با کاهش نگرانی بانک ها، بازارهای سهام آسیا افزایش یافت

[ad_1] بیشتر بازارهای آسیایی صبح روز سه‌شنبه رشد کردند زیرا خرید بخش‌های بزرگی از بانک سیلیکون ولی (SVB) توسط First Citizens BancShares نگرانی‌ها در مورد بخش بانکی ایالات متحده را کاهش داد. سهام دویچه بانک روز دوشنبه به دلیل خوش بینی سرمایه گذاران افزایش یافت. در بریتانیا، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، انتظار می‌رود در

کد خبر : 339501
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
با کاهش نگرانی بانک ها، بازارهای سهام آسیا افزایش یافت

[ad_1]

بیشتر بازارهای آسیایی صبح روز سه‌شنبه رشد کردند زیرا خرید بخش‌های بزرگی از بانک سیلیکون ولی (SVB) توسط First Citizens BancShares نگرانی‌ها در مورد بخش بانکی ایالات متحده را کاهش داد. سهام دویچه بانک روز دوشنبه به دلیل خوش بینی سرمایه گذاران افزایش یافت.

در بریتانیا، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، انتظار می‌رود در مورد تحولات SVB UK در مقابل کمیته خزانه‌داری شهادت دهد. بیلی روز دوشنبه تکرار کرد که بخش بانکی بریتانیا انعطاف پذیر است و در موقعیت خوبی برای حمایت از اقتصاد این کشور قرار دارد.

در مورد اقتصاد منطقه یورو، اقتصاددانان S&P Global Ratings خاطرنشان کردند که «تورم ثابت بانک مرکزی اروپا را مجبور خواهد کرد که نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تر از آنچه قبلاً انتظار داشتیم افزایش دهد، احتمالاً تا زمانی که نرخ تسهیلات سپرده تا تابستان به 3.50 درصد برسد، مگر اینکه آشفتگی بازار، نرخ فعلی را تضعیف کند. چشم انداز رشد و تورم.» آنها پیش بینی کردند که تورم کل تا سه ماهه اول سال 2025 بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا باقی بماند.

گزارش تورم CPI استرالیا در روز چهارشنبه

انتظار می‌رود صبح چهارشنبه، اداره آمار استرالیا (ABS) داده‌های تورم CPI در ماه فوریه را منتشر کند. اقتصاددانان پیش بینی کردند که تورم کل به 7.1 درصد به صورت سالانه برسد که کمتر از رقم 7.4 درصدی ثبت شده در ژانویه است.

تحلیلگران ING در گزارشی گفتند که اگر تورم به کمتر از 7 درصد کاهش یابد، «اشاره‌های اخیر RBA مبنی بر نزدیک شدن نرخ‌ها به بالاترین حد خود را پشتیبانی می‌کند، با یک افزایش 25 واحدی در ثانیه که محتمل‌ترین نتیجه در حال حاضر است و هدف نرخ نقدی را به 3.85 خواهد رساند. %.”

صندوق بین المللی پول: خطرات ثبات مالی افزایش یافته است

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول (IMF) پیشنهاد کرد که خطرات برای ثبات مالی جهانی افزایش یافته است، اگرچه برخی از دولت ها و بانک های مرکزی تلاش کرده اند بازارها را آرام کنند. جورجیوا تکرار کرد که انتظار می‌رود امسال چالش‌برانگیز باشد زیرا درگیری در اوکراین، سیاست‌های سخت‌گیرانه پولی و پیامدهای همه‌گیری بر رشد اقتصاد جهانی تأثیر می‌گذارد.

او در سخنرانی خود قبل از مجمع توسعه چین، خاطرنشان کرد که امید به اقتصاد جهانی با پیش‌بینی رشد اقتصادی چین افزایش یافته است زیرا صندوق بین‌المللی پول انتظار رشد 5.2 درصدی در سال 2023 را دارد.

کشکاری از فدرال رزرو: آشفتگی بانکی می تواند ایالات متحده را به رکود نزدیک کند

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس به خبرنگاران سی بی اس گفت که آشفتگی در بخش بانکی می تواند ایالات متحده را به رکود نزدیک کند. «آنچه برای ما نامشخص است این است که چقدر از این فشارهای بانکی منجر به بحران اعتباری گسترده می شود. و سپس آن تنگنای اعتباری، همانطور که شما گفتید، اقتصاد را کند می کند.»

کشگری با تاکید بر انعطاف پذیری سیستم بانکی آمریکا، کاهش جابه جایی سپرده ها از بانک های کوچک به بزرگ را یک اتفاق مثبت توصیف کرد. وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش نرخ سود جدید، گفت: برای پیش‌بینی زود است و باید استرس بخش بانکی را در نظر گرفت.

ECB’s de Cos: تغییر سیاست ها به داده های جدید و تورم اصلی بستگی دارد

پابلو هرناندز دی کوس، رئیس بانک اسپانیا و عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا، گفت که تنش در بازارهای مالی بر چشم انداز فعالیت های اقتصادی و تورم تأثیر می گذارد.

دی کوس خاطرنشان کرد که «اگر تنش‌های شدید در بازارهای مالی طولانی شود، روند کاهش تورم می‌تواند تسریع شود. تصمیمات سیاست پولی آتی به چگونگی متبلور شدن منابع مختلف ریسک، از جمله ریسک هایی که اخیراً در بازارهای مالی تجربه شده اند، بستگی دارد. تصمیمات سیاست پولی همچنین شدت انتقال سیاست پولی را در نظر می گیرد.

رئیس BoE: اگر قیمت ها همچنان به افزایش خود ادامه دهند، افزایش نرخ های بیشتری در راه است

اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، روز یکشنبه در صحبت با خبرنگاران بی‌بی‌سی هشدار داد که در صورت ادامه افزایش قیمت‌ها، بانک مرکزی می‌تواند نرخ بهره خود را افزایش دهد. بیلی از بازرگانان خواست تلاش کنند تا افزایش قیمت ها را کنترل کنند و گفت: «اگر همه قیمت ها سعی کنند بر تورم غلبه کنند، تورم بالاتری خواهیم داشت. من به افرادی که قیمت‌ها را تعیین می‌کنند می‌گویم – لطفاً درک کنید، اگر تورم را تعبیه کنیم، نرخ‌های بهره باید بیشتر افزایش یابد و تورم بالاتر واقعاً به نفع کسی نیست.

فرماندار BoE اضافه کرد که تورم احتمالا تا پایان سال به شدت کاهش خواهد یافت. لازم به ذکر است که تورم هدف BoE 2٪ است در حالی که در فوریه تورم کل انگلیس به 10.4٪ رسید که بسیار نزدیک به بالاترین میزان در 40 سال گذشته است.

KPMG: رشد اقتصادی بریتانیا احتمالا در سال 2023 منفی است

نظرسنجی منتشر شده توسط KPMG UK در روز دوشنبه نشان داد که اگرچه احتمالاً از رکود اقتصادی جلوگیری می شود، اما انتظار می رود رشد بریتانیا در سال 2023 منفی باشد. به نظر می رسد تحلیلگران KPMG با اندرو بیلی، فرماندار BoE موافقند که تورم اصلی ممکن است در سال جاری به شدت کاهش یابد. در این گزارش آمده است: «با نگاهی به آینده، با سرد شدن اقتصاد و بازگشت تورم به هدف، این ممکن است فرصتی برای بانک انگلستان برای یک سری کاهش تدریجی نرخ در سال آینده فراهم کند.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.