با کاهش قیمت کالاها و پذیرش ریسک توسط سرمایه گذاران، یورو افزایش یافت

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: یک اسکناس یورو بر روی اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر که در 14 فوریه 2022 گرفته شده است نشان داده شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر نوشته جان مک کرانک و جویس آلوز نیویورک (رویترز) – با بازگشت ریسک پذیری به بازارهای مالی و کاهش قیمت کالاها از اوج های

کد خبر : 176549
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
با کاهش قیمت کالاها و پذیرش ریسک توسط سرمایه گذاران، یورو افزایش یافت

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: یک اسکناس یورو بر روی اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر که در 14 فوریه 2022 گرفته شده است نشان داده شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

نوشته جان مک کرانک و جویس آلوز

نیویورک (رویترز) – با بازگشت ریسک پذیری به بازارهای مالی و کاهش قیمت کالاها از اوج های اخیر که ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین بود، یورو در برابر دلار بیش از 1 درصد افزایش یافت.

پس از آنکه گزارشی به نقل از مقامات ناشناس اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال بحث در مورد انتشار اوراق قرضه مشترک برای تامین مالی هزینه های انرژی و دفاعی است، پس از رسیدن به پایین ترین سطح 22 ماهه در روز دوشنبه 1.0806 دلار، یورو آخرین بار به 1.1019 دلار رسید که 1.15 درصد در روز افزایش داشت.

جوزف ترویسانی، تحلیلگر ارشد در FXStreet.com گفت که فقط یک ماه پیش، یورو نزدیک بود به 1.15 دلار برسد و کاهش سریع آن به زیر 1.10 دلار ممکن است بیش از حد باشد.

او گفت: «این یک حرکت بسیار سریع و شیب‌دار است و بنابراین فکر می‌کنم که بر اساس آن شاهد مقداری سود و همچنین مقداری معکوس هستیم.»

در برابر سبدی از ارزها از جمله یورو، دلار پس از رسیدن به بالاترین سطح 22 ماهه در روز دوشنبه، با 0.851 درصد کاهش به 98.276 رسید.

بازارها همچنین از کاهش قیمت کالاها استقبال کردند که به افزایش تورم کمک کرده و بر عدم اطمینان در مورد انتظارات رشد اقتصادی افزوده است.

5.4 درصد کاهش یافت و به 121.02 دلار در هر بشکه رسید، پس از آن که قبلا به 120.04 دلار سقوط کرد، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 5.3 درصد کاهش به 117.14 دلار رسید. هر دو هنوز حدود 40 درصد از 23 فوریه – یک روز قبل از حمله روسیه به اوکراین – افزایش یافته اند و به بالاترین سطح خود از سال 2008 رسیده اند.

برخی از سرمایه گذاران بر این عقیده بودند که ممنوعیت نفت روسیه توسط ایالات متحده ممکن است شوک عرضه را بدتر نکند و رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت آژانس می تواند از ذخایر نفت بیشتر استفاده کند.

کاهش قیمت نفت به شاخص‌های اصلی سهام وال استریت کمک کرد تا در روز چهارشنبه با افزایش شدید سهام، سرمایه‌گذاران به دلیل نگرانی از تحریم‌های غرب علیه روسیه، سهام خود را افزایش دهند.

ترویسانی گفت: «این مطمئناً خطری است که امروز در همه بازارها در حال حرکت است.

ارزهای اروپایی مانند زلوتی لهستان و فورینت مجارستان به شدت افزایش یافتند و از پایین ترین سطح خود در برابر یورو بازگشتند، که با افزایش نرخ های هر دو بانک مرکزی در روز سه شنبه نیز حمایت شد.

بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه تشکیل جلسه می دهد اما در بحبوحه رکود تورمی، بازارهای پول انتظار دارند که سیاست گذاران افزایش نرخ بهره را تا اواخر سال به تعویق بیندازند. [IRPR]

جین فولی، رئیس استراتژی FX در Rabobank در لندن گفت: «ارزهای اروپایی در چند هفته گذشته تحت فشار سنگینی قرار داشتند و برخی از این ارزش‌گذاری‌ها شروع به طولانی شدن کرده‌اند.

استرلینگ با 0.49 درصد افزایش در برابر دلار به 1.31655 دلار، زلوتی لهستان 6.07 درصد در برابر دلار آمریکا جهش کرد و به 4.3095 رسید و فورینت مجارستان با 3.62 درصد افزایش به 342.72 رسید.

کاخ سفید گفت، در ایالات متحده، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه فرمان اجرایی را امضا کرد که به موجب آن دولت موظف است خطرات و مزایای ایجاد دلار دیجیتال بانک مرکزی و همچنین سایر مسائل مربوط به ارزهای دیجیتال را ارزیابی کند.

تحلیلگران فرمان اجرایی مدت‌ها مورد انتظار را تصدیق آشکاری از اهمیت روزافزون ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتر و پیامدهای بالقوه آنها برای ایالات متحده و سیستم‌های مالی جهانی می‌دانستند.

9 درصد افزایش یافت و به 42,260 دلار رسید، در مسیر رسیدن به بزرگترین رشد خود از 28 فوریه، در حالی که اتر همتاهای کوچکتر با 6.2 درصد افزایش به 2,737 دلار رسید که بهترین روز خود را در این ماه رقم زد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.