترین جاذبه‌ گردشگری این ناحیه قلعه پریزرن متعلق به دوره عثمانی است. در این شهر همه چیز در دسترس گردشگران است. در مرکز آن کلیساهای زیادی دیده می‌شود؛ مثلا کلیسای مشهور بانو لیوویس (Our Lady of Ljovis) که بیانگر معماری صرب‌ها در عصر قرون وسطی است.

پارک ملی درداپ

دیوارهای قلعه در پارک ملی درداپ صربستان

 پارک ملی درداپ (Derdap) دارای ۴ دره تنگ به طول ۱۱۵ کیلومتر است. یکی از این دره‌ها که گوسپودین ویت (Gospodin Vit) نام دارد، دارای یکی از عمیق‌ترین رودهای جهان است. از اجتماع این دره‌ها با هم دره درداپ شکل گرفته است. به این دره‌ها «دروازه آهن» هم گفته می‌شود؛ چراکه ورودی جنوبی کوه‌های کارپات (Carpathian) هستند.

پارک درداپ در رود دانوب (Danube) در نزدیکی قلعه گلوباک (Golubac) قرار دارد. این پارک که یکی از پربازدیدترین مناطق صربستان است، انواع مختلف گونه‌های گیاهی و جانوری را در خود دارد.

 صومعه استادنیکا

عکس هوایی از صومعه استاد نیکا صربستان

صومعه استادنیکا (Stadenica) با داشتن عجایب بسیار و محیطی سرسبز در صربستان مرکزی واقع شده است. این صومعه دارای دو کلیسا با سنگ مرمر سفید به نام‌های کلیسای شاه و کلیسای ویرجین (Virgin) است. استادنیکا متعلق به قرن ۱۲ است و همه آن را با نقاشی‌ها و چیدمان خاصش می‌شناسند. همچنین یکی از ثروتمندترین صومعه‌ها در صربستان و مادر تمام صومعه‌های ارتودکس است. بنیانگذار این صومعه یعنی استفان نمانجا (Stefan Nemanja) هم در این مکان به خاک سپرده شده است.

زلاتیبور

بنای چوبی زلاتیبور صربستان

زلاتیبور (Zlatibor) مکان گردشگری محبوبی در کوه‌های غرب صربستان است. این مکان مجهز، در زمستان پذیرای اسکی‌بازان است و در تابستان مکان مناسبی برای پیاده‌روی و کوه‌نوردی است. تورنیک (Tornik) بلندترین کوه در زلاتیبور است که در هر ساعت پذیرای ۵۴۰۰ اسکی‌باز است. این منطقه دارای چشم‌اندازهای زیبا، مراتع وسیع و روستاهای تاریخی عجیب است. اما جاذبه اصلی این مکان کلیساهای چوبی قدیمی و موزه‌ای با فضای باز است..

نووی ساد

مجسمه و میدان نووی ساد صربستان

نووی ساد (Novi Sad) شهر زیبایی در ساحل رود دانوب است که یکی از بهترین سواحل رودخانه‌ای را دارد. این شهر جوان در اواخر قرن ۱۷ ساخته شده است و دومین شهر بزرگ صربستان است. شهرت این شهر بیشتر به خاطر جشنواره‌های موسیقی است که در قلعه پترووارادین (Petrovaradin) هر سالانه برگزار می‌شوند. بناهای مهم این شهر شامل تالار قدیمی شهر واقع در میدان اصلی، قلعه‌ای قدیمی به نام Dvorac Dundjerski و کلیسای جورج (George) است که کلیسایی مخصوص ارتدکس‌ها است.

سوبوتیکا

ساختمان رنگی سوبوتیکا صربستان

سوبوتیکا (Subotica) پنجمین شهر بزرگ در صربستان است که مکانی بسیار دیدنی است. سوبوتیکا بیشترین جمعیت مسیحیان کاتولیک را دارد. از بهترین جاذبه‌های این شهر تالاری است که به اوایل سال ۱۹۰۰ تعلق دارد. شهرت این شهر به‌دلیل بناهای قدیمی آن از جمله کلیسای جامع ترازا (Theresa) است که در سال ۱۷۹۷ ساخته شده است.

بلگراد

قایق های تفریحی در بلگراد صربستان

دیدنی‌ترین مکان در صربستان، شهر زیبای بلگراد (Belgrade) محسوب می‌شود که بزرگترین شهر و پایتخت آن است. شهری که در محل تلاقی رود دانوب و ساوا قرار گرفته است. این شهر تابه‌حال ۱۱۵ جنگ را به چشم خود دیده است و ۴۴ بار در آتش سوخته است. اما امروزه تبدیل به شهری بسیار امن شده است و رویدادهای بسیاری در زمینه موسیقی، کتاب و فیلم در آن برگزار می‌شود.

قلعه بلگراد با وجود موزه‌ها و کلیساهای خود یکی از معروف‌ترین مکان‌های تاریخی است که مکان مناسبی برای تماشای رودخانه‌ها و شهر هم محسوب می‌شود. بهترین موزه‌های بلگراد موزه‌ ملی با بیش از ۴۰۰۰۰۰ شی و موزه‌ نیکولا تسلا (Nikola Tesla) با هزاران سند و شی شخصی مخترعان هستند. تجربیات و نظرهای خود را در خصوص جاذبه‌های گردشگری صربستان با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.