با کاهش 0.1 درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول، منطقه یورو با رکود خفیف مواجه شد.

[ad_1] مولفه های تولید ناخالص داخلی: کاهش مصرف، افزایش سرمایه با تجزیه و تحلیل اجزای تولید ناخالص داخلی، مخارج مصرف نهایی خانوارها در سه ماهه اول 2023 در هر دو منطقه یورو و اتحادیه اروپا 0.3 درصد کاهش یافت، در حالی که هزینه مصرف نهایی دولت در منطقه یورو 1.6 درصد و در اتحادیه اروپا

کد خبر : 361159
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
با کاهش 0.1 درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول، منطقه یورو با رکود خفیف مواجه شد.

[ad_1]

مولفه های تولید ناخالص داخلی: کاهش مصرف، افزایش سرمایه

با تجزیه و تحلیل اجزای تولید ناخالص داخلی، مخارج مصرف نهایی خانوارها در سه ماهه اول 2023 در هر دو منطقه یورو و اتحادیه اروپا 0.3 درصد کاهش یافت، در حالی که هزینه مصرف نهایی دولت در منطقه یورو 1.6 درصد و در اتحادیه اروپا 0.9 درصد کاهش یافت. تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در منطقه یورو 0.6 درصد و در اتحادیه اروپا 0.3 درصد افزایش یافته است. صادرات در منطقه یورو 0.1 درصد کاهش و در اتحادیه اروپا 0.1 درصد افزایش یافت، در حالی که واردات در هر دو منطقه یورو و اتحادیه اروپا 1.3 درصد کاهش یافت.

رشد پایدار اشتغال در منطقه یورو

با بررسی رشد اشتغال، تعداد افراد شاغل 0.6 درصد در منطقه یورو و 0.5 درصد در اتحادیه اروپا در سه ماهه اول 2023 نسبت به سه ماهه قبل افزایش یافته است. این به دنبال افزایش 0.3٪ در هر دو منطقه در سه ماهه چهارم سال 2022 است. برآورد نهایی تغییر اشتغال برای سه ماهه 0.6٪ بود. بر اساس سال به سال، اشتغال در هر دو منطقه یورو و اتحادیه اروپا در سه ماهه اول 2023 1.6 درصد افزایش یافته است، به دنبال نرخ رشد به ترتیب 1.5 و 1.3 درصد در سه ماهه قبل.

ساعات کار در سه ماهه اول 2023 نسبت به سه ماهه قبل 0.6 درصد در منطقه یورو و 0.7 درصد در اتحادیه اروپا افزایش یافته است. بر اساس سال به سال، منطقه یورو 2.0 درصد افزایش در ساعات کار داشته است، در حالی که اتحادیه اروپا 1.9 درصد افزایش را ثبت کرده است.

منطقه یورو و اتحادیه اروپا: رشد تولید ناخالص داخلی پس از همه گیری

بر اساس ارقام تعدیل شده فصلی، حجم تولید ناخالص داخلی در منطقه یورو و اتحادیه اروپا به ترتیب 2.2 درصد و 2.9 درصد بالاتر از سطح ثبت شده در سه ماهه چهارم سال 2019، قبل از شیوع کووید-19 بود. در مقایسه، تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده 5.4 درصد بیشتر از سطح سه ماهه چهارم سال 2019 بود.

کاهش بهره وری نیروی کار در منطقه یورو

ترکیبی از داده های تولید ناخالص داخلی و اشتغال امکان برآورد بهره وری نیروی کار را فراهم می کند. در سه ماهه اول 2023، بهره وری بر اساس افراد 0.6 درصد در منطقه یورو و 0.5 درصد در اتحادیه اروپا نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل کاهش یافته است. بر اساس ساعات کار، بهره وری نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 0.9 درصد در منطقه یورو و 0.7 درصد در اتحادیه اروپا کاهش یافته است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.