با کاهش تورم ایالات متحده، دلار به پایین ترین حد یک سال اخیر سقوط کرد توسط Investing.com

[ad_1] © رویترز. توسط پیتر پرستار Investing.com – به دلیل افزایش انتظارات مبنی بر اینکه داده‌های تورمی سردتر از حد انتظار منجر به پایان زودهنگام چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو خواهد شد، دلار آمریکا در اوایل معاملات روز جمعه اروپا به پایین‌ترین سطح یک ساله خود سقوط کرد. در ساعت 02:00 ET (06:00 GMT)،

کد خبر : 345668
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
با کاهش تورم ایالات متحده، دلار به پایین ترین حد یک سال اخیر سقوط کرد توسط Investing.com

[ad_1]


© رویترز.

توسط پیتر پرستار

Investing.com – به دلیل افزایش انتظارات مبنی بر اینکه داده‌های تورمی سردتر از حد انتظار منجر به پایان زودهنگام چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو خواهد شد، دلار آمریکا در اوایل معاملات روز جمعه اروپا به پایین‌ترین سطح یک ساله خود سقوط کرد.

در ساعت 02:00 ET (06:00 GMT)، دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می کند، 0.2 درصد کاهش یافت و در 100.515 معامله شد که آخرین بار در آوریل سال گذشته مشاهده شد.

این شاخص در مسیر کاهش هفتگی بیش از 1 درصدی قرار دارد که شدیدترین کاهش از ژانویه بوده است.

این کاهش دلار به دنبال انتشار دلار آمریکا در ماه مارس بود که نسبت به ماه قبل 0.5 درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش از زمان شروع همه گیری بود.

شاخص PPI به صورت سالانه کند شد و نسبت به سال گذشته 2.7 درصد افزایش یافت که کمترین افزایش در بیش از دو سال گذشته است، در حالی که بدون احتساب اجزای غذایی و انرژی فرار، به اصطلاح از فوریه 0.1 درصد کاهش یافت و نسبت به سال گذشته 3.4 درصد افزایش یافت. پیش.

این اعداد تنها یک روز پس از ثبت کمترین افزایش سالانه از ماه می 2021 به دست آمد.

انتظار می‌رود که بانک مرکزی آمریکا در ماه آینده مجدداً نرخ‌های بهره را افزایش دهد، اما انتظار می‌رود که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ‌های بهره را تا قبل از پایان سال جاری کاهش دهد.

تحلیلگران ING در یادداشتی می‌گویند: «به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران از چرخه تسهیلات آتی فدرال رزرو (پس از آخرین افزایش در ماه می) استقبال می‌کنند، آنها معتقدند که دلار ضعیف خواهد شد و به دنبال فرصت‌هایی هستند.

روز جمعه داده‌های اقتصادی بیشتری را ارائه می‌کند، که برجسته‌ترین آن انتشار ماه مارس است، که انتظار می‌رود کاهش ماهانه 0.4 درصدی مشابه ماه قبل را نشان دهد، زیرا مصرف‌کنندگان با کاهش تورم در درآمد قابل تصرف خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

پس از آن که داده های منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که همچنان بالا باقی مانده است و به ادامه افزایش نرخ بهره برای مدت طولانی تری نسبت به همتای آمریکایی خود اشاره می کند، 0.2% افزایش یافت و به 1.1069 رسید و به بالاترین سطح یک ساله خود رسید.

پیر وونش، عضو شورای حاکم، روز پنجشنبه گفت که بانک مرکزی اروپا باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، و انتظار بازار برای افزایش 75 واحد پایه دیگر “معقول” بود، اما انتظارات از کاهش نرخ در اواخر سال جاری نبود.

وونش گفت: «فکر می‌کنم ماه مه حدود 25 یا 50 واحد پایه خواهد بود.» اگر یک شگفتی صعودی دیگر در تورم اصلی وجود داشته باشد و نظرسنجی (سه ماهه بانک مرکزی اروپا) وام‌دهی خیلی بد به نظر نرسد، ممکن است مجبور شویم 50 واحد انجام دهیم.

روز جمعه، با قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه مارس و برنامه‌ریزی‌شده، داده‌های تورمی بیشتری برای مطالعه وجود دارد.

0.1% افزایش یافت و به 1.2535 رسید و به بالاترین حد در 10 ماه گذشته رسید، با افزایش مجدد نرخ‌ها در ماه مه، تورم بریتانیا دو رقمی باقی ماند و با افزایش سرعت به 10.4% در فوریه شگفت‌زده شد.

ING افزود: “داستان نرم دلار، پیشنهاد GBP/USD را نزدیک به 1.2500 نگه می دارد و به نظر می رسد فشار برای حرکت به سمت 1.2650/2750 – دوباره از سمت دلار” در حال افزایش است.

در جاهای دیگر، تا حد زیادی ثابت در 0.6782 معامله شد، اما دلار استرالیا برای جهش 1.7 درصدی در این هفته تعیین شد، زیرا گزارش اشتغال بسیار قوی تر از حد انتظار باعث افزایش شرط بندی ها در مورد افزایش احتمالی بانک مرکزی شد.

با 0.1٪ کاهش به 132.50، در حالی که 0.5٪ کاهش یافت و به 6.8382 رسید، با کمک یی گانگ، فرماندار PBOC که هدف 5٪ GDP دولت برای سال 2023 را تکرار کرد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.