با وجود کاهش شکاف نرخ، دلار در ماه‌های آینده انعطاف‌پذیر خواهد ماند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر نشان داده شده است که در 14 فوریه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل توسط شالو شریواستاوا و ایندرادیپ گوش بنگالورو (رویترز) – نظرسنجی رویترز از استراتژیست‌های ارز خارجی پیش‌بینی کرد که دلار آمریکا در برابر اکثر ارزهای اصلی طی ماه‌های آینده

کد خبر : 354787
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۳:۱۶
با وجود کاهش شکاف نرخ، دلار در ماه‌های آینده انعطاف‌پذیر خواهد ماند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر نشان داده شده است که در 14 فوریه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

توسط شالو شریواستاوا و ایندرادیپ گوش

بنگالورو (رویترز) – نظرسنجی رویترز از استراتژیست‌های ارز خارجی پیش‌بینی کرد که دلار آمریکا در برابر اکثر ارزهای اصلی طی ماه‌های آینده با وجود انتظارات برای کاهش اختلاف نرخ بهره، انعطاف‌پذیر خواهد ماند.

اگرچه ارزش دلار در ماه گذشته 0.8 درصد تضعیف شد، اما در مقایسه با کاهش 2.3 درصدی ماه مارس، ملایم بود، زیرا تورم بالا و مداوم انتظارات برای افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو در اواخر روز چهارشنبه را تقویت کرد.

بر اساس نظرسنجی رویترز از 75 استراتژیست که از 28 آوریل تا 3 مه انجام شد، پیش بینی می شد که دلار در 6 ماه آینده در حدود سطوح فعلی در برابر اکثر ارزهای اصلی معامله شود.

کاهش نگرانی‌ها در مورد سلامت سیستم بانکی پس از شکست منظم سه وام‌دهنده متوسط ​​ایالات متحده از اواسط ماه مارس نشان می‌دهد که تورم نگرانی اصلی با توجه به اینکه اقتصاد به خوبی حفظ شده است، باقی مانده است.

بیشتر خوش بینی ها در مورد دلار ناشی از این دیدگاه است که صرف نظر از اینکه فدرال رزرو چرخه انقباض خود را در روز چهارشنبه به پایان برساند یا خیر، بعید است که به این زودی کاهش نرخ بهره را آغاز کند زیرا برخی در بازارهای مالی شرط بندی می کنند.

جین فولی، رئیس استراتژی FX در رابوبانک، گفت: «نظر ما این است که این کاهش‌ها در ماه‌های آتی به پایان خواهد رسید، زیرا فدرال رزرو، مانند بسیاری از بانک‌های مرکزی G10 دیگر، تلاش می‌کند تا تورم خدمات را کاهش دهد.»

ما همچنین انتظار داریم که دلار در ماه‌های آینده شاهد افزایش حمایت از تقاضای امن باشد.»

پیش‌بینی می‌شود که یورو در سال جاری بیش از 3 درصد افزایش یافته است، و پیش‌بینی می‌شود که در 6 ماه آینده با قیمت 1.11 دلار در حدود سطوح فعلی معامله شود. استرلینگ نیز به طور کلی بدون تغییر در 1.25 دلار در شش ماه مشاهده شد.

پوند امسال در برابر دلار آمریکا نزدیک به 3.5 درصد افزایش یافته است که تا حدی از کاهش 10 درصدی در سال 2022 بازگشته است.

انتظار می‌رود طی 12 ماه آینده، دلار در برابر یورو و پوند به ترتیب 2.7 و 2.4 درصد کاهش یابد.

اکثریت اندکی از استراتژیست ها، 20 نفر از 39 نفر، گفتند که تا پایان ماه افزایشی در پوزیشن های خالص دلار کوتاه وجود خواهد داشت. یازده گفت که شورت نت موجود تغییر چندانی نخواهد داشت.

همچنین قرار است یورو از ورود دیرهنگام بانک مرکزی اروپا به چرخه نرخ بهره فعلی بهره مند شود و انتظارات قوی برای افزایش بیشتر در ماه های آینده وجود دارد.

کیت جوکز، استراتژیست ارشد FX در Societe Generale (OTC:) گفت: “اگر انتظارات نرخ کوتاه روندهای ارزی را هدایت کند، ما همچنان شاهد تسلط موضع جنگ طلبانه بانک مرکزی اروپا خواهیم بود و چیزهای مثبت بیشتری در آینده وجود دارد.”

(برای سایر داستان های نظرسنجی ارز خارجی می رویترز:)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.