با وجود افزایش شدید نرخ بهره توسط Investing.com، پایین ترین رکورد جدید است

[ad_1] © رویترز. Investing.com – لیر ترکیه که قبلاً تحت فشار زیادی قرار داشت، پس از افزایش 650 واحدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی در آنکارا، به ریزش خود ادامه داد. این ارز در برابر یورو و دلار به پایین ترین حد خود رسید و سرمایه گذاران و اقتصاددانان را نگران کرد. اخیراً 2.27 درصد

کد خبر : 364842
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
با وجود افزایش شدید نرخ بهره توسط Investing.com، پایین ترین رکورد جدید است

[ad_1]


© رویترز.

Investing.com – لیر ترکیه که قبلاً تحت فشار زیادی قرار داشت، پس از افزایش 650 واحدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی در آنکارا، به ریزش خود ادامه داد. این ارز در برابر یورو و دلار به پایین ترین حد خود رسید و سرمایه گذاران و اقتصاددانان را نگران کرد.

اخیراً 2.27 درصد افزایش یافت و به 24.10 TRY رسید، در حالی که 2.32 درصد افزایش یافت و به 24.49 TRY رسید. در همان زمان، ریکاوری را به ثبت رساند و دوباره به رکوردهای خود نزدیک شد.

تصمیم بانک مرکزی ترکیه برای افزایش 650 واحدی نرخ کلیدی خود به عنوان یک گام مثبت تلقی شد اما کمتر از انتظارات اقتصاددانان بود. آنها انتظار داشتند برای حمایت از لیر و بازیابی اعتماد بازار، نرخ بهره را تا 21 درصد افزایش دهند. بانک مرکزی در بیانیه سیاست پولی خود به افزایش بیشتر نرخ بهره اشاره کرد.

لیام پیچ، اقتصاددان ارشد بازارهای نوظهور، اظهار داشت: “در جلسات آتی برای حل مشکل تورم ترکیه به افزایش بیشتری نیاز است. ارتباطات حاکی از آن است که این امر در راه است، حتی اگر انقباض بیشتر از آنچه چند هفته پیش انتظار می رفت، تدریجی باشد. ما هنوز فکر می کنم که نرخ ها در اواخر امسال به 25 تا 30 درصد افزایش می یابد.

افزایش نرخ سیاست، آغاز یک دوره جدید سیاست پولی تحت رهبری حافظ گی ارکان است. وی به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی از سوی رئیس جمهور اردوغان منصوب شد تا سیاست پولی منطقی تری را دنبال کند و قدرت را تحت کنترل درآورد. پیش از این، اردوغان نرخ های بهره بالا را دشمن می دانست و از سیاست های پولی سست تر حمایت می کرد.

تصمیم بانک مرکزی جنجال‌هایی را از سوی اقشار مختلف به همراه داشته است. برخی از اقتصاددانان از این اقدام به عنوان گامی ضروری برای بازیابی اعتماد سرمایه گذاران و مهار تورم استقبال می کنند. برخی دیگر این تصمیم را برای حل مشکلات اقتصادی کشور ناکافی می دانند و همچنان خواستار افزایش شدیدتر نرخ بهره هستند.

تورم بالا و لیر ضعیف همچنان چالش های بزرگی را برای اقتصاد ترکیه ایجاد می کند. افزایش قیمت ها بر مصرف کنندگان و کسب و کارها سنگینی می کند و قدرت خرید را کاهش می دهد. علاوه بر این ضعف ارز واردات کالا را با مشکل مواجه کرده و بار بدهی کشور را افزایش می دهد.

(ترجمه از آلمانی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.